آیت‌الله علم‌الهدی: بار تحقق حماسه اقتصادی همچنان بر زمین مانده است

ایت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد مقدس و عضوهئت امناء اتاق فکر تبلیغ

ایت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد مقدس و عضوهئت امناء اتاق فکر تبلیغ

عضو مجلس خبرگان رهبری با گلایه از اینکه چرا ظرفیت‌های سیاسی به استخدام حماسه اقتصادی درآمده است، گفت: در یازدهمین ماه امسال شاهدیم که بار تحقق حماسه اقتصادی همچنان بر زمین مانده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی دقایقی پیش در همایش “حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی” که در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، با تشریح واژه حماسه در ادبیات برگرفته از لغت‌نامه دهخدا اظهار کرد: حماسه بیانگر یک واقعیت است و معنای این کلمه در لغت‌نامه دهخدا دلیری و دلاوری عنوان شده است.

وی افزود: نکته‌ای که عرض می‌کنم در واقع تذکر یک واقعیت بوده و آن این است که وقتی مقام معظم رهبری یک عنوان را به عنوان پیام سال قرار می‌دهند برخی افراد چنین می‌اندیشند که ایشان برحسب شعار یک جمله‌ای را به صورت ادبی عنوان کرده و برخوردی که با فرمایش و دستور حکیمانه معظم‌له صورت می‌گیرد برخوردی احساسی و شعاری است، باید عناوین سال‌ها به دقت بررسی شود چرا که مقام معظم رهبری با تدبیر و نگاه نافذ و حکیمانه خود مسائل را بررسی و شعار سال را معرفی می‌کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه باید بر روی ابعاد مختلف عناوین سال‌ها تحلیل و بررسی کرد گفت: حماسه سیاسی و اقتصادی نیز از این مقوله بوده و با توجه به معنی حماسه به عنوان دلیری و دلاوری باید بدانیم که معنای حماسه سیاسی و اقتصادی بر این مبناست که باید در عرصه سیاست و اقتصاد دلیری و دلاوری داشته باشیم و نکته مهمتر این است که دلیری و دلاوری در عرصه‌ای ظهور می‌کند که در میدان مقاومت باشیم.

**دلیری و دلاوری دال بر یک تقابل و رویارویی است

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه دلیری و دلاوری دال بر یک تقابل و رویارویی است، گفت: مقام معظم رهبری در برخورد با یک جریان استکبار این کلمه را مطرح کردند یعنی اینکه توسعه استکبار به جایی می‌رسد که هم  در عرصه سیاست و هم در عرصه اقتصاد نوعی درگیری پیش می‌آید چراکه این تقابل و درگیری در عرصه نظامی رخ نداده و استکبار جرات درگیری نظامی با ما را ندارد.

وی خاطرنشان کرد: باید در این تقابل و درگیری در عرصه سیاست و اقتصاد دلیری و دلاوری خود را نشان دهیم، بنابراین ایشان امسال را با عنوان حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی معرفی کردند.

آیت‌الله علم‌الهدی با تشریح نکاتی در مورد برخوردهای متعدد در مورد عنوان حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی خاطرنشان کرد: آیا دلیری در عرصه اقتصاد و سیاست به معنی حرکت جمعی دولت و نظام بوده و یا اینکه این دلیری در عرصه اقتصاد و سیاست باید در زندگی فرد فرد ما نیز نمایش و تجلی داشته باشد؟ مقام معظم رهبری برای این مسئله نیز راهکار اجرایی را ارائه دادند و توجه جدی به مصرف و حمایت تولید داخلی داشته‌اند.

وی با بیان اینکه متاسفانه نوعی سبک زندگی در ما اپیدمی شده و به شکل یک فرهنگ انحرافی درآمده است، تصریح کرد: متاسفانه حالت مطالبه‌گری حتی در مسائل فردی و زندگی از دولت به صورت اپیدمی در میان مردم ترویج یافته که این یک فرهنگ انحرافی بوده، در برابر بیانات مقام معظم رهبری تمامی آحاد جامعه از مسئولان و متولیان دستگاه‌ها تا آحاد جامعه مسئول هستند، فرمایشات ایشان برای کادر دولتی و کارگزاران نظام نبوده بلکه یک راهبرد زندگی برای آحاد ملت و همه دستگاه‌های اجرایی و مدیریتی است.

