آیت الله مکارم شیرازی در درس خارج فقه : اگر نتیجه مطلوب حاصل نشد علنی موضع خواهیم گرفت.

درس خارج فقه آیت الله مکارم شیرازی در مسجد اعظم قم
حضرت آیت الله مکارم شیرازی در درس خارج فقه خود نسبت به هجمه های صورت گرفته به ارزش های دینی و احکام اسلامی در برخی مطبوعات واکنش نشان داد و گفت: قرار است مذاکراتی در این راستا صورت دهیم و اگر نتیجه مطلوب حاصل نشد علنی موضع خواهیم گرفت.

حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، در درس خارج خود ، نگرانی خود را از عملکرد برخی رسانه ها ابراز کرد و اظهار داشت: من خطراتی در مطبوعات و برخی فیلم ها احساس می کنم که الان سر بسته می گویم؛ بنا است مذاکراتی بکنیم که اگر نتیجه داد که خوب، اما اگر عملی نشد و نتیجه نداد آشکارتر بیان خواهیم کرد.

این مرجع تقلید در ادامه با انتقاد از سیاست یک بام و دو هوای مدعیان حقوق بشر و دمکراسی در قبال تحولات جهانی، خاطرنشان کرد: کسانی که درباره مسائل انسانی و حقوق بشر ادعاهایی می کنند اگر همه جا (چه به نفع شان باشد و چه به ضررشان) آن را اجرایی کنند معلوم می شود راست می گویند؛ آنها دم از دمکراسی و حقوق بشر می زنند اگه همه جا پذیرفتند قبول اما اگر رفتار شان با گفتارشان متضاد است، معلوم می شود که دروغ می گویند.

وی ابراز داشت: در کشور مصر کودتا شد و حکومت قانونی را کنار زدند و در تصویب قانون اساسی که هفتاد درصد مردم شرکت نکردند آن را قانونی به حساب آورند، اما ما انتخابات را با آن حضور و دقت انجام می دهیم آنها می گویند قبول نداریم.

این مرجع تقلید یادآورشد: تحولات اوکراین شبه کودتا بود، چندی پیش در الجزایر نیز یک حکومت قانونی را کنار زدند؛ چرا؟ چون منافع شان اقتضا می کرد.

حکومت عربستان با کدامیک از موازین بین المللی مطابق است؟

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با تاکید بر این که غربی ها هر چه به نفع شان باشد می پذیرند، گفت: الان حکومت حاکم در عربستان با کدام یک از این مسائل می سازد؟ اما آنها محکم طرفدار این حکومت هستند و هر نوع حمایتی را از آن به عمل می آورند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی افزود: این مسائل به ما درس می دهد هوشیار باشیم. فردا نگویند حقوق شهروندی، حقوق بشر و امثال اینها؛ آنها امروز حرفی می زنند و فردا به گونه ای دیگر عمل می کنند و ما نباید فریب آنها را بخوریم.

این مرجع تقلید اضافه کرد: کشورهای استکباری تنها منافع برایشان مهم است و به هیچ وجه کوچک ترین پایبندی به اصولی که ادعا می کنند ندارند؛ فردا عده ای بلند نشوند و دنبال حرف های اینها بیفتند و بخواهند از آنها پیروی کنند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + = 9