برای محو وهابیت نیازمند علامه امینی‌ها هستیم

  امام جمعه موقت تهران بابیان این که ما امروز به علامه امینی ها نیاز داریم، اظهار داشت: امروز برای مقابله با شجره خبیث وهابیت و فرقه های انحرافی، تنها خواندن فقه و اصول کفایت نمی کند باید برای مقابله با آنان مالک اشترهایی را به جنگ آنها اعزام کنیم.حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی، در دیدار با طلاب و روحانیان مدارس علمیه اهواز، به بیان نکات اخلاقی پیرامون زی طلبگی پرداخت و خطاب به طلاب حاضر در مراسم، اظهار داشت: به یقین امام زمان(عج) به حجره ها و مدارس علمیه شما سر می‌زند و چه بسا برخی از شما هنگام ظهور حضرت ولی عصر(عج)، به خود و دوستانتان بگویید «یادت میاد ما امام زمان را در فلان جا دیدیم»؛ و این مسأله به روشنی در روایات آمده است.

 وی با بیان این که طلاب «حواریون امام زمان(عج)» هستند، گفت: شما به حوزه‌های علمیه آمده اید تا جان بر کف، معرفت خود را بالا برده و چشمه معرفت شوید و تشنگان به معرفت را سیراب و با این کار، دل آقا امام زمان(عج) را شاد کنید که اگر این چنین شد، یقین داشته باشید از حواریون امام زمان(عج) هستید.

طلبگی پیروزی در زندگی و رهایی از زنجیرهای تعصب است

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی، طلبگی را پیروزی در زندگی و رهایی از زنجیرهای تعصب دانست و بیان داشت: طلبگی در اصل به معنای رسیدن به معراج، پرواز در سیر الی الله و رجعت از درون بوده و فردی که بتواند زنجیره تمایلات درونی خویش را پاره کند و پر پرواز پیدا کند، با هر لحظه اش، یک قدم به خدا نزدیک می شود.

امام جمعه موقت تهران، به حقیقت طلگبی اشاره کرد و بیان داشت: حقیقت طلبگی در اصل رنگ و بوی امام زمان گرفتن و غرق در وجود امام زمان(عج) شدن است.

استاد اخلاق حوزه ، با بیان این که طلبگی پایگاه دین، قرآن و اهل بیت شناسی است، تصریح کرد: این پایگاه در واقع همان حوزه دانش و اجتهاد است، به طوری که طلبه ای که وظیفه اولیه او بندگی خالصانه با استفاده از منابع خدادای است، باید با اجتهاد به علم خداوند بندگی کند نه با تقلید در اعتقادات!.

وی در ادامه افزود: طلبه باید حکم خدا را در بعد فکری، اخلاقی و عملی با اجتهاد به دست آورد «فَاسْأَلُوا أَهْلَ الذِّکْرِ إِنْ کُنْتُمْ لَا تَعْلَمُونَ»، و آیا تا به حال از خود پرسیده اید که چرا خداوند متعال به جای « فَاسْأَلُوا أَهْلَ الذِّکْرِ» نفرموده «فَاسْأَلُوا أَهْلَ العِّلْمِ»؟!، چون بناست صدقه خور نباشیم؛ چرا که طلاب غیر مجتهد سر سفره مجتهد، صدقه اجتهاد او را می خورد.

مولد علم باشید

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی، با بیان این که افراد موفق در عرصه طلبگی، کسانی هستند که از صدقه خوری گریزان باشند، گفت: تلاش کنید تا رده های طلبگی را به سرعت طی کنید تا انشاءالله هرچه زودتر به مقام «اهل ذکر» رسیده و متذکر و متخلق به اخلاق الله شوید، تا در این صورت اهل خشیت شده و چراغ روشن و مشعل فروزنی برای دین و مذهب خود باشید.

وی با تأکید بر این که طلاب باید مولد علم باشند، تصریح کرد: مولد بودن در حوزه ها، همان اجتهاد است، و این اجتهاد در احکام حوزه های علمیه از دیرباز نسبت به دین، تنها احکام اجرایی و حلال و حرام عملی نیست، بلکه اجتهاد همان سبک زندگی است که در فتوای فقهای اسلام به ویژه حضرت آیت الله خامنه ای آمده است.

