آیت الله جوادی آملی: تهدیدهای مقامات آمریکا بی‎اهمیت است/ باید به ظرفیت‌های درون نظام تکیه کنیم

IMAGE633933768234022500
حضرت آیت الله جوادی آملی تهدیدهای مقامات آمریکایی را بی اهمیت خواند و گفت: آن روزی که آمریکایی ها در کشور ما حضور داشتند نتوانستند کاری از پیش ببرند و به راحتی بیرون شان کردیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌ الله عبدالله جوادی آملی استاد برجسته حوزه علمیه قم پیش ازظهر امروز در دیدار اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوراظهارات رییس جمهور و وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر روی میز بودن گزینه نظامی را بی اهمیت دانست و اظهار داشت: آن زمانی که شما در داخل کشور ما بودید نتوانستید کاری از پیش ببرید و ملت ما به راحتی شما را بیرون کرد.

وی قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران را الهی دانست و افزود:خداوند در طول این سال‌ها همواره ملت ایران را یاری کرده است؛ ما باید به نحو شایسته‌ای از این ظرفیت بزرگ استفاده کنیم؛ ایران زمانی در اختیار مستشاران آمریکایی بود و هیچ کس تصور نمی کرد روزی در اینجا نظام اسلامی حاکم شود.

استاد برجسته درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم به برخی از معجزات و امدادهای الهی اشاره کرد و گفت: حادثه طبس یکی از امدادهای غیبی مهم بود که بعد از انقلاب اتفاق افتاد؛ این امدادهای الهی همواره مورد توجه حضرت امام بود و آنها را یادآوری می کرد.

این مفسر برجسته قرآن کریم با تأکید بر ضرورت استفاده از نیروها، نعمت‌ها و ظرفیت‌های داخلی نظام، افزود: ما جهانی می اندیشیم و با هیچ کشوری قهر نیستیم اما از طرف دیگر ناز هیچ کسی را هم نمی کشیم؛ جوانان ما توان و ظرفیت بسیار بالایی دارند باید به فکر آنان و آینده کشور باشیم و از این توان و قدرت بهره‌های لازم را ببریم.

حضرت آیت الله جوادی آملی در بخش دیگر سخنان خود در انتقاد به عملکرد برخی مسؤولان و مدیران اجرایی کشور، گفت: اگر اسلامی سخن بگوییم اما قارونی عمل کنیم مشکلات کشور حل نخواهد شد.

وی بخش عمده ای از مشکلات کشور را ناشی از ضعف مدیرت دانست و ابراز داشت: باید از سرمایه‌های موجود کشور به درستی استفاده شود و با مدیریتی شایسته کشور را به پیش برد همچنین برای توسعه و پیشرفت علم جدیت به خرج داد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 8 = 16