آیت‌الله واعظ طبسی:حرکت هوشمندانه ملت ایران در ۲۲ بهمن دشمنان را تحقیر کرد

آیت‌الله واعظ طبسی گفت: باید از حرکت بزرگ و اقدام حساب شده و هوشمندانه ملت ایران در ۲۲ بهمن که بهترین وسیله برای تحقیر دشمن و پاسخی منطقی و اصولی به یاوه سرایی‌های آنان بود، تشکر کرد.

خبرگزاری فارس: حرکت هوشمندانه ملت ایران در 22 بهمن دشمنان را تحقیر کرد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، آیت‌الله عباس واعظ طبسی نماینده ولی فقیه در خراسان و تولیت آستان قدس رضوی در جمع ۳۰۰ نفر از فارغ‌التحصیلان دانشگاه علوم اسلامی رضوی ضمن تشکر از حضور حماسی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، افزود: در طول سال‌هایی که از انقلاب اسلامی می‌گذرد، دیروز یک مقطع بسیار تاریخی و کاملاً محسوس بود که همه اقشار و سلایق با وحدت کلمه و با شناخت از زمان و دشمن و اغتنام فرصت‌ها به میدان آمده بودند.

وی با بیان اینکه هرچند دشمنان ما وقیح‌تر از این حرف‌ها هستند که تسلیم منطق و استدلال و آنچه قابل حس و درک است بشوند، اظهار داشت: دشمنان اسلام اگر لحظه‌ای به خود بیایند، متوجه خواهند شد که ملت ما به هیچ قیمتی دستاوردهای انقلاب خود را از دست نمی‌دهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: غرور ملی، توجه به ارزش‌های اسلامی و ملی و صیانت از آنها برای ملت ما یک تکلیف است. همچنان که تبعیت از رهبری و امام جامعه اسلامی و تجدید عهد با او، تکلیف است.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها چون دیدند در صحنه مذاکرات و تفاهمات، آنچه را که فکر نمی‌کردند، از دست داده‌اند و ضربه جبران‌ناپذیری بر حیثیت و اعتبار سیاسی آنها وارد شد، این گفتار خشن و بی‌منطق که معنای آن زیر پا گذاشتن همه توافقات و تفاهمات است را پیش گرفتند که البته این اولین گام است و ما هم حرف زیاد داریم و به یاری خدا و هدایت رهبری معظم انقلاب، دشمن را در جای خود خواهیم نشاند.

وی خطاب به فارغ‌التحصیلان دانشگاه علوم اسلامی رضوی افزود: این جلسه برای من بسیار مسرت بخش است. احساس می‌کنم به طور نسبی، آن سیاست‌ها و هدف‌هایی که در این دانشگاه پیش بینی می‌شد و بزرگانی از علما و دانشمندان و متفکران حوزه و دانشگاه همچون شهید بهشتی به آن چشم دوخته بودند، امروز به ثمر نشسته است.

وی ضمن گرامیداشت دهه مبارکه فجر و یاد و خاطره امام راحل(ره)، اظهار داشت: شما اهل علم و صاحبان فکر و برداشت‌های علمی هستید و کار آموزشی و پژوهشی و علمی قابل توجه و تحسین دارید. بهتر است تفکر کنید که امام با چه سلاحی به جنگ دشمن آمد و اصلاً آنچه زمینه را فراهم آورد که امام به این موقعیت اجتماعی برسد و مرد بی‌نظیر جامعه بشری شود و گفتار و رفتارش خط مشیی برای همه آزادگان و آزادی خواهان جهان باشد و او را به عنوان یک رهبر نمونه بشناسند، چه بود؟

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: حضرت امام(ره) چند خصوصیت مهم داشت؛ تقوا، اخلاص، علم، قدرت نفوذ معنوی، شجاعت، صراحت لهجه و قاطعیتی که ناشی از ایمان بود و اگر به مسئله‌ای می‌رسید، درنگ نمی‌کرد.

آیت‌الله طبسی افزود: در جریان مدرسه فیضیه می‌خواستند از ایشان و یارانش زهر چشم بگیرند. امام به منزل رفته و در را بستند، احدی را نپذیرفتند. هر پیامی که می‌رسید، آن را نگه می‌داشتند. کارشان را انجام دادند که نتیجه آن تنظیم یک بیانیه بسیار قوی و از نگاه بعضی‌ها خیلی خطرناک بود. بیانیه‌ای که شاه دوستی را آدمکشی می‌دانست و وقتی منتشر شد، شور عجیبی در جوانان ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه کسی بی زحمت به جایی نمی‌رسد، گفت: امام دکتری نداشت و با این الفاظ و اصطلاحات بین المللی در حوزه سیاست هم کاری نداشت. آن آدابی که در روابط سیاسی دنیا به کار برده می‌شد، همه را به بازی گرفت.

