حضرت آیت‌الله علوی‌گرگانی: برخی تولیدات سینما تاریخ را مسخ می‌کند

  حضرت آیت‌الله علوی گرگانی بیان داشتند: جلو گیری از هتک حرمت به اشخاص،تحریفات تاریخی و جلوگیری از برخی هنجارشکنی ها در فیلم ها حضور نهاد روحانیت در این عرصه ضروری کرده است.
 معظم له  امروز در دیدار ،مدیرعامل بنیاد گسترش سینمای اسلامی که در دفتر معظم له برگزار شد اظهارداشتند: از مسائل مهمی که در جامعه موجب دغدغه مراجع  و علما شده، سینما و فیلم های است که تولید می شود .

ایشان با اظهارتاسف از وضعیت برخی فیلم های موجود سینما افزودند: فیلم هایی که در سینما ها ارایه می‌شود با الگوی اسلامی سازگاری ندارد و محتوای همه آنها برخلاف تصریحات اسلامی است.

استاد خارج فقه حوزه علمیه بیان داشتند :باید تمام کار های سینمایی تنها در گفتار اسلامی نباشد، بلکه باید در فعلیت رسانی نیز اسلامی باشد و این کار با انتخاب کارشناسان ودانشمندان حوزوی امکان پذیر است .

حضرت آیت الله علوی گرگانی بیان داشتند: کارشناسان حوزوی  نیز در امور سینمایی باید زیر نظر مراجع عظام تقلید و مقام معظم رهبری، به کلیه برنامه های سینما و فیلم های تولیدی نظارت داشته باشند.

ایشان تصریح کردند: باید برنامه های تولیدی، مستند تاریخی و سندی داشته باشند، نه این که خود افراد طبق نظر خودشان برنامه هایی تولید کنند که ساختارتاریخی آن بهم خورده است .

این استاد خارج فقه حوزه علمیه، با اشاره به فیلم رستاخیز و نشان دادن چهره حضرت عباس (ع)بیان داشتند: گاهی مواقع قوانینی وجود دارد؛ ولی در مرحله اجرا دچار مشکل می شود و تولیداتی که می شود؛ خلاف عقلانیت  و عرف جامعه است

حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان این که برخی تولیدات سینمایی، واقعیات مسلم تاریخی را مسخ می کنند گفتند : برخی از تولیدات موجب می شود تا اقشار مختلف جامعه، دچار ناراحتی شوند، عوض کردن برخی از واقعیات در  فیلم ها مسئولیت ساز است.

ایشان تصریح کردند:حضور نهاد روحانیت در مراکز سینمایی و تولید فیلم، عامل نظارتی برای این گونه تولیدات هنری است .

حضرت آیت الله علوی گرگانی بیان داشتند: جلو گیری از هتک حرمت به اشخاص،تحریفات تاریخی و جلوگیری از برخی هنجارشکنی ها در فیلم ها حضور نهادروحانیت را در این عرصه ضروری کرده است .

معظم له افزودند: نمایش باید حکایت از واقعیات باشد و برخی از واقعیات نیز موجب اختلال در جامعه می شود که باید با بررسی دقیق کارشناسانه فیلم ها تولید و پخش شود .

ایشان یاد آور شدند: مسئولین سینمایی باید سلسله نشست هایی با کارشناسان دین شناس که دارای  کمال،  فضل و تاریخ شناس هستند داشته باشند.

این استاد خارج فقه حوزه علمیه گفتند: اگر از حضور کارشناسان دینی حوزوی در امور تولیدات سینمایی بهره برده شود دیگر شاهد این گونه حرکات در تولیدات سینمایی نخواهیم بود .






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


1 + = 6