امام جمعه مشهد مقدس با بیان اینکه بیانات رهبری به عنوان یک تکلیف از طرف مقام ولایت و حجت امام زمان(عج) است، تاکید کرد: باید خود را مکلف به تکلیف حماسه سیاسی و اقتصادی دانست، یعنی در برابر دشمن که اقتصاد و سیاست ما را نشانه گرفته مکلف به دلیری هستیم.

**بار تحقق حماسه اقتصادی همچنان بر زمین مانده

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد:‌ چه دولت گذشته و چه دولت فعلی و چه مجلس که خود را مسئول طرح‌ها و برنامه‌ر یزی‌های کشور می‌دانند هیچ کدام برای حماسه اقتصادی گامی برنداشتند.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: دو مولفه بیانگر حماسه سیاسی بود یکی انتخابات و دیگری راهپیمایی ۲۲ بهمن که باید گفت در واقع این دو وقایعی بود که هر ساله نیز رخ می‌دهد و نمی‌توان از آن به عنوان حماسه سیاسی تعبیر کرد.

وی تاکید کرد: مقام معظم رهبری امسال را با عنوان حماسه اقتصادی و حماسه سیاسی معرفی کرده و شاهدیم که با گذشت ۱۱ ماه از سال بار تحقق حماسه اقتصادی همچنان بر روی زمین مانده است.

**‌حماسه اقتصادی باید در استخدام حماسه سیاسی باشد

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: در مورد حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی این سئوال مطرح است که آیا حماسه سیاسی باید در استخدام حماسه اقتصادی باشد و یا بالعکس، باید گفت این دو دقیقا مرتبط به هم هستند، دشمن جریان اقتصادی ما را شکست دادن‌مان در عرصه سیاسی قرار داده چرا که ما دشمن را به نقطه‌ای رسانده‌ایم که معادلات سیاسی را از حوزه منافعش خارج کرده و امروز در نقطه‌ای از زمین نیست که فریاد مرگ بر آمریکا را سر ندهند.

وی تصریح کرد: مشکل ما این است که باید حماسه اقتصادی در استخدام حماسه سیاسی باشد اما دولت عکس این مطلب را گرفته و می‌گویند که حماسه سیاسی در استخدام حماسه اقتصادی است.

**ظرفیت سیاسی در استخدام حماسه اقتصادی قرار گرفته است

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: اینکه ظرفیت سیاسی را در استخدام حماسه  اقتصادی قرار گرفته، مخالف با راهبردهاست چرا‌که باید حماسه اقتصادی در استخدام حماسه سیاسی باشد و حماسه سیاسی در این است که دشمن را شکست دهیم نه اینکه از داشته‌ها تنازل کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مسئله توافقنامه ژنو تاکید کرد: البته ما از مسئله توافقنامه به دلیل داشتن رهبری حکیم و با نگاهی نافذ اضطرابی نداریم، قضیه بالاتر از این نیست که هسته‌ای ما ۳ سال تعلیق و سپس به دستور مقام مظعم رهبری پلمپ‌ها شکسته شد، این نشان از دید نافذ مقام معظم رهبری دارد.

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: مقام معظم رهبری نظیر موسی(ع) برای ما بوده و اگر قرار باشد که ایشان خودشان هم حرف بزنند، هم راهبرد و برنامه را مشخص کنند و هم خودشان پیگیری کنند اینطور ما بسان همان قوم بنی‌اسرائیل هستیم.

وی خاطرنشان کرد: باید توجه کنیم که دلیری در عرصه اقتصاد و سیاست تنها تکلیف جمع نیست بلکه مسئله فردی هم بوده و همچنین باید بدانیم که حماسه اقتصادی در استخدام حماسه سیاسی است.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 4 = 5