گلایه حجت الاسلام تقوی از انفعال مدیران متدین

حجت الاسلام سید رضا تقوی
رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به این که همان گونه که در پارک‌ها، سالن های ورزشی ایجاد می شود باید برای مومنان هم جایی برای خواندن نمازجمعه باشد، ادامه داد: حتی بعضی از مدیران متدین هم که به دین و دیانت می رسند می‌گویند«نمی شود».

حجت الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی، رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور، عصر امروز در مراسم آغاز ساخت مصلای نمازجمعه شهر دابودشت آمل با بیان این که انسان به صورت فطری طالب بقا بوده و دل او می خواهد همیشه بماند و از فنا و نیستی گریزان است، گفت: برخلاف مادی گراها ما مرگ را نیستی و نابودی نمی دانیم که مرگ یک حال انتقال از این عالم به عالمی دیگر است.

وی با اشاره به این که دنیای دیگری که ما باید به آن جا برویم به مراتب مجهزتر و وسیع تر است، بیان داشت: نعمت‌های بیش تر درآن وجود داشته و کارها با راده خودمان انجام می شود و هرچه بخواهیم امکان دسترسی به آن وجود دارد.

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با تأکید براین که جهان کامل و شاملی که می شناسیم این دنیا نیست، ادامه داد: مرگ در فرهنگ اسلامی به معنای حالتی است که روح انسان از این جا به عالم دیگر می رود.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی بیان داشت: مصالح سرای آخرت از این دنیا فرستاده می شود و در آنجا فرصتی برای عمل وجود ندارد که باید به دنبال نماز صحیح، روزه، اوامر و نواهی الهی، خدمت به مردم و هدایت جوانان باشیم.

وی با بیان این که هرکاری که می خواهیم برای آن جهان کنیم باید از سوی خودمان صورت گیرد و آدمی تا خودش است باید دلسوز خود باشد، گفت: بسیاری از وراث بودند که بر سر اموال پدر و مادر دعوا کرده و حیثیت خانوادگی خود را از بین بردند.

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با تاکید بر این که با انجام کار خیر عمر انسان طولانی می شود، بیان داشت: وقتی انسان می میرد عمل او قطع شده که تا زنده هستیم باید کاری کنیم و پرونده اعمال افراد خیر و نیکوکار پس از مرگ نیز باز است.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی با بیان این که در ۷۶۰ شهر کشور نمازجمعه اقامه می شود، گفت: دو سوم از این آمار محل مناسبی برای اقامه نماز جمعه ندارند که این امر برای نظام اسلامی درست نیست.

وی با اشاره به این که همان گونه که در پارک‌ها، سالن های ورزشی ایجاد می شود باید برای مومنان هم جایی برای خواندن نمازجمعه باشد، ادامه داد: حتی بعضی از مدیران متدین هم که به دین و دیانت می رسند می گویند«نمی شود».

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با بیان این که زمین های وسیعی را برای توسعه مصلاهای نمازجمعه می خواهیم که باید با آینده نگری کار کرد، بیان داشت: توسعه فضای ایمانی زمینه ساز جذب جوانان است که در این راستا مصلاهای نمازجمعه نباید تنها در روزهای جمعه باز بوده و همه فعالیت های دینی و فرهنگی شهر باید در آن جا ساماندهی شود.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


5 + 5 =