خانمی که نصف اجر شهید را می‌برد

   مهر و محبت ورزیدن زن و شوهر در زندگی مشترک از امور مهم و مورد تاکید اسلام است.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، حجت‌الاسلام و المسلمین سید جعفر طباطبائی شیرازی از اساتید اخلاق حوزه علمیه مشهد در جمع طلاب مدرسه علمیه عباسقلی خان شاملو و خانواده های آنان، ازدواج و همسرداری را مهمترین امر در زندگی دانست و ابراز داشت: مهر و محبت ورزیدن، با هم بودن و گفت وگوی زن و شوهر از امور مهمی است که در اسلام مورد تأکید قرار گرفته است.

وی اظهارداشت: متأسفانه برخی از خانواده ها در مخارج زندگی، خود را دچار مشکل می کنند و مرتکب اسراف و تجمل  می شوند.

  حجت الاسلام و المسلمین طباطبائی شیرازی با بیان این که برخی از خانم ها نسبت به وضع مالی همسرشان مراعات می‌کنند، با استناد به روایتی از پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) درباره مردی که همسرش او را برای غم دنیا دلداری می داد، گفت: پاداش چنین همسری نصف اجر شهیداست، زیرا به شوهرش کمک می‌کند تا در زندگی غمی نداشته باشد.

این استاداخلاق حوزه علمیه مشهد در پایان افزود: زن و شوهر باید نسبت به امور مالی زندگی از ابتدا تفاهم داشته باشندتا درصورت ایجاد مشکلات مالی، زندگی آنان مختل نشود.

وی در حاشیه عمامه گذاری ۴نفر از طلاب این مدرسه نیز گفت: اساتید ما هنگام عمامه گذاری توصیه می کردند اگر درپاسخگویی به مسائل شرعی مردم ،مسأله ای را یاد نداشتید، بدون خجالت بگویید نمی دانم تا فرد سؤال کننده به اشتباه نیافتد.

گفتنی است،در این مراسم که بیش از ۱۵۰ نفر از طلاب و خانواده های آنان حضور داشتند، تعدادی از طلاب ممتاز ثلث اول این مدرسه تجلیل و تعدادی از اساتید نیز موردتقدیر  قرار گرفتند،






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


4 + = 11