سفر به ایران ذهنم را از تبلیغات سوء استکبار جهانی پاک کرد

مفتی اعظم تونس با بیان این که دشمنان اسلام با تبلیغات علیه ایران می خواهند انقلاب آن را افراطی جلوه دهند، گفت: با سفر به ایران ذهنم نسبت به این مسائل پاک شد و با واقعیت‌های موجود آشنا شدم.

حمده سعید مفتی اعظم تونس ظهر امروز در دیدار با حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، اظهار داشت: سفر به ایران ما را با واقعیت‌های موجود این کشور آشنا کرد و چیزهایی که دیدم بسیاری از مسائلی که در ذهنمان بود پاک شد.

وی ادامه داد: استکبار به نحوی تبلیغ می کند که ذهن ملت‌ها را نسبت به ایران مشوش کند؛ ما فکر می کردیم انقلاب اسلامی ایران، انقلاب افراطی‌ها است اما احترام مردم ایران، حضور آنها در مساجد و عبادتگاه‌ها درس بزرگی برای من بود؛ صنعت، عمران، تکنولوژی و پیشرفت این کشور ما را با بخشی دیگر از این واقعیت‌ها مواجه کرد.

حمده سعید خطاب به مسؤولان ایران، ابراز داشت: درخواست من این است که فضایی مهیا شود تا امثال من که مردم به فتوای ما گوش می کنند و در کشورهای دیگر هستند بتوانند ایران را از نزدیک ببینند؛ بزرگان کشور ایران پرده از چشم همگان بردارند تا بتوانند واقعیت‌ها را ببینند و نیز دشمنان نتوانند آنها را اغفال کنند.

تفکر وهابیت و تکفیری‌ها سم مهلک برای جهان اسلام است

وی با تأکید بر این که ما نخستین انقلاب را انقلاب اسلامی ایران می دانیم، گفت: این انقلاب در چارچوب اصول اسلام تحقق پیدا کرده است؛ پیش از این هر حرکت انقلابی که می خواست شکل بگیرد مردم را می ترساندند که این تفکر خمینی(ره) است، اما امروزه مردم به این رسیده اند که فکر وهابیت و تکفیری ها برای آنها سم است.

مفتی اعظم تونس وهابیت و تکفیری‌ها را بزرگترین خطر برای جهان اسلام به ویژه اعراب دانست و بیان داشت: ما می دانیم ریشه این تفکرات و حرکت‌ها از کجا است؛ امروز برای ما روشن است که همه دست‌اندازی‌هایی که به کشور تونس، لیبی و سایر کشورهای اسلامی می شود زیر سر اینها است؛ آنها جوانان زیادی را به سموم خود مبتلا کرده‌اند، افرادی که بیکارند اما پول زیادی از این طریق به دستشان می رسد.

حمده سعید افزود: ما هرکاری که بتوانیم برای نشان دادن چهره واقعی انقلاب اسلامی ایران، انجام می دهیم و تلاش می کنیم جوانان خود را مانند جوان‌های ایرانی که در عرصه جهاد و تکنولوژی پیش رو هستند، تربیت کنیم.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 + = 4