آیت‌الله نوری‌ همدانی: هیچ کس نباید از خطوط قرمز و ارزش ها عبور کند

آیت الله نوری همدانی

حضرت آیت الله نوری همدانی با تاکید بر این که نباید به بهانه برگزاری جشنواره فیلم فجر اقدامی بر خلاف ارزش های دینی صورت گیرد، گفت: هیچ کس نباید از خطوط قرمز عبور کند.

 حضرت آیت‌الله حسین نوری‌همدانی از مراجع تقلید امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با تبریک ایام الله دهه مبارک فجر، از حواشی جشنواره فیلم فجر انتقاد کرد.

این مرجع تقلید تاکید کرد: فجر آفرینان متدینان بوده اند و هدف شان برقراری ارزش های دینی بوده است، اما حرکاتی همچون رقص و عبور از ارزش ها بر خلاف اسلام است.

وی تاکید کرد: تمامی جشن و برنامه هایی که به مناسبت دهه مبارک فجر گرفته و برپا می شود باید بر اساس انقلاب اسلامی و ارزش های باشد و هیچ کس نباید خطوط قرمز را بشکند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در ادامه سخنان خود مساله حکومت در دین مبین اسلام را امری بسیار مهم دانست و گفت: اولیای الهی برای این که حکومت به دست افراد مستبد، مستکبر و فجار نیفتد قیام کردند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با یادآوری فرازهایی از فرمایشات حضرت امام درباره ولایت فقیه، گفت: ولایت فقیه یک مساله فرعی نیست که بخواهیم از کنار آن ساده گذر کنیم؛ ولایت فقیه در تمامی شؤون اجتماعی و سیاسی نقش آفرین است.

این مرجع تقلید انقلاب اسلامی را دارای سه رکن، اسلام، مردم و ولایت فقیه دانست و گفت: حضرت امام رضوان الله تعالی علیه اسلام منزوی و به حاشیه رانده شده را به صحنه زندگی آوردند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم اضافه کرد: قبل از انقلاب اسلامی به مردم به دیده حقارت نگاه می شد، در حالی که مردم همه چیز یک نظام و حکومت هستند و حضرت امام این مردم را بیدار و حکومت سلطنتی را سرنگون کردند.

حضرت آیت‌الله نوری ‌همدانی با تاکید بر این که برای حفظ انقلاب و ارکان وظیفه سنگینی به عهده داریم افزود: روحانیت نیز باید در این راستا نقش خود را به درستی ایفا کند.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز تاسف از وضیعت مسلمانان بحرین، گفت: حکام بحرین با حمایت آل سعود سعی در سرکوب شیعیان مظلوم بحرین دارند و شورای علمای شیعه این کشور را نیز منحل کرده اند که ما آن را محکوم می کنیم.

حضرت آیت الله نوری همدانی در پایان سقوط دولت های استکباری و استبدادی و دست نشاندگان آنان را قطعی دانست.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


4 + = 6