آیت‌الله العظمی مکارم‌شیرازی: اگر قم و الازهر متحد باشند هیچ سوء‌ظنی پیش نمی‌آید

 حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که با رجوع به تاریخ در می یابیم که هیچ گروهی به اندازه تکفیری ها وحشی‌گری نکرده است، تاکید نمودند: تکفیر، خطر بزرگی برای پیشرفت اسلام در دنیا است.به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، این مرجع تقلید، عصر امروز در دیدار دکتر تاج‌الدین الهلالی، از علمای الازهر با اشاره به جنایات تکفیری ها و خطر آنان برای جهان اسلام و بشریت، گفتند: از آغاز اسلام تا الان، خطری به اندازه جریان تکفیری، اسلام را تهدید نکرده است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که با رجوع به تاریخ در می یابیم که هیچ گروهی به اندازه تکفیری ها وحشی‌گری نکرده است، تصریح کردند: تکفیر، خطر بزرگی برای پیشرفت اسلام در دنیا است.

این مرجع تقلید تاکید کردند: در شرایطی که اسلام روز به روز در حال پیشرفت و گسترش است، جریان تکفیری که ماهیت آن فساد وقتل بندگان خداست، خطری بزرگ برای اسلام و مسلمین و کل بشریت به شمار می رود.

ایشان در ادامه با اشاره به برگزاری کنگره بین المللی “خطر جریان های تکفیری برای اسلام، مسلمین و بشریت و راه های برون رفت از آن” در مهرماه سال آینده در قم، بیان داشتند: برگزاری این کنگره را را وظیفه خود می‌دانیم و از خداوند متعال می‌خواهیم که ما را یاری کند.

حضرت آیت‌الله مکارم، با ابراز خرسندی از مواضع و دیدگاه های دکتر تاج‌الدین الهلالی نسبت به جریان تکفیری، گفتند: خدا را شکر که شما این جریان فکری را به خوبی شناخته‌اید و به آثار و ماهیت واقعی آنان واقفید و اگر بین ما و علمای الازهر اتحاد باشد، هیچ سو ظنی پیش نخواهد آمد.

معظم له همچنین از این عالم مصری خواستند فلسفه و ضرورت برگزاری کنگره بین المللی خطر جریان های تکفیری را با علمای الازهر در میان بگذارد تا مقدمات حضور آنان در این کنفرانس فراهم شود.

حضرت آیت لله مکارم شیرازی خطاب به دکتر الهلالی ادامه دادند: انشاءالله سعی شما نسبت به این امر مشکور باشد و برای شما آرزوی سلامت و عافیت دارم.

ایشان همچنین خاطرنشان کردند: همه ما با هم برادریم و حول یک خانه طواف می‌کنیم و آنچه شما را شاد می‌کند، ما را نیز مسرور می سازد و آنچه شما را محزون بدارد، ما را نیز غمگین می‌کند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + 4 =