دنیا خواهان الگوی اقتصاد اسلامی است

نوری همدانی

تولید ثروت و توزیع آن از ویژگی های معارف اقتصادی اسلام است که باید با تبیین ویژگی های اقتصاد اسلامی، به عنوان الگویی جامع به جهانیان معرفی شود.

 حضرت آیت الله نوری همدانی،  در اختتامیه شانزدهمین جشنواره بین المللی پژوهشی شیخ طوسی، در سالن همایش های مجتمع امام خمینی (ره) اظهارداشتند : کار روحانیت و حوزه های علمیه امتداد کار پیغمبر(ص) و امام صادق(ع) است.

این مرجع تقلید با اشاره به آیه «الَّذِینَ یبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَیخْشَوْنَهُ وَلَا یخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ وَکَفَى بِاللَّهِ حَسِیبًا(الأحزاب/۳۹)»بیان داشتند : تفقه و شناخت کامل دین  با تمام ابعاد آن مهم و ضروری است.

ایشان با بیان این که دنیا خواهان ارائه الگوی اقتصاد اسلامی است، ادامه دادند: تولید ثروت و توزیع آن از ویژگی های معارف اقتصادی اسلام است که باید با تببین ویژگی های اقتصاد اسلامی، به عنوان الگویی جامع به جهانیان معرفی شود .

معظم له با بیان این که باید معارف اسلامی در حوزه های علمیه طبقه بندی شود، افزودند: اسلام دینی است که در همه ابعاد دارای گفتمان است و می تواند به جهانیان الگو ارائه دهد .

ایشان با بیان این که شان و مقام علما در روایات مورد تاکید قرار گرفته است، گفتند : عالمان دین باید با حضور در اجتماع ، با جریانات باطل مقابله کند، چرا که اسلام با انزوا و گوشه گیری مخالف است .

این مرجع تقلید تاکید کردند:  یک عالم شیعی باید حقایق دینی را بیان کند؛ زیرا تبحر و تخصص در علوم از ویژگی های عالمان شیعه است .

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به روایتی از امام صادق (ع)، تصریح کردند: علمای شیعه، مرزبانان دین اسلام هستند که در مقابل نفوذ شیطان و لشگریانش، در دفاع از حریم دین و اعتقادات مردم ایستادگی می کنند.

این مرجع تقلید در ادامه قلم را سلاح روحانیون دانسته و خاطرنشان کردند: طلاب باید آن قدر مهارت داشته باشند که با قلم و نوشتن پاسخگوی شبهات باشند  .

معظم له با اشاره به مسأله جهاد در دین اسلام، خاطرنشان کردند: همه انبیا برای مبارزه با طاغوت ها جهاد کردند، همان طور که پیامبر اسلام(ص) در یک دست  قرآن و در دست دیگر  شمشیر داشت؛ بنابراین علما باید با روحیه جهادی به رسالت خود عمل کنند.

این مرجع تقلید با تاکید بر این که علما نباید در جامعه ای که ظالم وجود دارد، سکوت کرده و حرکتی نداشته باشند، یادآور شدند: امام راحل فریادگری بود که فریاد همه فریادگران جهان و غم مستضعفان را دردل داشت و با ایجاد حکومت ولایت فقیه، حاکمیت اسلام را برقرار کرد.

حضرت آیت الله نوری همدانی ادامه دادند: امام راحل، ولایت فقیه، مبارزه با استکبار جهانی،  شناخت غده سرطانی رژیم صهیونیستی، اتحاد  و گسترش فرهنگ جهاد، دفاع از مظلومان و … را به عنوان شاخصه های نظام ولایی به دنیا معرفی کردند.

این مرجع تقلید با اشاره به نقش جهانی امام راحل، بیان داشتند : عالمان دین باید با توجه به جایگاهی که دارند نسبت به توطئه های استکبار جهانی بی تفاوت نباشند.

معظم له همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله شهید محلاتی و دیگر شهدای روحانی، گفتند: همان طور که امام راحل فرمودند، باید علاوه بر تلاش در مباحث علمی، همواره در رابطه با جهاد نیز در آمادگی لازم به سر ببریم.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جنایات آل خلیفه، یادآور شدند:  استکبار جهانی با حمایت از رژیم بحرین، در صدد کشتار شیعان هاست و برنامه کوبیدن مسلمانان را طراحی کرده است که باید در مقابل این جنایات ایستادگی کرد.

این استاد حوزه علمیه با بیان این که استکبار با حمایت از تکفیری ها، علیه مسلمانان دست به جنایات می زند، گفتند: بای شجاعانه و آگاهانه آماده جهاد در مقابل دشمنان باشیم.

حضرت آیت الله نوری همدانی در پایان، انقلاب اسلامی را زمینه ساز حکومت جهانی امام مهدی(عج) دانسته و تاکید کردند: کل مستضعفان  جهان به این انقلاب چشم  دوخته اند که باید با با هوشیاری کامل، از آن حفاظت کنیم.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


4 + 7 =