آیت الله واعظ طبسی :از هیچ قدرتی نمی‌هراسیم

آیت الله واعظ طبسی در دیدار با اعضای ستاد دهه فجر خراسان رضوی : نظام ما یک نظام اسلامی و مردمی به مفهوم واقعی کلمه است و در پیروزی این انقلاب و ایجاد این تحول بنیادین و اعجازآمیز و اعجاب برانگیز، اسلام، مردم و رهبری نقش کاملاً تعیین کننده داشتند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، در این دیدار که در آستانه دهه فجر انقلاب اسلامی و در تالار اماکن متبرکه رضوی برگزار شد، نماینده ولی فقیه در خراسان و تولیت آستان قدس رضوی افزود: در برگزاری این جشن‌ها که لازم است هر سال باشکوه‌تر و کیفی‌تر از گذشته برگزار بشود، باید به اسلام و مردم و نقش رهبری توجه کرد. وی تأکید کرد: باید تلاش کنیم همه برنامه‌ها ملهم از معارف دینی و اسلامی، قرآن کریم و دیدگاه‌ها و مواضع اسلامی باشد و سبک زندگی اهل بیت علیهم السلام که همواره مورد تأکید رهبر معظم انقلاب بوده و هست، در این جشنها به طور محسوس دارای پیام و سازنده باشد. پیام، روش و منش و خطوط اصلی انقلاب و نظام در تمامی برنامه‌ها جلوه‌گر و راهپیمایی‌ها، جشنواره‌ها، شب شعر ما و مجالس‌مان، همه و همه رساننده ارزش‌های نظام اسلامی باشد.

