آیت‌الله علم‌الهدی: برنامه‌های دهه فجر را منحصر به جشنواره فجر نکنید

امام جمعه مشهد گفت: برنامه‌های دهه فجر را منحصر به فیلم فجر و جشنواره فجر نکنید، برگزاری جشنواره قرآن در دهه فجر مهم است.

خبرگزاری فارس: برنامه‌های دهه فجر را منحصر به جشنواره فجر نکنید

به گزارش خبرگزاری از مشهد،  آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در جلسه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و اعضای کمیته‌های ستاد دهه فجر خراسان رضوی که در دفتر امام جمعه مشهد برگزار شد، اظهار کرد: در اجرای برنامه‌های دهه فجر در مشهد و استان خراسان رضوی دو جریان، همکاری ویژه‌تری را داشته و دارند.

وی افزود: اولین جریان هیئات مذهبی هستند که همکاری فوق‌العاده‌تری را با شورای هماهنگی داشته و جریان دوم بسیج بوده زیرا بسیج صحنه انقلابی جامعه است و زمانی که یک گروه اجرایی رابطه و هماهنگی تنگاتنگ با این جریان داشته باشد جنبه مردمی ستاد پررنگ‌تر می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری در رابطه با زنان نوقان با اشاره به اینکه باید چنین حرکتی انجام گیرد و به شخصیت زنان توجه بیشتری در آثار اجتماعی شود، گفت: پایگاه این مرکز را میدان طبرسی قرار دهید تا کل خیابان تا حرم مطهر رضوی خلوت شود.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه هویت انقلابی ما بستگی به حرکت‌‌های حماسه‌ساز و عمومی دارد،‌افزود: هر قدر که نظام روی این مسائل و شعائر اسلام و انقلاب هزینه کند ارزش دارد و در نهادهای مختلف این شعائر باید ترویج شود.

وی با اشاره به اینکه مسئله دهه فجر مسئله کوچکی نیست، افزود: در حال حاضر دهه فجر حد فاصل بین عاشورا و نیمه شعبان از نظر گرایش‌های مردم و ارتباطات عاطفی آنان است.

علم‌الهدی تصریح کرد: دهه فجر علاوه بر اینکه عاشورا را زنده می‌کند از طرفی نیمه شعبان را برای ما جدی می‌کند و مهم‌ترین اثر دهه فجر این است که حد فاصل متوسط بین عاشورا و نیمه شعبان است.

وی ادامه داد: برخورد جریان سیاسی با مسئله دهه فجر و پیروزی انقلاب غلط است.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: دهه فجر بزرگترین آرم مشخص‌کننده هویت شیعه در سایر مذاهب اسلامی است.

وی با بیان اینکه در مشهد صرف‌نظر از وجود امام رضا (ع) شخصیت‌های انقلابی که سند انقلاب محسوب می‌شوند را شاهد هستیم،‌ افزود: در حال حاضر سند انقلاب در مشهد شخصیت با عظمتی همچون رهبر معظم انقلاب اسلامی است و این ظرفیت باید در دهه فجر مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

علم‌الهدی از دیگر شخصیت‌های انقلابی که سند انقلاب در مشهد است به ولایت نماینده فقیه آیت‌الله طبسی اشاره کرد و گفت: طبسی در سال‌های ۳۸-۳۹ شخصیتی مبارز و انقلابی بوده و در عرصه انقلاب، قبل از انقلاب،‌عملیات اجرایی، پیروزی انقلاب و بعد از آن یکی از شخصیت‌های مبارز انقلابی به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند در این کشور کسی که در حد طبسی تقوا و مدیریت داشته باشد، نداریم و توسعه عظیمی که در سطح آستان قدس رضوی به وجود آمده درایت و ظرفیت آیت‌الله طبسی را نشان می‌دهد که از این ظرفیت نیز در ستاد دهه فجر باید استفاده شود.

امام جمعه مشهد ادامه داد: در این شهر امتیازات و ظرفیت‌هایی داریم که در هیچ جای کشور وجود ندارد و بهره‌برداری از این ظرفیت‌ها و امتیازات ویژه به عنوان ریشه‌های انقلاب باید حداکثر استفاده را داشته باشیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: برنامه‌های دهه فجر باید با هویت انقلاب و ماهیت انقلاب منافات نداشته باشد و برنامه‌هایی که در همه ابعاد در حال اجرا است خوشبختانه سنخیت انقلاب در آنها حفظ می‌شود.

وی گفت:‌تأسفی که ما داریم از برنامه‌هایی است که به عنوان جشن‌هایی در دهه فجر برگزار می‌شود که سنخیت این برنامه‌ها با انقلاب وجود ندارد، جشنواره موسیقی و کنسرت‌ها و فیلم فجر و… سنخیتی با امام زمان و اسلام ندارد.

علم‌الهدی با بیان اینکه بایستی مردم در این دهه شاد باشند، اما اینکه ماهیت دهه فجر در این مراسم خدشه‌دار نشود، مهم است.

وی افزود: برنامه‌های دهه فجر را نباید منحصر کنیم به فیلم فجر و جشنواره فجر و… درست نیست برگزاری جشنواره قرآن نیز در دهه فجر مهم است.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: برخورد با دهه فجر با شعائر عظیمی که اسلام در دنیا با این شعائر شناخته شده مهم است چرا که گرایش دنیا به اسلام در حال حاضر و اینکه دنیا نام اسلام را با نام امام (ره) می‌شناسد و اینکه دهه فجر دهه انقلاب است و باید توسعه اسلام و شعائر اسلامی در این دهه مطرح باشد مهم است.

وی ادامه داد: برنامه‌های دهه فجر در شهر مشهد و کل استان با دین اسلام و انقلاب سنخیت دارد و شورای هماهنگی تبلیغات ستاد دهه فجر باید با برنامه‌های ضد ارزشی و ضد شرعی و ضد انقلابی برخورد کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: اجرای چند برنامه در قوچان و چناران قبل از دهه فجر مایه تأسف است و نباید برنامه‌های اینچنینی برگزار شود.

علم‌الهدی با اشاره به اینکه در گذشته در دولت نهم و دهم اداره ارشاد نامه‌ای به استانداری خراسان رضوی داده بود که کنسرت موسیقی در مشهد با تصویب شورای فرهنگی عمومی باشد و بدون تصویب این شورا خلاف است، افزود: در دولت یازدهم نیز با وزیر فرهنگ صحبت‌های شده است که در حال حاضر نیز اجرای کنسرت در مشهد باید با هماهنگی شورای فرهنگ عمومی انجام شود.

وی تأکید کرد: اجرای کنسرت اگر با شئونات شهر مشهد و حضرت امام رضا (ع) سنخیت دارد، اجرا شود و اگر غیر از این است اجرا نشود.

امام جمعه مشهد در خاتمه با اشاره به سرود «یار دبستانی من» گفت: با توجه به وضعیت کنونی پخش این سرود مناسبت ندارد زیرا این سرود برای زمان طاغوت مناسبت داشت و در حال حاضر برای ضدانقلابی‌ها پخش می‌شود و اکنون آیا چوب الف واقعاً بر سر کسی است؟






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


5 + 8 =