آیت الله مروی در دانشگاه رضوی :انجام رسالت، پاسداری از دستاوردهای انقلاب را در جامعه نهادینه خواهد کرد

انجام رسالت، پاسداری از دستاوردهای انقلاب را در جامعه نهادینه خواهد کرد
حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جواد مروی گفت: اگر استاد حوزه به رسالت بزرگ خود عمل کند،پاسداری ازآرمانها و دستاوردهای انقلاب را برای همیشه در جامعه نهادینه خواهد کرد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه مهمترین وبزرگترین رسالت حوزه‌های علمیه تبیین و تبلیغ دین است،اگرآنها را به پازلی تشبیه کنیم،مهمترین قطعه این پازل اساتید حوزه هستند که رسالت مهمی برعهده دارند.
این استاد برجسته حوزه با تأکید براتخاذ روشهای مناسب درتدریس وتفهیم مباحث درسی وجذب مخاطب،گفت: برخی اساتید حوزه فاضل هستند اما باید درروش تدریس خود برای تفهیم مطالب و جذب مخاطب بازنگری داشته باشند.
وی توجه مستمربه مباحث قرآنی و ادعیه را ازسوی اساتید حوزه‌های علمیه مورد تأکید قرارداد و گفت: فلسفه وجودی روحانیت معززوحوزه‌های علمیه،شناخت،تبیین و تبلیغ دین،پاسخگویی به مشکلات فکری شیعیان و ابهامات موجوداست.
وی اظهارداشت: درگذشته و قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به رغم وجودهمه فرازو فرودهایی که حوزه‌های علمیه درکشورداشت،نیروی انسانی اندک حوزه پاسخگوی نیازهای محدود مخاطبان آن زمان بود.
وی افزود: با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی مسؤولیت حوزه‌های علمیه بسیارسنگین‌تر و فعالیتهایشان به مراتب گسترده‌ترشد زیرا امروزمخاطب حوزه‌های علمیه شیعی،همه اندیشمندان و فرهیختگان جهان هستند.
این استاد برجسته حوزه بیان کرد: اکنون این مطالبه نسبت به اساتید حوزه‌های علمیه برای تبیین مباحث مرتبط با مکتب شیعی درکشورهای مختلف اروپایی وآمریکایی وجود دارد واین نیازباید پاسخ داده شود.
مروی اظهارداشت: امروزرسالت حوزه ‌های علمیه شیعی به مراتب سنگین‌ترازگذشته وبه همان میزان قضاوت دیگران نسبت به عملکرد حوزه‌ها با توجه به جریانات فکری مخالف کاملاً متفاوت شده است.
وی ادامه داد:تاریخ گواه است که عالمان بزرگ شیعه دردفاع ازمکتب شیعی تلاش‌های بسیاری درمباحثه‌ها و جدل‌های فکری داشتند که اگرحوزه فعالیت این فرهیختگان گسترده‌ترمی‌شد،اکنون اسلام شرق وغرب رافرا گرفته بود.
وی با تأکید برتوجه به اولویت‌های آموزشی و پژوهشی وهماوردی با نیازهای مخاطبین ازسوی اساتید حوزه‌های علمیه،گفت: اساتید باید به مباحث فقهی واصولی قوی وکاربردی واردشده و ازآنها برای رفع مشکلات و تأمین نیازهای فکری جامعه امروزبهره گیرند.
وی در پایان تأکید کرد: استادحوزه علمیه باید ازآورده‌های خود برای تأمین نیازمخاطب بهره گیرد،به‌ گونه‌ای که ازانحرافات و ترویج مباحث فکری مسموم جلوگیری کند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


4 + = 5