استادان دانشگاه در عرصه تبلیغ دینی سهم خود را ادا کنند

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی
رییس ستاد اقامه نماز کشور با هشدار نسبت به وضعیت نامطلوب نماز در جامعه گفت: وضعیت نماز در جامعه مطلوب نیست و باید فکری اساسی در این زمینه صورت گیرد؛ بنابر این حتی اساتید دانشگاه نیز سر کلاس درس باید به اندازه خود تبلیغ کنند بدانید که اهمیت این جلسه ها و ارتباط های چهره به چهره از چندین سخنرانی میلیونی بسیار زیاد است.

حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز کشور، امروز در همایش سراسری گفتمان مهدویت که امسال به میزبانی زنجان برگزار شد، در سالن همایش های بین المللی روزبه زنجان، با بیان این که برخی ها بر این باورند که چون در روایات آمده است که ظهور بعد از پر شدن زمین از ظلم و جور اتفاق خواهد افتاد پس باید همه گناه کنیم تا ظهور سریع تر محقق شود، گفت: این حرف بسیار بی منطق و کاملا واضح است که غلط است.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با انتقاد شبهات اهل سنت خاطرنشان کرد: اهل سنت و شیعیان هر دو امام زمان(عج) را قبول دارند اما وقتی ما به برادران اهل سنت می گوئیم بیائید بین خودمان کسی را به صورت انتخاباتی برگزینیم تا او امام زمان شود در جواب می گویند نمی شود آقا! مگر امامت با انتخاب مردم است؟ امام را خدا باید انتخاب کند؛ پس برادران عزیز اهل سنت چرا اول کار امامت را انتخاباتی کردید؟ اگر این بار نمی شود بار اول هم نباید می شد.

عضو شورای مرکزی زکات کشور در ادامه وهابیت را لجوج تر و بدتر از یهود دانست و خاطرنشان کرد: در قرآن هم آمده است وقتی که عذاب الهی بر قوم یهود نازل شد به موسی(ع) متوسل شده و دست از لجاجت خود کشیدند ایمان آورده و به موسی(ع) گفتند که برای ما نزد خداوند دعا و طلب عفو کن، اما این وهابیت خبیث باز هم با وجود این مثال های قرآنی به ما می گویند کار شما شرک است و چرا شما به اهل بیت‌(ع) متوسل می‌شوید؟ پس معلوم می شود اینها از یهود هم بدتر و لجوج تر هستند.

وی در ادامه با بیان این که امام زمان(عج) همیشه برای ما دعا می کند، گفت: مطمئن باشید که امام زمان(عج) ما را که شیعه او هستیم و به نام آنها سند خورده ایم دوست دارد البته هر از گاهی با گناهان خود او را دلخور می کنیم ولی مطمئن باشید او همه شیعیان را دوست دارد و در روایت هم آمده است که اگر دعای ایشان پشت سر شیعیان نبود، شیعیان از بین می رفتند.

رییس ستاد اقامه نماز کشور در ادامه با اشاره به کثرت عزاداری ها برای امام حسین (ع) تصریح کرد: درست است که عزاداری های ما زیاد است ولی باید به کوری چشم این وهابیون کور دل بیشتر از این شود چون امام حسین (ع) همه دارایی و همه چیز ماست و همیشه باید برای او عزاداری کنیم اما باید توجه داشت که این عزاداری ها وصل به یک اسلام شناس باشد تا انحراف پیدا نکند و همین گونه شعرها نیز باید مکتبی و دارای بار معنایی و مفهومی زیادی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در ادامه افزود: اگر عزاداری ها پرشکوه و زیاد است باید به همان میزان صف های نماز جماعت در مساجد نیز زیاد شده و طولانی شود و همچنین پرداخت خمس و زکات نیز به همان مساوات پرداخت شود که اگر در جایی خمس و زکات به اندازه پرداخت شود دیگر در آنجا گرسنه ای پیدا نخواهد شد.

وی در پایان با هشدار نسبت به وضعیت نامطلوب نماز در جامعه گفت: وضعیت نماز در جامعه مطلوب نیست و باید فکری اساسی در این زمینه صورت گیرد؛ بنابر این حتی اساتید دانشگاه نیز سر کلاس درس باید به اندازه خود تبلیغ کنند بدانید که اهمیت این جلسه ها و ارتباط های چهره به چهره از چندین سخنرانی میلیونی بسیار زیاد است.

گفتنی است، در پایان این همایش که با حضور مهمانانی از کشورهای اروپایی و کشورهای حاشیه خلیج فارس برگزار شد، از برگزیدگان بخش مقاله نویسی که از بین ۶۷۰ مقاله دریافتی دبیرخانه انتخاب شده بودند، تجلیل شد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 4 = 10