آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار رئیس سازمان سینمایی: حساسیت‌ها نسبت به شخصیت‌های اسلامی در فیلم‌ها نباید نادیده گرفته شود

خبرگزاری فارس: حساسیت‌ها نسبت به شخصیت‌های اسلامی در فیلم‌ها نباید نادیده گرفته شود

یکی از مراجع تقلید قم به حاشیه‌های فیلم رستاخیز و برخی از اشکالات وارد شده به این فیلم اشاره کرد و گفت: مردم درباره شخصیت‌های اسلامی به نسبت شخصیت‌های مذاهب دیگر فرق قائل بوده و حساس هستند و نباید حساسیت مردم را نادیده بگیریم.

حجت‌الله ایوبی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی، محمد احسانی معاون آثار سینمایی و سمعی و بصری سازمان سینمایی و علی‌رضا رضاداد دبیر جشنواره فیلم فجر در سفر خود به قم با آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی دیدار و گفت‌و‌گو کردند.

آیت‌الله مکارم شیرازی در این دیدار با اشاره به اثرگذاری فراوان صنعت سینما و فیلم، اظهار داشت: با فیلم کارهای بسیاری می‌شود کرد همانگونه که فیلمی چون سریال امام علی(ع) آنچنان تاثیر‌گذاری چشمگیری داشت.

ایشان زحمات کشیده شده در خصوص جشنواره فیلم فجر را مورد توجه قرار داد و گفت: در این جشنواره فیلم‌های ارزشمند و فاخری نیز وجود داشت.

این مرجع تقلید، امور مذهبی و فرهنگی را دارای ظرافت و حساسیت‌های خاص دانست و افزود: باید در صورت بروز اشتباه در این امور، انتقادات را پذیرفت و به اصلاح آن پرداخت.

آیت‌الله مکارم شیرازی در ادامه به انتقادات وارد شده به برخی از فیلم‌های جشنواره فجر اشاره کرد و خواستار رسیدگی به این موارد شد.

این استاد حوزه علمیه قم با اشاره به حاشیه‌های فیلم رستاخیز و برخی از اشکالات وارد شده به این فیلم ابراز داشت: مردم درباره شخصیت‌های اسلامی نسبت شخصیت‌های مذاهب دیگر فرق قائل بوده و حساس هستند و نباید حساسیت مردم را نادیده بگیریم.

ایشان فیلم‌های ارزشی و مذهبی تولید شده را نیز مورد توجه قرار داد و افزود: اینگونه فیلم‌ها بسیار خوب و تاثیرگذار بوده است.

این مرجع تقلید، با توصیه‌ای در خصوص بررسی محتوای فیلمها قبل از تولید عنوان کرد: در قم گروه‌های مختلفی از تاریخ‌دانان و فقها و حدیث‌دانان وجود دارند که می‌توانند در این امر کمک بسزایی داشته باشند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


9 + = 16