به دنبال فرصت‌سازی باشیم، نه فرصت‌سوزی

حجت الاسلام ماندگاری: به دنبال فرصت‌سازی باشیم، نه فرصت‌سوزی

  رییس هیئت مدیره موسسه فرهنگی روایت سیره شهدا با بیان این ‌که شهادت تنها یک مقصد نیست، بلکه یک مسیر است که راهنما می‌خواهد، گفت: باید در زندگی فردی و اجتماعی به دنبال فرصت‌سازی باشیم نه فرصت‌سوزی.

 حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری، در نشستی با عنوان “جایگاه سیره شهدا در زندگی طلبه”، در مدرسه علمیه حقانی قم، به جایگاه رفیع شهید در آیات و روایات اشاره کرد و گفت: شهادت مقامی است که به معصومین(ع) داده شده و این مقام مقدم بر شفاعت است و راه رسیدن غیر معصوم به این جایگاه، معرفت، اخلاص و تواضع است.

رییس هیئت مدیره موسسه فرهنگی روایت سیره شهدا ادامه داد: شهادت زمانی که براساس معرفت باشد، ارزشی دوچندان می یابد، چون مسیر معرفت راه ناهموار را هموار  و انسان را به خدا نزدیک‌تر می‌کند.

وی با بیان این ‌که انسان باید در زندگی، شهادت را به عنوان یک هدف دنبال کند، گفت: شهادت تنها یک مقصد نیست، بلکه یک مسیر است که راهنما می‌خواهد.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با اشاره به این که حرکت در مسیر شهادت نیازمند عوامل خاصی است، ابراز داشت: توجه به فرصت‌ها و لحظات نابی که در سحرگاه ها رقم می‌خورد، از مهمترین عوامل این مسیر است. بسیاری از شهدا این گونه بودند و خالصانه خود را به خدا نزدیک کردند.

رییس هیئت مدیره موسسه فرهنگی روایت سیره شهدا در پایان با تاکید بر لزوم استفاده درست از لحظات عمر، یادآور شد: باید در زندگی فردی و اجتماعی به دنبال فرصت‌سازی باشیم نه فرصت‌سوزی.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 8 = 15