انتقاد آیت‌الله علم‌الهدی از فقدان فیلم‌های انقلابی در جشنواره فیلم فجر

امام جمعه مشهد با طرح این سوال که چند درصد فیلم‌هایی که ساخته می‌شود، مربوط به انقلاب است، گفت: ماهواره‌ها و سایت‌های غیرمجاز ریشه فرهنگ اصیل خانواده‌‌ها را آتش زده و آنها را متلاشی می‌کند.

خبرگزاری فارس: انتقاد آیت‌الله علم‌الهدی از فقدان فیلم‌های انقلابی در جشنواره فیلم فجر

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی  در خطبه‌های نماز جمعه مشهد که در حرم رضوی و در جمع زائران و مجاوران برگزار شد، اظهار داشت: باید دید که ما چگونه می‌خواهیم بعد از چند سال محتوای مسائل آن روزهای انقلاب را به نسل جدید منعکس کنیم.

امام جمعه مشهد ادامه داد: آیا با جشنواره موسیقی و فیلم می‌شود مسائل آن روزها را به نسل جوان منتقل کرد در حالی که در آن روزها هیچ هنری به غیر از هنر دینی وجود نداشت.

وی با اشاره به آغاز دهه فجر بیان داشت: این دهه هر سال تحقق یک دعوت الهی را برای اسلام مشخص می‌کند که از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ادامه دارد و ما باید از آن با عنوان یوم‌الله یاد کنیم، چرا که در این ۱۰ روز جریاناتی به وقوع پیوسته که در اسلام در چند قرن اخیر بی‌نظیر بوده است.

علم‌الهدی ابراز کرد: آنچه در آن روزها به وقوع پیوست و آنچه در محتوای آن روزها بود این است که مردم اعتماد عجیبی به خداوند پیدا کرده بودند و نسبت به آینده نگرانی نداشتند.

وی افزود: چه کارمندانی که دست از کار کشیده و چه کسبه‌ای که اعتصاب کرده بودند و هیچکس به فکر تامین رزق و روزی نبود و همه چیز به خدا وابسته بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: آن روزها مردم در مواجه با مسائل مختلف احساس ضعف نکرده و از هیچ چیز نمی‌ترسیدند و در برابر مسلسل‌های رژیم شاه قرار می‌گرفتند.

وی عنوان کرد: در آن روزها با توجه به ارزش‌های دینی بی‌حجاب‌ها کمتر به خیابان می‌آمدند و ثروتمندان و فقرا به یک شکل درآمده و جز دین به هیچ چیزی اهمیت نمی‌دادند و تمام مذاهب دنیاپرستی از چشم مردم افتاده بود.

علم‌الهدی تصریح کرد: کجای این فیلم‌هایی که در جشنواره فیلم فجر برنده شده‌اند مربوط به انقلاب است و این هنرمندانی که سر دستشان می‌گیرید و بال بالشان می‌کنید، برای هنر چه کرده‌اند؟

امام جمعه مشهد با طرح این سوال که چند درصد فیلم‌هایی که ساخته شده، مربوط به انقلاب است، افزود: ماهواره‌ها و سایت‌های غیرمجاز ریشه فرهنگ اصیل خانواده‌‌ها را آتش زده و آنها را متلاشی می‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: ما باید امروز ببینیم که چرا خانواده‌ها به دنبال ماهواره رفته‌اند، وقتی که یک هنرمند فتنه‌گر را سر دست می‌گیریم و جریان جاسوس پرور اسکار به او جایزه می‌دهد و آنقدر هنرمند جلوه‌اش می‌دهید پس جوانان ما می‌گویند اگر هنرمند این است بازیگران هالیوودی از این برجسته‌تر هستند پس چرا سراغ آنها نرویم.

وی عنوان کرد: وقتی هنر را در خدمت دین قرار نمی‌دهید و یک هنرمند سینه سوخته‌ای که زیباترین فیلم‌ها را ساخته در کنار یک هنرمندی که مروج فحشا بوده قرار می‌دهید این یک فاجعه است، آیا باید در مقابل این فاجعه سکوت کرد و اگر کسی هم حرفی زد به وی برچسب تندرو زد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 7 = 15