با کمبود جدی روحانی تبلیغی مواجه‌ایم

  با وجود سه هزار و ۲۰۰ مبلغ در سراسر کشور نیاز تبلیغی نسبت به تعداد مبلغان بیشتر است.

 مدیر امور رسانه‌‌های معاونت تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه های علمیه در گفتگو با خبرنگار حوزه در اصفهان، اظهار داشت: معاونت تبلیغ سالی یک بار از همه استان‌های کشور سرکشی کرده و به ارزیابی و بررسی موانع و مشکلاتی تبلیغی در استان ها می پردازد.

حجت الاسلام اسماعیلی افزود: در این سفرها علاوه بر نماینده طرح هجرت، نمایندگانی از اداره امور مالی برای بررسی مسایل مالی و یک نفر از مدیران نیز برای بررسی امور اداری و ابلاغیه ها و دستورالعمل‌ها حضور دارند.

حجت الاسلام اسماعیلی با اشاره به کیفیت تبلیغ در کشور ابراز داشت: با وجود سه هزار و ۲۰۰ مبلغ در سراسر کشور نیاز تبلیغی نسبت به تعداد مبلغان بیشتر است چرا که پس از پیروزی انقلاب ظرفیت‌های جدیدی برای تبلیغ دین ایجاد شده است.

حجت الاسلام اسماعیلی با بیان اینکه  با گسترش اسلام و انقلاب در دنیا، فعالیت های دشمنان علیه نظام و اسلام برای بروز و ظهور فرقه های ضاله به ویژه وهابیت زیاد شده است، ادامه داد: برای مقابله با آنها نیاز جدی به حضور مبلغان توانمند داریم چرا که در اطراف کشور ما و بخشی از مرزها، پیروان برخی فرق و ادیان با پشتیبانی عوامل خارجی علیه اسلام فعالیت می‌کنند.

مدیر امور رسانه‌های معاونت تبلیغ  حوزه های علمیه با اشاره به اینکه مبلغان طرح هجرت در حوزه، سازمان تبلیغات و نهادهای دیگر با تمام توان برای امر تبلیغ مشغول فعالیت خالصانه هستند، اما هنوز به تناسب تقاضا و نیاز کشور این تعداد کافی نیست ابراز داشت: وظیفه دیگر ما ترویج مکتب اسلام در دنیا است، بنابراین برای رسیدن به این مهم نیازمند مبلغانی بین‌الملل هستیم.

حجت الاسلام اسماعیلی با اشاره به مهم ترین موانع در امر تبلیغ تاکید کرد: کمبود مبلغ مهم ترین مشکل پیش روست چرا که درخواست های زیادی از نقاط مختلف کشور برای این امر داریم و این درحالی است که ما توان تامین این تعداد مبلغ  و درخواست‌ها را نداریم.

این کارشناس تبلیغی اضافه کرد: بیشترین هجمه از مرزها ایجاد می‌شود و مبلغان در شهرها و روستا‌های این منطقه با سختی‌های زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند به طوری‌که گاه مجبورند یک سال در منطقه‌ای بسیار محروم مستقر باشند و با مشکلات معیشتی، امنیتی و رفت و آمد محدود زندگی کنند و ادامه تحصیل برای فرزندان آنها در این مناطق امکان‌پذیر نیست.

حجت الاسلام اسماعیلی با بیان اینکه فقر فرهنگی شدیدی در این مناطق حاکم است و بسیاری از روستاها پذیرشی برای حضور مبلغان ندارند یادآور شد: در کنار وجود فرق و ادیان مختلف،‌ مشکلات امنیتی نیز در این مناطق وجود دارد و خطر اشرار نیز آنها را تهدید می کند به گونه ای که مبلغانی در این راه به شهادت رسیده‌اند.

حجت الاسلام اسماعیلی با بیان اینکه لازم است مبلغان را از نظر محتوایی برای پاسخگویی به نیازهای جامعه تقویت نماییم، با اشاره به ارزیابی خود از معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه اصفهان گفت: حوزه علمیه اصفهان مرکزی مستقل است و با توجه به حضور علمای شاخص در اصفهان از توانمندی‌ خوبی در عرصه مدیریت امور طلاب برخوردار است.

مدیر امور رسانه‌های معاونت تبلیغ حوزه‌های علمیه تصریح کرد: امروز  مطالعات تخصصی طلاب در زمینه تبلیغ ضروری است به گونه ای که با توجه به نیاز مخاطبان این افراد باید  پیام خود را عرضه کنند تا تاثیرگذاری لازم را داشته باشد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 + = 9