نامه سرگشاده جمعی از طلاب حوزه علمیه قم خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره جشنواره بین المللی فیلم فجر

 

بسمه تعالی

قال امیرالمؤمنین علی علیه السلام: «وَ مَا أَعْمَالُ الْبِرِّ کُلُّهَا وَ الْجِهَادُ فِی سَبِیلِ اللهِ عِنْدَ الْأَمْرِ بِالْمَعْرُوفِ وَ النَّهْی عَنْ الْمُنْکَرِ إِلَّا کَنَفْثَهٍ فِی بَحْرٍ لُجِّی؛ همه کارهای نیک و جهاد در راه خدا در برابر امر به معروف و نهی از منکر، نیست مگر مانند آب دهانی در اقیانوسی عمیق.»

وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی

جناب مستطاب آقای دکتر علی جنّتی

با اهداء سلام و تحیّات؛

… اندک اندک صدای آمدن فجر پیروزی حق بر باطل و استقلال مظلومان از زیاده خواهان به گوش می رسد و سراسر گیتی، ندای بزرگمردان ایران اسلامی را از اعماق فطرت های بیدارشان درک می کنند.

آری! فجر می آید و باید فکری کرد. باید فکری برای صدور فکر و ارزش مداری های فجر آفرینان کرد که امام امّت در معنای صدور انقلاب چه رسا فرمود که: «مقصد این است که اسلام، احکام اسلام و احکام جهانگیر اسلام زنده بشود و پیاده بشود و همه در رفاه باشند و همه آزاد باشند و همه مستقل باشند.»

هر چه به ایّام آزادگی و استقلال اسلامی فجر نزدیکتر می شویم، شور شعور مدار مردم آزاده ایران در راه معرّفی ارزش های فجر، امام فجر و آموزه های متعالی فجر آفرینان بیشتر می شود.

هر کس به طریقی آنچه در توان خویش دارد بذل می کند تا بلکه بتواند گامی در تثبیت و با مسمّاتر کردن واژه های نورانی انقلاب، استقلال و آزادی اسلامی بردارد که جهان آینده بدون این معانی، به حق، توان زندگی را نخواهد داشت.

جناب آقای جنّتی فرزند حوزه علمیه قم

سال هاست که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همگام با مردم شریف و عزّت مدار کشور عزیزمان در بزرگداشت ایام پیروزی انقلاب اسلامی، به اجرای برنامه هایی در همین راستا می پردازد.

یکی از برنامه هایی که آن وزارت محترم سال هاست اقدام به برگزاری آن نموده است، برنامه «جشنواره بین المللی فیلم فجر» می باشد.

قطع نظر از زحمات و تلاش های شبانه روزی دست اندرکاران این جشنواره، همان طور که مستحضرید در حاشیه این همایش بزرگ، برخی اتفاق ها، قلب دلسوزان فجر آفرین را به درد می آورد.

جشنواره ای که قرار است در این ایام فرخنده، وظیفه ای بزرگ را بر عهده داشته باشد و بتواند با زبان هنر فاخر، فخر دوران یعنی انقلاب اسلامی را به پرده بکشاند، متأسفانه دچار حاشیه هایی می شود که در مسیر مخالف این هدف والا سیر می کند.

این جشنواره بین المللی که می تواند آیینه ای تمام نما در مقابل دیدگان ملّت های جهان برای معرفی ارزش های انقلاب باشد و ارزش والای زنان و کرامت و عزّت واقعی آنها در قالب زیبای عفاف و حجاب را به رخ جهانیان بکشد، متأسفانه طور دیگری رقم می خورد که از وضوح بسیار، نیازی به ذکر و شرح نیست …

وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی

در مدّت تصدّی حضرتعالی بر این وزرات خانه، شاهد فعالیت های بسیار ممتاز و چشمگیری در برخی حوزه ها بوده ایم که واقعاً قابل تقدیر و ستایش است و بر این اعتقادیم که نقش حضرتعالی به عنوان یک شخصیّت حوزوی در معنا بخشیدن به پسوند «اسلامی» نام این وزارت خانه، می تواند پایه گذار سنّت های حسنه ای باشد که از یک فرزند حوزه انتظار می رود.

جناب آقای دکتر جنّتی

با تدبیری که از حضرتعالی سراغ داریم امّید است بتوانید جشنواره امسال را به نحوی برگزار کنید که شاهد برنامه ای از همه ابعاد منطبق بر شرع و احکام باشیم و به عنوان یک مبلّغ نیکی ها و منع کننده از منکرات، انشاء الله بتوانید در پرونده وزارت خود، نقاطی درخشان و سنّت هایی نیکو به یادگار بگذارید. و السلام علیکم و رحمه الله

جمعی از طلاب حوزه علمیه قم

بهمن ماه ۱۳۹۲






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 3 = 4