شعارها متناسب با روز باشد 
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان خاطراتی از راهپیمایی‌های مردم مشهد در سالهای قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: راهپیمایی‌ها و حرکت‌هایی که برای سرنگونی رژیم منحوس پهلوی صورت می‌گرفت، همه و همه متکی به مردم بود. پولی در اختیار ما نبود. مفتخر بودیم که در کنار رهبر معظم انقلاب و دیگر برادران از جمله شهید هاشمی نژاد در راهپیمایی‌ها نقش داشتیم. دو روز قبل از هر راهپیمایی برنامه‌ریزی می‌کردیم. هر راهپیمایی شعار مخصوص داشت و هر کسی نمی‌توانست شعار بسازد.
آیت الله واعظ طبسی افزود: امروز ۳۵ سال از نظام اسلامی می‌گذرد. یکی از کارهای بزرگ و مهم شورای هماهنگی این است که شعارها متناسب با شعار روز باشد. بخصوص برای امسال که سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی و سالی است که دشمن نسبت به ما حساس‌تر از هر روزی به میدان آمده است، هم در زمینه‌های سیاسی و هم اجتماعی و فرهنگی و هم در فرم برخوردهای نظامی، این‌ها همه باید در قالب شعار با برنامه‌ریزی، نظم و آهنگ خاص کار شود.
نظام اسلامی، دشمنان را دیوانه کرده است
وی تأکید کرد: در میان جمعیت، افراد و اقشار مختلف حضور دارند، لذا شعارها باید خیلی حساب شده باشد. در شعارها باید توجه به اسلام، معارف دینی و اهل بیت(ع)، مسائل اجتماعی و سیاسی امروز، توجه به قدرت و جذابیت نظام اسلامی که قدرت‌های سلطه گر را به زانو درآورده و دیوانه کرده است، مورد توجه باشد.
وی افزود: باید نشان دهیم کسانی که خود را قدرت برتر دنیا می‌دانند، ولی متأسفانه از عقل، درک و تحلیل درست از مسائل جوامع امروزی برخوردار نیستند، ملت ما را نشناخته و نمی‌شناسند و با این همه آثار و شواهدی که بیانگر عظمت و هویت و عزت این ملت است، آن‌چنان دچار دستپاچگی شده‌اند که علی‌رغم اینکه هریک شخصیت سیاسی عمده‌ای هستند، اما گاهی بسیار منفعل و گاه بسیار مهاجم می‌شوند که همه و همه متأثر از قدرت معنوی و جذابیت نظام و قدرت و توانمندی رهبری است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این مطلب که رهبر هر انقلاب برای موفقیت باید سه ویژگی تقوا، ایمان و قدرت را دارا باشد، گفت: امام راحل از این ویژگی‌ها برخوردار بود و امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی ما، همانند امام برخوردها، موضع‌گیری‌ها و تصمیم‌گیری‌های بسیار مدبرانه، بجا و به موقعی دارد که نشان‌دهنده قدرت بالای نظام اسلامی از ایمان، تقوا، قدرت و ارزش‌های دینی و اسلامی است. به اینها باید توجه کرد.
نماینده ولی فقیه در خراسان با تأکید بر استفاده صحیح از نیروی انسانی و منابع مالی و پرهیز از ساختمان‌های مجلل اداری بیشتر از حد نیاز گفت: راهپیمایی‌های قبل از انقلاب، عجیب بود. وقتی موج جمعیت می‌رسید، کسی نمی‌توانست هماهنگ نباشد. در حالی که خیلی هم پولی خرج نمی‌شد. واقعاً متعجبم خداوند چقدر کمک‌مان کرد. صبح که بیانیه تهیه می‌کردیم، شب توسط تعدادی طلبه در نیشابور و سبزوار و دیگر شهرهای اطراف پخش شده بود. تشکیلات اداری هم نبود.
اعتماد و امید مردم به نظام را بالا ببریم
وی با تأکید بر این‌که بگذاریم کارها به دست خود مردم راه بیفتد، گفت: باید مردم را تشویق و ترغیب کرد. باید سطح اطلاعات مردم را نسبت به دستارودهای نظام و انقلاب اسلامی، هم در زمینه مسائل اقتصادی و مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بالا ببریم. اگر امید مردم را بالا ببریم، اگر وحدت و یکپارچگی خود را حفظ کنیم، اگر روابط صمیمانه بین مدیران باشد، مردم می‌فهمند و پای کار می‌آیند.
وی افزود: اگر به مردم متکی شدیم و برای افزایش سطح اعتماد آنها نسبت به نظام، کارگزاران و سیاست‌گزاران کار کردیم، طبعاً حضورشان هم در مراسم جشن انقلاب بیشتر خواهد شد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هشدار داد: مردم آن جایی که احساس می‌کنند واقعاً انقلاب در خطر است، همه می‌آیند. آنجا که رهبر انقلاب اشاره کنند، تمام ملت حضور دارند و نمونه‌اش کم نیست. در جریان هشتم و نهم دی، مردم مسائل را می‌فهمیدند و آن حضور پرشور رقم خورد. لذا باید روابط‌مان با هم خوب، سالم، همراه با صمیمیت و محبت و تلاش‌مان برای اسلام و مردم و تشویق برای حضور در صحنه باشد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: آنجا که نمی‌توانیم واقعیت را نشان دهیم، بهتر است انجام ندهیم. شما مراسم گوناگونی دارید. باید تمام این مراسم، باشکوه و سرشار از انگیزه و احساس تعلق به نظام و اسلام باشد و جمعیت از نظر کمی و کیفی خودش را نشان دهد، چون بخواهید یا نخواهید، این مراسمات مورد توجه و قضاوت افکار عمومی قرار می‌گیرد.
انقلاب ما ملهم از اهل بیت است
آیت الله واعظ طبسی در ادامه با اشاره به نزدیک بودن ایام فاطمیه، گفت: انقلاب و نظام ما از عاشورا پیام گرفت. نقش عاشورا، اسلام و قرآن در این انقلاب و تحول بزرگ کاملاً محسوس است. بنابراین هرگز نباید در آن ادب، احترام و ارادتی که باید نسبت به ساحت مقدس اهل بیت علیهم السلام بخصوص حضرت زهرای مرضیه(س) ابراز شود، کم بگذاریم. اما روزهایی هم که فاصله داریم، حتماً باید شادی و سرور هم به ظاهر خود را نشان دهد و هم باید دل‌های ما شاد باشد که شاد است. برای این هم باید کار کنیم.
وی در رابطه با مسیر راهپیمایی مردم مشهد نیز گفت: میدان شهدا، دنیایی از خاطرات برای کسانی است که آن شرایط را دیده‌اند. این یاد و خاطره همیشه باید محفوظ بماند.
از هیچ قدرتی نمی‌هراسیم
آیت الله واعظ طبسی در ادامه اظهار داشت: امیدواریم امسال بهتر از همیشه سال‌روز پیروزی انقلاب، دلهای همه ما را شاد و شادتر کند و تصویری که به جهان نشان می‌دهیم، دشمن را بیش از پیش مرعوب کند و نشان دهیم که علم و قدرت و انگیزه و علاقه و شهامت و عزتی که نظام آفرید، در همه آحاد جامعه هست و ما با همه وجود از ارزش‌ها و نظام‌مان دفاع می‌کنیم و از هیچ قدرتی نمی‌هراسیم و البته دشمن را می‌شناسیم و مغرور هم نیستیم و آن تصمیماتی که باید گرفته شود را در جای خود خواهیم گرفت.
عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: در بعضی مسائل وارد نشویم، بهتر است. آنجایی که می‌دانیم هیچ کس و هیچ مقام و قدرتی نمی‌تواند بدون نظر مبارک رهبر معظم انقلاب کاری انجام دهد و امور حتماً باید با نظر ایشان باشد، بهتر است صبر کنیم، پایان کار را ببینیم و بعد اگر نظری داشتیم، بدهیم و می‌توانیم بفهمیم که نظر رهبری با این موضع‌گیری ما موافق هست یا خیر. بنابراین مادامی که هنوز مسائل روشن نشده است و وارد ریز قضایا نشده‌ایم، بهتر این است که قدری فرصت بدهیم و صبر کنیم تا هیچ افراط و تفریطی صورت نگیرد و به امید مردم ما نسبت به آینده نظام و آن افق باز و روشن که مورد انتظار است، صدمه‌ای نرسد.





دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


4 + = 9