رئیس دانشگاه باقرالعلوم(ع): دنیا نیازمند محتوای علمی حوزه است

  رئیس دانشگاه باقرالعلوم(ع)با بیان این که حوزه نسبت به دانش های بنیادین توجه جدی داشته باشد گفت:رشته های زیادی در حوزه راه اندازی شده که دنیا نیازمند محتوای آن خواهد بود.

 حجت الاسلام والمسلمین شمس الله مریجی در نشستی با دانش پژوهان  موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا (ع)  که در سالن اجتماعات دانشگاه باقرالعلوم(ع) برگزارشد، با بیان این که نقشه راه این موسسه حوزوی ترسیم شده است اظهارداشت: ورود به مراکز تخصصی آموزشی باید با نگاه علم آموزی باشد .

رئیس دانشگاه باقرالعلوم(ع) با بیان این که حوزه باید در ارائه مدرک علمی مستقل باشدتصریح کرد: خیلی از کسانی که در دانشگاه ها  حضور دارند مدرک علوم انسانی مرتبط با مبانی فقهی از جمله فقه سیاسی  ندارند، بلکه مرتبط با علوم پایه است.

وی در ادامه با بیان این که مقام معظم رهبری، نیاز نظام را به ارائه مبانی توسط حوزه علمیه بیان کرده اند ،گفت: همان طوری که رهبر معظم انقلاب تصریح کردند  نیازنظام به مبانی نظریه و علمی است .

رئیس موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا (ع) افزود: علومی را که حوزه علمیه متکفل آن است از دانشگاه ها نمی توان  انتظار برآورده کردن آن را داشت .

حجت الاسلام  والمسلمین مریجی بیان داشت : یکی از افتخارات این موسسه ، اجرای رشته های تحصیلی مورد نظر مقام معظم رهبری از جمله نظریه مبانی فقه سیاسی است .

وی بابیان این که چهاررشته فلسفه فیزیک،دکترای فلسفه حقوق،فلسفه علوم اجتماعی و دانش علوم اجتماعی مسلمین، برای اولین بار در کشور اجرا شده افزود: برگزاری فلسفه دانش اجتماعی مسلمین در این موسسه، از افتخارات حوزه بوده که دانشگاه برای دستیابی و تحصیل آن به سوی حوزه دست دراز کرده است .

رئیس دانشگاه باقرالعلوم(ع) با بیان این که فقه سیاسی و اندیشه سیاسی معاصر مسلمین  نیز مورد تاکید مقام معظم رهبر ی است تصریح کرد: رشته های زیادی در حوزه راه اندازی شده که دنیا نیازمند محتوای آن خواهد بود .

وی با بیان این که حوزه علمیه باید  نسبت به دانش های بنیادین توجه جدی داشته باشد افزود: با ارتقا رشته های تخصصی موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا،باید نیازمندی خود را از دانشگاه قطع کنیم که از جمله این علوم ؛فلسفه فیزیک، دانش اجتماعی ،سیاست های فرهنگی، فلسفه شیمی است .

حجت الاسلام  والمسلمین مریجی با ابراز تاسف از برخی اظهارنظرها در خصوص فقه سیاسی گفت:همان طوری که رهبر معظم انقلاب تاکید کردند، فقه سیاسی در جهت تقویت بنیان های فکری نظام است که وزارت علوم آن را جز اولویت خود نمی داند .

 رئیس دانشگاه باقرالعلوم(ع) افزود: امکانات عظیم کتابخانه ای و رسانه ای دانشگاه در خدمت موسسه آموزشی عالی امام رضا(ع) است که باید دانش پژوهان  با جدیت تمام به تحقیق و تلاش علمی مشغول باشند .

حجت الاسلام  والمسلمین مریجی همچنین با بیان این که از سال آینده تحصیلی، دوره کارشناسی زبان های خارجه در دانشگاه باقر العلوم(ع) برگزار خواهد شد خاطرنشان کرد: از سال آینده تحصیلی، در مقطع  لیسانس در سه رشته زبان انگلیسی ،عربی و فرانسه دانشجو پذیرش خواهد شد .






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 7 = 16