لزوم اقدام عملی مسؤولان برای رفع مشکلات و تحقق اقتصاد مقاومتی/ محکومیت حریم شکنی از سوی برخی مطبوعات

آیت الله مهدوی کنی در اجلاسیه خبرگان رهبری
آیت الله مهدوی کنی با اشاره به برخی لغزشها در سطح مطبوعات و شکستن برخی حریم ها از سوی عده ای، چنین برداشت ناصحیحی از آزادی را محکوم کرد و گفت:«مسؤولین نباید برخی مقولات این چنین را به گونه ای بیان کنند که موجب سوء استفاده عده ای شود.

 آیت الله محمدرضا مهدوی کنی در اجلاسیه خبرگان رهبری، در سخنانی با تشکر از حضور نمایندگان این مجلس در اجلاسیه پانزدهم، نکاتی را به مسئولین نظام گوشزد کرد.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری اقدام عملی مسؤلان را برای رفع مشکلات؛ به ویژه مشکلات اقتصادی خواستار شد.
رییس مجلس خبرگان رهبری افزود: «مردم در طول ۳۵ سال گذشته نشان دادند که همیشه در صحنه هستند لذا مسئولیت مسؤولین به ویژه رئیس محترم دولت که در جلسه حضور دارند سنگین تر می شود.»
وی ادامه داد: «همچنین مردم نیز همان طوری که همیشه همیار دولت های گوناگون و نظام اسلامی بوده اند در برخی زمینه ها نیز باید بیشتر از پیش، دولت را یاری کنند».
رییس مجلس خبرگان رهبری در این زمینه به مسأله اسراف و زیاده روی در مصرف به ویژه مصرف انرژی اشاره کرد و گفت: در قناعت منحصر به زمان قحطی و مشکلات نیست؛ بلکه در زمان دارایی و رفاه هم باید روحیه قناعت داشت. آدمی که قناعت نداشته باشد، عزتش خدشه دار می شود.
آیت الله مهدوی کنی درباره ی ضرورت قناعت و تغییر سبک زندگی به سبک زندگی اسلامی – ایرانی خاطر نشان ساخت: «این مسأله ابتدا باید از سوی دولتمردان و مسؤولین اجرا شود تا بعد چنین روحیه ای در بین مردم جامعه نیز نهادینه شود». وی در ادامه به مسأله کمک به نیازمندان در آستانه سال نو و اهمیت دادن مردم و مسؤولین به فقرا و نیازمندان در این ایام اشاره کرد.
مسأله دیگری که رییس مجلس خبرگان به آن پرداخت، مسأله انرژی هسته ای و حفظ دستاوردهای دانشمندان هسته ای بود وی در این زمینه گفت: «ما به دولتمان که از دل مردم بیرون آمده اعتماد کامل داریم و می دانیم که مذاکره کنندگان هسته ای قطعا با تکیه به منویات مقام معظم رهبری و پشتیبانی مردم شریف نخواهند گذاشت حقوق ما در این زمینه نادیده گرفته شود»
نکته دیگری که آیت الله مهدوی کنی به آن اشاره کرد مسأله آزادی و حد و مرز آن بود، وی با بیان برخی لغزشها در سطح مطبوعات و شکستن برخی حریم ها از سوی عده ای، چنین برداشت ناصحیحی از آزادی را محکوم کرد و گفت:«مسؤولین نباید برخی مقولات این چنین را به گونه ای بیان کنند که موجب سوء استفاده عده ای شود و بعد شوکی را برای کشور و حکومت اسلامی پدیدار آورد».
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تقارن ایام عید نوروز با ایام فاطمیه خواستار حفظ این ایام شد و افزود:«ما می دانیم مردم ما با عنایت به این تقارن و همزمانی علاوه بر برگزاری مراسم ویژه ایم نوروز، حریم ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها را حفظ خواهند کرد».
آیت الله مهدوی کنی در ادامه پیرامون مسائل خارجی به ویژه مسأله سوریه و ضرورت کمک رسانی و حمایت از مردم مظلوم این کشور از سوی مردم و دولت را مورد تأکید قرار داد.

رییس مجلس خبرگان رهبری در پایان از حضور مردم در راهپیمایی بیست و دوم بهمن قدردانی نموده و یاد و خاطره مرحوم آیه الله سید حسن طاهری خرم آبادی؛ عضو مجلس خبرگان را گرامی داشت.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 + = 10