آیت‌الله حسینی بوشهری: حمایت از نظام وظیفه اصلی علما و حوزویان است

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان این‌که حمایت و پشتیبانی از نظام اسلامی وظیفه مهم و اصلی امروز علما و حوزویان است، شکل گیری حکومت دینی را نتیجه مجاهدت های بسیار فراوان علما و بزرگان دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه پنج‌شنبه شب در جلسه افتتاحیه هفتمین دوره مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه که در سالن جلسات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، با اشاره به اهمیت کار مجمع نمایندگان، گفت: ‌فلسفه مجمع نمایندگان ایجاد ارتباط میان بدنه حوزه و بزرگان حوزه است.

وی با اشاره به تأکید امام راحل مبنی بر این‌که جامعه مدرسین با طلاب جلسات مستمر برگزار کند، ابراز کرد: چون این امر میسر نبود که جامعه مدرسین با طلاب جلسات مستمری برگزار کند بهترین راه برای ایجاد ارتباط میان بدنه حوزه با بزرگان انتخاب نمایندگانی برای طلاب شهرهای مختلف بود.

مدیر حوزه‌های علمیه تشکیل مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه را اقدامی با خیر و برکت دانست و اظهار داشت: باید از همه ظرفیت‌های مجمع برای رسیدن به اهداف خود استفاده کنیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اهداف و کارکردهای مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه، گفت: یک نماینده با افراد فراوانی سر و کار دارد و می‌تواند با ارتباط برقرار کردن با بزرگان و علمای استان خود مشکلات و موانع را بر طرف کند.

نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری یکی از اقدامات نمایندگان مجمع طلاب را تلاش در جهت ارتقای سطح علمی و اخلاقی طلاب دانست و افزود: نمایندگان طلاب با برگزاری جلسات مستمر و دعوت از اساتید برجسته می‌توانند خلأهای موجود را برطرف کنند.

امام جمعه قم با اشاره به نفوذ عرفان‌های کاذب در میان جوانان،‌ گفت: نمایندگان طلاب در این زمینه می‌توانند با برگزاری جلسات متعدد سطح علمی طلاب را بالا برده و به این گونه شبهات پاسخ دهند.

آیت‌الله حسینی بوشهری ادامه داد: نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه می‌توانند به طلاب تازه وارد راهنمایی و مشاوره بدهند، دست کسی که تازه وارد حوزه شده را بگیرند و راه را به او نشان دهند.

وی با بیان این‌که نمایندگان طلاب باید جلسات را به صورت منظم برگزار کنند، گفت: این گونه نباشد که وقتی کسی انتخاب شد در طول سال جلسات کمی را برگزار کند چون فلسفه وجودی یک نماینده ارتباط برقرار کردن با افراد است.

مدیر حوزه‌های علمیه افزود: نمایندگان طلاب می‌توانند ارتباط مناسبی با نماینده ولی فقیه و ائمه جمعه در استان خود برقرار کنند و با این تعامل امکانات استان را در جهت مصالح طلاب هزینه کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مسکن را یکی از نیازهای مهم طلاب دانست و اظهار کرد: نمایندگان طلاب می‌توانند با ارتباط با خیران در شهر قم برای طلاب مسکن بسازند تا طلبه‌ها در آینده نگران مسکن نباشند.

نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری وقت گذاشتن نمایندگان را امری ضروری دانست و گفت: یک نماینده اگر می‌خواهد موفق شود و در پایان کار گزارش مثبتی از عملکرد خود ارائه دهد باید برای حوزه انتخابیه و مجمع وقت بگذارد.

امام جمعه قم با بیان این‌که نهاد مجمع در رابطه با حوزه می تواند کارهای بسیاری را انجام دهد، افزود: آیت‌الله یزدی و اعضا جامعه بارها درباره عملکرد مجمع سؤال می‌کردند و پیگیر بودند که آیا طرح و برنامه‌ای از سوی مجمع رسیده که جامعه مدرسین و شورای عالی در دستور کار قرار دهد یا نه.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به این‌که معاونت‌های حوزه می‌توانند همکاری خوبی با مجمع داشته باشند، گفت: هر معاونت که طرحی دارد در شورای طرح و برنامه حوزه بررسی می‌شود و چه کسانی بهتر از نمایندگان که در این زمینه همکاری و همیاری کنند.

وی ادامه داد:‌ همه باید دست به دست هم دهیم تا این بار سنگینی که بر دوش حوزویان است به ساحل مقصود برسانیم.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان این‌که نمایندگان طلاب در رابطه با مسائل تبلیغی و فرهنگی استان خود می‌توانند نقش مهمی داشته باشند، گفت: در برخی از استان‌ها مسائل هنجار شکن غوغا می‌کند و باید از ظرفیت حوزه به نفع استان و شهرستان خود و برطرف کردن مشکلات به بهترین شکل استفاده کنید.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: با نیرو فرستان به دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش می‌توانید مشکلات منظقه خود را حل کنید.

امام جمعه قم پشتیبانی از نظام را وظیفه امروز حوزویان خواند و اظهار کرد: امام خمینی(ره) مراجع تقلید و مردم با مجاهدت‌های خود از این نظام پیروی کردند؛ اعضای جامعه مدرسین در کوران خفقان دوران ستمشاهی جانفشانی کردند، اعضای جامعه هرکدام نقش آفرین و تأثیر گذار بودند و ما شخصیتی همچون آیت‌الله یزدی را به آسانی به دست نیاورده‌ایم.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 9 = 14