اقدامات خیره کننده حوزه در عرصه تبلیغ

برگزاری بیش از ۹۴۸ هزار جلسه پرسش و پاسخ عمومی و ۹۰۰ هزار برنامه تبلیغی در مدارس، ساخت ۳ هزار و ۳۰۶ مسجد و یک هزار و ۳۷۱ خانه عالم، برپایی بیش از ۱۰ میلیون جلسه سخنرانی و …، تنها بخش اندکی از دستاوردهای حوزه در عرصه تبلیغ است.

 سلسله نشست های معرفی اقدامات تحولی و دستاوردهای حوزه در عرصه های تهذیب و اخلاق، تبلیغ، پژوهش، آموزش و …، براساس تصویب شورای معاونین حوزه و دستور مدیر حوزه‌های علمیه، به منظور ارایه گزارش عملکرد مدیریت حوزه در بخش‌های مختلف به حوزویان، در سالن همایش های مدرسه عالی دارالشفاء قم برگزار می شود که با استقبال طلاب و روحانیون نیز همراه است.

حجت الاسلام و المسلمین نبوی، معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه، چهارشنبه شب در دومین نشست از این سلسله نشست ها با موضوع “ارایه گزارش اقدامات تحولی و دستاوردهای دو دهه فعالیت های تبلیغی حوزه”، گفت: حوزویان در این سالها فعالیت های بسیاری در سراسر کشور، در قالب طرح های تبلیغی انجام داده اند.

آمارهای خیرکننده

وی با ارائه آمارهایی از فعالیت تبلیغی روحانیون، افزود: حوزویان در این سال ها ۹۴۸ هزار جلسه پرسش و پاسخ عمومی و ۹۰۰ هزار برنامه تبلیغی را در مدارس اجرا کرده اند.

معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه ادامه داد: با توجه به آمارهای تبلیغی طلاب در سراسر کشور، تا کنون ۵۰ هزار نفر که اهل مسجد نبودند، به جمع مسجدی ها پیوسته اند؛‌ در این مدت (دو دهه اخیر) با کمک و فعالیت مثبت طلاب  ۳۳۰۶ مسجد و ۱۳۷۱خانه عالم عمدتا با کمک های مردمی ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: در این سال ها بیش از ۱۰ میلیون سخنرانی توسط مبلغان طرح کوتاه مدت حوزه انجام شده است و طلاب نیز از هر فرصتی برای حضور در بین مردم و تبلیغ چه در حوزه اجتماعی و چه مدارس و مشاغل مختلف استفاده کرده اند.

حضور مبلغان در ورزشگاه ها

حجت الاسلام والمسلمین نبوی خاطرنشان کرد: حضور در ورزشگاه ها و در مسابقات ورزشی بزرگ کشور از جمله برنامه های پرفروغ مبلغان بوده است که واقعا جای این برنامه در برنامه های تبلیغی طلاب حوزه علمیه خالی بود؛‌ جایی که گروه های انحرافی از آن ظرفیت استفاده می کردند، نباید جای حوزه خالی می بود و خوشبختانه طلاب از این فرصت بهترین استفاده را بردند و به تبلیغ در بین جوانان پرداختند.

رفع اشکالات کتب دانش آموزان

وی، نقد و بررسی و ارایه پیشنهادات برای رفع مشکلات کتب آموزشی آموزش و پرورش را از دیگر برنامه های معاونت تبلیغ اعلام کرد و گفت: در این زمینه کمیته ای مستقل در قالب گزارشات و مستندات قابل ارایه، نقاط ضعف و قوت این کتب در حوزه معارف دینی را مشخص کرده است؛‌ از جمله مباحثی که در این کتب پیشنهاد شد مباحثی در زمینه تاریخ و حجاب و… بود.

تدوین جامع موضوعات دینی آموزش و پرورش

معاون تبلیغ حوزه های علمیه همچنین از تنظیم طرح جامع موضوعات دینی آموزش و پرورش از پایه اول ابتدایی تا سوم دبیرستان خبرداد و افزود: این برنامه ها به سرعت در قالب طرح های آموزشی و کتب درسی و معلمان و دانش آموزان پیگیری شده است که تاکنون کارنامه بسیار خوبی در این زمینه به جای گذاشته است.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی به تاثیر حضور روحانیون در مدارس نیز اشاره کرد و گفت: حضور طلاب در مدارس آموزش و پرورش بسیار گسترده شده است که از آن جمله می توان به حضور در مدارس عادی، شبانه روزی و مدارس امین اشاره کرد.

راه اندازی ۴۲۸ مدرسه امین در ۱۷ استان

وی با اشاره به راه اندازی ۴۲۸ مدرسه امین در ۱۷ استان و تاثیر گذاری این مدارس، ابراز داشت: این مدارس توانسته اند که گروه زیادی از دانش آموزان دختر را بدون اجبار در بسیاری از شهرها با حجاب کرده و در این زمینه  افراد بسیاری در کشور بر تاثیرگذاری مثبت این مدارس، در نظم و امنیت و سلامت عمومی جامعه تصدیق کرده اند.

آموزش ۴۶ هزار معلم

معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه آماری را هم از آموزش فرهنگیان ارائه داد و خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۵هزار طلبه برای حضور در مدارس کشور و ۲۶هزار معلم نیز در زمینه آموزه های دینی آموزش داده شده اند؛‌ ازطرفی ۲۰هزار معلم نیز در زمینه آموزش های مرتبط با فرق مذاهب آموزش دیده شده اند.

انتشار ۱۷۴شماره نشریه مبلغان

حجت الاسلام والمسلمین نبوی افزود: برگزاری طرح های گسترده تبلیغ صنفی در حوز های مختلف از جمله کسب و کار و انتشار نشریاتی چون کاسب و کتاب هایی چون اخلاف کسب و کار و همچنین انتشار ۱۷۴شماره نشریه مبلغان از جمله فعالیت های این معاونت در این قالب بوده است.

فعالیت گسترده در فضای مجازی

وی با اشاره به این که در عرصه تبلیغ رسانه ای و فضای مجازی فعالیت های گسترده ای انجام شده است، ابراز داشت:‌ حضور طلاب در عرصه فیلم و سینما از جمله ضروریات این بخش است؛ زیرا وقتی می گوییم تلویزیون و سینما دانشگاه هستند، پس حوزویان حتما باید در این فضا حضور داشته باشند و اجازه ندهند که این فضا مورد خدشه قرار گیرد.

معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه ادامه داد: در زمینه سایت های اینترنتی نیز فعالیت طلاب بسیار اثربخش بوده است که در این زمینه حتی رسانه هایی مانند بی بی سی هم به این گسترده فعالیت ها اعتراف کرده اند و فعالیت گسترده طلاب در عرصه سایبری با واکنش گروه های ضد انقلاب مواجه شده است

تولید نرم افزار

حجت الاسلام والمسلمین نبوی در پایان، ‌تولید نرم افزارهایی چون فیش تبلیغ، سفیر دانش، محاسبه خمس و… را از دیگر  فعالیت معاونت تبلیغ حوزه اعلام کرد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


5 + 8 =