تمام تشکیلات وسوسه انگیز و شبهات نفرت انگیز تکفیری ها با یک آیه قرآن پاسخ داده می شود

اختتامیه پانزدهمین المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث المصطفی در قم
حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی، اشتباه در مسأله توحید را سرچشمه خونخواری وهابیت عنوان کرد و گفت: وهابیان آیه‌های قرآن را گزینشی تفسیر می‌کنند و تفسیر گزینشی قرآن از شاخه‌های تفسیر به رأی است که انسان را از آسمان به زمین می‌اندازد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، شامگاه چهارشنبه ۱۶ بهمن‌ماه در مراسم اختتامیه نوزدهمین المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث المصطفی، گرفتاری وهابیت تکفیری در مسأله توحید را سرچشمه خونخوار شدن آنان عنوان کرد.

وی به برخی شبهات وهابیت تکفیری درباره قرآن اشاره کرد و با بیان اینکه اینها در مسأله توحید گرفتار اشتباه بزرگی شده‌اند و این اشتباه سرچشمه خونخواری آنان شده است، گفت: توسل به پیامبر اکرم‌(ص) و ائمه اطهار‌(ع) عین توحید است، اما وهابیان توسل را شرک می‌دانند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه وقتی برای شفای یک بیمار از پیامبر اکرم‌(ص) و اهل بیت‌(ع) به اذن الهی طلب شفاعت می‌کنیم، این توسل عین توحید است، گفت: پاسخ عمده شبهات وهابیت مربوط به مبدأ، معاد، صفات خدا، توحید و نبوت در قرآن مجید است و از این دریچه باید عظمت قرآن را مشاهده کنیم.

وی تصریح کرد: وهابیان آیه‌های قرآن را گزینشی تفسیر می‌کنند و گزینشی تفسیر کردن قرآن یکی از شاخه‌های تفسیر به رأی است که انسان را از آسمان به زمین می‌اندازد، در حالی که تمام تشکیلات وسوسه‌انگیز و شبهات نفرت‌انگیز وهابیت تکفیری با یک آیه از قرآن پاسخ داده می‌شود.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در ابتدای سخنان کوتاه خود با بیان اینکه هر زمانی در یک محفل قرآنی شرکت می‌کنم به من احساس روحانیت و معنویت تازه دست می‌دهد، این احساس خاص را از برکات قرآن کریم عنوان کرد.

وی با اشاره به روایتی از امام علی‌(ع) اظهار کرد: هر فردی در کنار قرآن بنشیند، هنگامی که برمی‌خیزد یا هدایتی بر او افزوده شده یا نقاط ضعفی از او کم شده است که این امر نشان می‌دهد تأثیر قرآن تمام شدنی نیست.

این مفسر برجسته قرآن کریم با بیان اینکه نوآوری‌های قرآن هرگز تمام نمی‌شود و حوادث تاریخی کهنه نخواهد شد، افزود: فکر نکنید آنچه درباره قرآن لازم بوده گفته و تمام شده است، قرآن کلام خداوند متعال است و کلام خدا پایانی ندارد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 + 7 =