آیت‌الله حسینی بوشهری : علمای اسلام فریاد وحدت برآورند

  مدیر حوزه های علمیه گفت: دنیای غرب در حال رسیدن به اتفاق در همه زمینه ها است و تکفیری ها در صدد تفرقه انگیزی در بین مسلمین هستند و لازم است تا علما فریاد وحدت سر دهند و با برجسته کردن مشترکات فریقین، دشمنان مشترک را نابود کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت‌الله حسینی بوشهری  امروز در دیدار پروفسور طاهر القادری رئیس جریان منهاج القرآن پاکستان  که در دفتر مدیر حوزه برگزارشد،وی را  چهره سرشناس  برای حوزه دانست و اظهار داشت: حوزه های علمیه با آثار علمی و تأثیرات شما و نقش شما در وحدت اسلامی آشنا است.

 عضو شورای عالی حوزه های علمیه بیان داشت: ملاقات های این عالم اهل سنت با مراجع تقلید نشان از ژرف اندیشی  است و این مقدمه ای برای آغاز همکاری بین علمای دو کشور محسوب می شود.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با اشاره به آثار علمی القادری درزمینه اهل بیت(ع) گفت:  این عالم اهل سنت، نگاه ویژه به ولایت باطنی اهل بیت(ع) دارد و از طرفی بین ولایت  و خلافت تفاوت قائل است.

 وی یادآورشد:در حوزه های علمیه  اهل سنت و شیعه، تفسیر قرآن بحثی جدی محسوب می شود که در حال حاضر در حوزه علمیه قم ۲۰۰ نفردر تفسیر قرآن اعم از ترتیبی و نزولی تدریس می‌کنند.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به مراکز تخصصی تفسیر حوزه های علمیه اظهار داشت: مراکز تخصصی تفسیر با هدف تربیت پژوهشگرقرآنی و ۱۶ رشته قرآنی موجود در دانشگاه های سراسر کشور، نشان از توجه مراکز علمی شیعه به قرآن کریم دارد.

وی مبنای شیعه در مبانی علمی و اعتقادی را اعتدال معرفی کرد و افزود: بنا بر آیه قرآن کریم« فبشر عبادی الذین یستمعون القول و یتبعون احسنه » شیعیان تمام اقوال را از مذاهب  مختلف بررسی کرده و اعتدال را مبنای کار خود قرار می دهند تا به صورت واحد و صحیح به مسائل علمی دست یابند.

وی تلاش برای شناساندن دین اسلام و پیامبر اسلام با چهره ای معتدل و جذاب در جهان را از نکات مهم و ضروری برشمرد و افزود: این پتانسیل در جهان اسلام وجود دارد که بین مراکز علمی اهل سنت پاکستان و ایران روابط جدی صورت گیرد.

امام جمعه قم در پایان با اشاره به فعالیت تکفیری ها در منطقه تأکید کرد: امروزه دنیای غرب در حال رسیدن به اتفاق در همه زمینه ها هستند و این در حالی است که تکفیری ها در جامعه اسلامی در صدد تفرقه انگیزی در بین مسلمین هستند و لازم است تا مسلمانان در این برهه فریاد وحدت سر دهند و با برجسته کردن مشترکات فریقین، دشمنان مشترک را نابود کنند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


8 + = 17