آیت‌الله علم‌الهدی : شعارهای مردم در ۲۲ بهمن دفاع از ولایت بود نه درخواست نان و مسکن

امام جمعه مشهد گفت: مسئولان ما نباید دچار اشتباه شوند؛ مسئله مردم ما دین و اسلام است و اگر بگوییم مردم در راهپیمایی و تظاهرات برای معیشت خود به میدان می‌آیند این توهین به مردم است.

خبرگزاری فارس: شعارهای مردم در 22 بهمن دفاع از ولایت بود نه درخواست نان و مسکن
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد که در حرم رضوی برگزار شد، اظهار کرد: تظاهرات ۲۲ بهمن دشمن ما را به عقب راند و آنها را به احساس ورشکستگی رساند و امیدوارم دوستان ما را نیز با عمق مطالبات مردم آشنا کرده باشد.

وی به حضور پر شور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن اشاره کرده و گفت: حماسه ۲۲ بهمن که به مراتب گسترده‌تر از سال‌های گذشته بود به دنیا نشان داد که مردم ایران همانگونه که امام خمینی(ره) فرموده بودند بهتر از ملت حجاز در عهد پیامبر(ص) و بهتر از مردم کوفه در عهد امام حسین(ع) و امیرالمومنین(ع) هستند.

علم‌الهدی ادامه داد: آنچه در این راهپیمایی قابل تامل است شعارهایی است که از دل ملت بیرون می آمد و آن چیزی که مردم به خاطر آن به راهپیمایی آمده بودند.

امام جمعه مشهد ابراز کرد: محور بیش از ۹۰ درصد شعارها در خصوص شخص مقام معظم رهبری بود و در محور جریانی نیز استکبار‌ستیزی و شعار مرگ بر آمریکا ملت ایران قرار داشت و حتی روی یک پلاکارد هم نوشته نشده بود ما نان یا مسکن می‌خواهیم.

خطیب جمعه مشهد، افزود: مردمی که در ۲۲ بهمن در خیابان‌ها راه افتادند دین اسلام را می‌خواهند و دین را در اهل بیت(ع) و رهبری می‌بینند و به خاطر نفرت از سمبل مبارزه با دین که همان استکبار است شعار ضداستکباری می‌دهند.

وی در ادامه سخنانش ابراز کرد: ما با کسی دشمنی نداریم و فقط نگران آسیب رساندن به دین هستیم و هر کجا فکر کنیم که به دین آسیب می‌رسد انتقاد می‌کنیم و وقتی می‌بینیم جایزه را به یک فرد ارزشی می‌دهند، تشکر می‌کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: بنده یک نقد هم به موضوعات برخی از فیلم‌های فجر دارم و آنچه وجود دارد این است که در بیشتر فیلم‌هایی که راجع به جنگ ساخته بودند روی مسئله آب و خاک ایران زوم شده بود که این مسئله اشتباه است.

وی ادامه داد: شهدایی که به جبهه می‌رفتند، در روی پیشانی بند همه آنها نام یا حسین و ائمه نوشته شده بود، نه نام کوروش و داریوش که ما باید این مسئله را متوجه شویم.

امام جمعه مشهد گفت: مسئولان ما نباید دچار اشتباه شوند و مسئله مردم ما دین و اسلام است و اگر بگوییم مردم در راهپیمایی و تظاهرات برای معیشت خود به میدان می‌آیند این توهین به مردم است.

علم الهدی بیان داشت: آنهایی که مسئولیتی در نظام دارند، چه آنهایی که در دولت هستند و چه آنهایی که در مجلس، وظیفه دارند مسئله معیشت مردم را تامین کرده و به ازدواج و اشتغال جوانان توجه داشته باشند اما در عین حال باید بدانند در رأس مطالبات مردم خواسته‌های دینی مردم است.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


9 + = 18