به گفته وی، در جلسه‌ای که سران کشورهای عضو اکو دعوت بودند، آقای شوارد نادزه، وزیر امور خارجه شوروی سابق از لحظات دیدارش با امام بیان می‌کرد و می‌گفت: من از دیداری که با امام داشتم، شگفت زده شدم برای من آن جلسه و دیدار فراموش شدنی نیست.

وی افزود: امام به قدری با عظمت و با ابهت برخورد کرد که کاملاً در آن جلسه محسوس است وزیر خارجه شوروی سابق چقدر احساس کوچکی می‌کرد.

وی با بیان اینکه این درس از زندگی امام خمینی(ره) برای ماست که اگر فقه، منطق، اصول، فلسفه، بدایه، نهایه، اسفار، خارج و… نتیجه‌اش ترس از خدا و احساس حضور او شد و علم را وسیله‌ای برای خدمت به اسلام، دین و یکتاپرستی قرار دادیم و در برابر جامعه بشری و ملت‌های مسلمان احساس مسؤولیت کردیم، به داد ستمدیدگان رسیدیم، قدرت اسلام را به رخ دشمنان کشیدیم و آنجایی که باید، تصمیم قاطع گرفتیم و احساس هویت و اتکای به خداوند و خود داشتیم، اینها نشانه‌های ایمان است و علم باید مقدم بر این باشد.

وی توصیه کرد: آنچه باید به آن توجه کنید، ایمان، تقوا، اجتناب از محارم، احساس مسئولیت در برابر جوامع بشری و اسلام است و بدانید که امروز اسلام به وجود شما، به تبیین حقایق و قلم و بیان شما بیش از هر زمان دیگر نیازمند است.

نماینده ولی فقیه در خراسان در ادامه افزود: در روزگاری که صهیونیست‌های خبیث برای شیعه شناسی متفکران خود را به کار می‌گیرند، ما چه عذری در پیشگاه خدای متعال داریم که ساکت بمانیم و قلم و بیان ما نتواند کمک کند؟

تولیت آستان قدس رضوی افزود: یک مشت صهیونیسم و یک مشت انسان‌های فاقد هرگونه اخلاق و منطق به نام جریان وهابی و سلفی‌گری به جان جامعه بشری افتاده‌اند، چه کسانی باید جواب اینها را بدهند؟

آیت‌الله واعظ طبسی با بیان این که امروز هیچ کشوری، هیچ سیاستمداری، هیچ مجموعه سیاسی و هیچ مغز متفکر سیاسی نمی‌تواند برای ایران تصمیم‌گیری کند‏، گفت: سیاست، نظر و فکر ما که مورد تأیید رهبری است، تعیین کننده است. همان طور که قبلا گفته بودم‏، یکی از مقامات بلندپایه آمریکایی گفته بود که عدم حضور ایران در مذاکرات ژنو ۲ کاملاً محسوس بود و این مذاکرات شکست خورد و در جلسه دوم هم محکوم به شکست است که رمز آن‏، نبودن ایران است.

وی خطاب به فارغ التحصیلان دانشگاه علوم اسلامی رضوی گفت: در حوزه بمانید‏، حوزه را متحول کنید، فقیه و مجتهد تربیت کنید، قدرت حوزه را بالا ببردید، قدرت تحلیل مسائل به حوزه بدهید، فکر حوزه را روز به روز تقویت کنید و خود جزء متفکران بزرگ اسلامی بشوید و در موضوعاتی که امروز دنیا به آن نیازمند است، پاسخ مناسب داشته باشید.

وی ضمن توصیه طلاب به نظم در امور تدریس و برپایی نماز جماعت و دقت در مطالعات برای تدریس‏ و پرداختن به بحث‌های جنبی‏، گفت: بحث فقه و اصول برای طلبه محور است، قرآن کریم، فهم قرآن، نهج البلاغه همه در کنار فقه و اصول مطرح است و خدا را شکر که تفسیر، دقت در آیات و روایات و فهم حدیث در حوزه امروز مطرح است.

وی در ادامه اظهار داشت: شما فرزندان روحانی ما هستید، این کمک خدا بوده که بتوانیم از منابع آستان قدس رضوی استفاده کنیم و یک مؤسسه قوی ایجاد شود که شما مسائل اسلامی را آنجا بگیرید و به دیگران منتقل کنید.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 2 = 6