آیت الله مکارم شیرازی : سمت و سوی برنامه های دهه فجر باید تبیین دستاوردهای انقلاب باشد نه فیلم های کذایی

واکنش آیت الله مکارم شیرازی به بزرگنمایی جشنواره فیلم فجر
حضرت آیت الله مکارم شیرازی با انتقاد از اقدام برخی افراد در بزرگنمایی بیش از اندازه جشنواره فیلم فجر، گفت: در دهه مبارک فجر باید دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف را تبیین کرد.

 حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی صبح امروز در آغاز درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با تبریک دهه مبارک فجر، بر ضرورت تبیین دستاوردهای انقلاب در عرصه های مختلف در این دهه تاکید کرد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی حضور مردم در صحنه و رهبری را عامل پیروزی انقلاب اسلامی دانست و تاکید کرد: اگر می بینیم کشورهای منطقه که در آنها بیداری اسلامی رخ داده، کارشان به نتیجه نرسیده است به دلیل نبود رهبر و انسجام لازم است.

اصول انقلاب را باید حفظ کنیم

این مرجع تقلید با تاکید بر حفظ اصول انقلاب اسلامی، تصریح کرد: باید این اصول همچنان حفظ شود تا انقلاب بماند به ویژه در این شرایط حساس.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم اضافه کرد: البته خدای متعال انقلاب را حفظ می کند، اما به هر حال ما باید وظیفه خطیر خود را به درستی انجام دهیم.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به بزرگ نمایی بیش از اندازه جشنواره فیلم فجر، گفت: در اینجا باید این گله را از برخی بکنیم، به گونه ای دارند این جشنواره را منعکس می کنند که گویی دهه فجر میوه آن فیلم و تئاتر فجر است!

حضرت آیت الله مکارم شیرازی بیان داشت: این بزرگ نمایی بیش از اندازه درست نیست، باید ابعاد انقلاب را در دهه فجر برای مردم به ویژه نسل جوان کنیم، صاحبنظران از جهت تاریخی، سیاسی و دیگر ابعاد انقلاب را مورد تحلیل قرار دهند و نباید آن را ببریم در فاز آنچنانی و فیلم های کذایی.

این مرجع تقلید اضافه کرد: امیدواریم خداوند به همه ما بصیرت بدهد که از نعمت هایی که نصیب ما شده پاسداری و بتوانیم انقلاب را حفظ کنیم.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + = 8