رییس دانشگاه ادیان و مذاهب : امام موسی صدر، صد سال جلوتر بود

  در سالروز حضور و سخنرانی تاریخی امام موسی صدر در کلیسای بیروت، نشست علمی امکان اخلاق وآسیب شناسی گفتگوی ادیان، در دانشگاه ادیان و مذاهب قم برگزار شد.

 حجت الاسلام والمسلمین ابوالحسن نواب، امروز در این نشست درباره شخصیت تاثیرگذار امام موسی صدر، گفت: ایشان انسان بزرگی بود و در حقیقت علت اصلی ایجاد دانشگاه ادیان نیز تاثیرات وجودی این عالم وارسته است.

رییس داشگاه ادیان و مذاهب، امام موسی صدر را پدر معنوی این دانشگاه خواند و افزود: این عالم شیعی پدیده و معجزه ای بود که  صد سال از زمان خود جلوتر بود.

وی درباره ارتباط امام موسی صدر با پیروان دیگر ادیان، تصریح کرد: ارتباط ایشان با رهبران و پیروان ادیان وگفتگو با آنها بسیار منحصر به فرد بود، این درحالی است که در زمان کنونی هنوز هم افرادی وجود دارندکه رفتار ایشان را با دیگر ادیان بر نمی تابند.

حجت الاسلام والمسلمین نواب در ادامه با اشاره به گفته سید  حسن نصرالله در مورد  شخصیت امام موسی صدر، ابراز داشت:  به گفته  سید حسن نصرالله، کیان و موجودیت حزب الله و لبنان به واسطه  امام موسی صدر می باشد، هر چند انسان‏های  بزرگی مانند  فضل الله و  شمس الدین در لبنان وجود داشتند.

رییس دانشگاه ادیان و مذاهب، جمعیت شیعیان  لبنان را در حدود یک میلیون و سیصد هزار نفر اعلام کرد و گفت: شیعیان لبنان نه تنها در این کشور، بلکه در تمام جهان منشاء اثرات فراوان هستند و این مسئله نشانه معجزه امام موسی صدر است که این  جمعیت را به عنوان یک  قشر مؤثر در جهان معرفی کرده است.

وی در ادمه با اشاره به رشد چشمگیر دانشجویان بعد از انقلاب اسلامی، یادآور شد: بعد از انقلاب تعداد دانشجویان از صد و سی هزار به چهار و نیم میلیون رسیده است و آمار طلاب در برابر دانشجویان اندک است و جای نگرانی دارد که چرا به حوزه های علمیه کمتر رسیدگی شده است.

حجت الاسلام والمسلمین نواب درپایان درباره تاثیرات علمی بزرگانی مانند شهید ،بهشتی و مطهری تاکیدکرد: در حوزه فکر، روحانیت شیعه از دانشگاه عقب نیست و این مسئله مرهون عالمانی است که بار فکری و فرهنگی حوزه را بر دوش کشیده اند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 5 = 13