از فروش ابزار جاسوسی تا تبلیغ آلات قمار و مشروبات الکلی!/ افتتاح یک جشنواره ایرانی با پیام تبریک اوباما و کلینتون!+تصاویر

پخش کلیپ خوش آمدگویی هیلاری کیلینتون در سفارت مجازی آمریکا-ایران و پیام تشکر اوباما از مدیران فیس بوک در کلیپ مراسم افتتاحیه از نکات جالب توجه دیگری بود که تعجب مخاطبان و بازدیدکنندگان از این نمایشگاه را برانگیخت.

از فروش ابزار جاسوسی تا تبلیغ آلات قمار و مشروبات الکلی!/ افتتاح یک جشنواره ایرانی با پیام تبریک اوباما و کلینتون!+تصاویر

 

هفتمین دوره نمایشگاه رسانه های دیجیتال از روز پنجشنبه هشتم اسفند ماه آغاز گردیده و امروز (یکشنبه یازدهم اسفند) به پایان رسید. این نمایشگاه در حالی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر مسئول روزنامه اطلاعات، دبیر شورایعالی فضای مجازی، نایب رییس اتاق بازرگانی، رییس مرکز توسعه‌ی فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال و معاون شرکت سهامی نمایشگاه ها در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی کار خود را آغاز نمود، که با حواشی زیادی روبرو شده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی تهران پرس از محل نمایشگاه رسانه های دیجیتال، یکی از نکات قابل تامل در مراسم افتتاحیه حضور برخی از میهمانان با کروات بود. پیش از این بستن کروات توسط محمود سریع القلم مشاور روحانی در اجلاس داووس واکنش های زیادی را برانگیخته بود اما این بار شاهد بودیم که یک مقام مسئول در داخل کشور و در مراسم افتتاحیه یک نمایشگاه دیجیتالی با کروات حاضر می شود.

پخش کلیپ خوش آمدگویی هیلاری کیلینتون در سفارت مجازی آمریکا-ایران و پیام تشکر اوباما از مدیران فیس بوک در کلیپ مراسم افتتاحیه از نکات جالب توجه دیگری بود که تعجب مخاطبان و بازدیدگنندگان از این نمایشگاه را برانگیخت. این اتفاق در حالی رخ می دهد که در محافل سیاسی صحبت از عدم اطمینان به شیطان بزرگ است و طی چند ماه اخیر پس از توافق صورت گرفته بین ایران و ۱+۵ شاهد هستیم که تهدیدهای نظامی از سوی آمریکایی ها بر علیه ایران رشد چشمگیری داشته است.

اما حاشیه های هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر به همین جا ختم نمی شود. «شرکت – ر» که یکی از غرفه های این نمایشگاه را به خود اختصاص داده است در اقدامی تعجب برانگیز اقدام به فروش وسایل و تجهیزات امنیتی همچون دستگاه دیجیتالی شناسایی دوربین و میکروفون های مخفی، اسکنر دستی قابل حمل، دوربین های کوچک مخفی سیم کارت خور با قابلیت ارسال تصویر و صدا نموده است. فروش این تجهیزات در حالی است که در جریان اتفاقات سال ۸۸ بسیاری از منافقین سعی داشتند از راه های مختلف ابزارهای جاسوسی را در اختیار فتنه گران قرار دهند و امروز شاهد آن هستیم که نمایشگاه رسانه های دیجیتال و «شرکت رسانه» کار را برای آنها آسان کرده است.

پخش کلیپ های مبتذل به بهانه تست و تبلیغ تبلت های غرفه «ر» یکی دیگر از اتفاقاتی است که این سوال را به ذهن متبادر می کند که آیا براستی این نمایشگاه در یک جامعه اسلامی برپا شده است؟!

نمایش سِرو مشروبات الکی همراه با غذا غرفه سامسونگ و پخش تصاویری از آلات قمار در انیمیشن تبلیغاتی غرفه ال جی از آن دسته اتفاقاتی است که بازدیدکنندگان را متعجب کرده است!

اما مهمترین نکته ای که در حاشیه برگزاری هفتمین دوره نمایشگاه رسانه های دیجیتال به چشم می آید بی توجهی به توصیه های اکیر مقام معظم رهبری مبنی بر مصرف و تبلیغ کالای داخلی است. در حالی که طی چند سال اخیر مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی تاکید داشته اند و چند روز قبل نیز سیاست های کلی این اقتصاد را به سران قوه ابلاغ نموده اند، شاهد حضور پر رنگ برندهای خارجی دیجیتالی در نمایشگاه رسانه های دیجیتال هستیم. اتفاقی که در عمل نوعی بی توجهی به توصیه های رهبر معظم انقلاب است و مدیران این جشنواره به جای آنکه فضایی را برای ارائه تولیدات داخلی فراهم نمایند، غرفه های نمایشگاهی را به برندهای خارجی اختصاص داده اند.

معرفی و فروش نرم افزار و محصولات موسیقی با اشعار فروغ فرخ زاد و احمد شاملو در غرفه «پ.د» و همچنین پخش موسیقی با صدای خواننده های لس آنجلسی از غرفه «ج.س.ک» از دیگر اتفاقات بی نظیر هفتمین دوره نمایشگاه رسانه های دیجیتال است

به نظر می رسد در روزهایی که فرآیند انتقادات از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بالا گرفته است، مدیران این وزارتخانه بی توجه به همه انتقادات گام در مسیر اعتدال نهاده و با سرعت چشمگیری به سوی تدبیر و امید حرکت می کنند!






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 + = 11