ضرورت تشکیل کارگروه علما برای نظارت بر فیلم‌های سینمایی/ محتوای برخی فیلم‌ها بر خلاف تاریخ اسلام است

حضرت آیت‌‌الله علوی گرگانی بر ضرورت تشکیل کارگروهی از علما برای نظارت بر فیلم‌های سینمایی تأکید کرد و گفت: تشکیل چنین گروهی زیر نظر رهبری و مراجع تقلید می‌تواند به بهبود وضعیت فیلم‌های سینمایی کمک شایانی کند.

 حضرت آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم امروز در دیدار مدیر عامل بنیاد گسترش سینمای دینی، با اشاره به اهمیت سینما در کشور، گفت: مسأله سینما امروز یکی از مسائل مهم و مورد دغدغه علما و مراجع تقلید است.

وی با انتقاد از یرخی فیلم‌های سینمایی اظهار کرد: متأسفانه برخی از فیلم‌های سینمایی با الگوی اسلامی سازگاری ندارد و محتوای آنها خلاف آن چیزی است که در تاریخ اسلام بیان شده است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه بر ضرورت تشکیل گروهی از علما برای نظارت بر فیلم‌های سینمایی تأکید کرد ابراز داشت: تشکیل چنین گروهی زیر نظر رهبری و مراجع تقلید می‌تواند به بهبود وضعیت فیلم‌های سینمایی کمک شایانی کند.

حضرت آیت‌‌الله علوی گرگانی با بیان این‌که در برخی فیلم‌ها مستندات تاریخی مراعات نمی‌شود، افزود: این گروه می‌تواند با نظارت بر فیلم‌های سینمایی تنها به فیلم‌هایی که مستندات تاریخی و اسلامی را رعایت کرده‌اند مجوز بدهد.

وی با اشاره به این‌که نشان دادن برخی از واقعیت‌های تاریخی ممکن است جامعه را دچار مشکل کند، اظهار کرد: این‌که برخی واقعیت‌های تاریخی را در فیلم‌های سینمایی تغییر می‌دهند و چیز دیگری را جای آن می‌‌آورند نیز کار درستی نیست؛ اگر آن قسمت نیاید بهتر از این‌ است که با تغییر و عدم واقعیت همراه باشد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با بیان این‌که سینما باید حکایت از واقع بکند، گفت: البته برخی از واقعیت‌ها برای جامعه قابل هضم نیست و ممکن است نتیجه عکس بدهد.

حضرت آیت‌‌الله علوی گرگانی در پایان بر ضرورت برگزاری سلسله‌ نشست‌های علمی با حضور اندیشمندان حوزه دین و تاریخ اسلام راجع به فیلم‌های سینمایی تأکید کرد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 + = 9