استاد اخلاق حوزه  ، در ادامه افزود: ما نسبت به وضعیت موجود حوزه های علمیه از نظر تربیت «حکیم» به معنای لغوی رضایتمند نیستیم؛ چرا که حوزه های علمیه در جبهه معارف حقه، مجتهدان زیادی را در مقابل با شبهات در اعتقادیات و اخلاقیات که مقدم بر مسایل اجرایی و عملی هستند، تربیت نکرده اند.

ما امروز به علامه امینی ها نیاز داریم

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی در ادامه افزود: در حوزه های علمیه مجتهد فقیه در احکام دینی به کرات مشاهده می شود، اما حکیمی که به معنای لغوی «حکیم» باشد، وجود ندارد.

امام جمعه موقت تهران، با بیان این که وظیفه طلبه، «تفقه» در دین است، اذعان داشت: تفقه در دین، حوزه وسیعی دارد، اما نیاز امروز جامعه در بعد معارف و مسایل اخلاقی است؛ از این رو مدیران و مسؤولان حوزه های علمیه باید، چشمه های جوشانی از عمق وجودی طلاب فاضل را به جریان اندازند، تا جاری شوند و در اصلاح احکام و اندیشه های جامعه بشری، پرچم به دست گیرند و مجاهدانه در راه خدا به پیش روند.

استاد اخلاق حوزه های علمیه، با بیان این که ما امروز به علامه امینی ها نیاز داریم، اظهار داشت: امروز برای مقابله با شجره خبیث وهابیت و فرقه های انحرافی، تنها خواندن فقه و اصول کفایت نمی کند و باید برای مقابله با آنان مالک اشترهایی را به جنگ آنها اعزام کنیم که توان مقابله با آنها را داشته باشند و آن چنان همچون خورشید پرفروغی باید در آسمان حوزه ها طلوع کنند که شب پره هایی همچون فرق ضاله جرأت خودنمایی و عرض اندام را در برابر آنها نداشته باشند.

مقام معظم رهبری، بهترین الگو برای طلاب است

وی در ادامه افزود: این مسأله همت شما جوانان را می طلبد؛ چرا که شما هم اکنون در آغاز راه هستید و باید با مدیریت صحیح مدیران، زمینه اش که بیش از پیش در حوزه علمیه خوزستان وجود دارد، خودنمایی کنید و وارد عرصه مبارزه رو در روی دشمنان شوید.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی، در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان این که مقام معظم رهبری، بهترین الگو برای طلاب است، بیان داشت: مقام معظم رهبری که همواره به تأییدات الهی مؤید بوده اند، پس از رحلت امام خمینی(ره) پرچم زعامت جهان اسلام را به دوش کشیده اند، بهترین الگو برای طلاب و روحانیان هستند که باید از این رهبر بزرگ، الگو برداری کنند.

امام جمعه موقت تهران، با بیان این که مقام معظم رهبری همواره با بصیرت و علم فراوان خود، توانسته نظام اسلامی ایران را از گردنه های خطرناک عبور دهد، گفت: به یقین هیچ دلیل بر رد حقانیت ایشان وجود ندارد، از الهامات غیبی و تأییدات امام عصر گرفته تا کراماتی از زبان نزدیکان رهبر همچون افسر رشید امام عصر(عج) سید حسن نصرالله شنیده ایم.

مدیریت گفتاری مقام معظم رهبری ایران را از فتنه های خطرناک براندازی عبور داده است

وی در ادامه افزود: مدیریت گفتاری و سعه صدر اعجاب آور مقام معظم رهبری همواره دسیسه های دشمنان را در جنگ نرم و توطئه عوامل داخلی و گردن کلفت هایی که برخی از آنها در آستین امام خمینی(ره) مار بودند و بعدها تبدیل به اژدها شدند و امروز دارای امکانات و تجارب فراوانی هستند، نابود ساخته و نظام اسلامی ایران را از فتنه های خطرناک براندازی عبور داده است.

امام جمعه موقت تهران در ادامه سخنان خود، بیان داشت: مقام معظم رهبری بارها به طلاب جوان توصیه کرده اند که از این عمر جوانی کمال استفاده را ببرید؛ چرا که عطش جوانی فوق امکانات ما بوده و هم اکنون از بیشتر کشورهای جهان ندای العطش به گوش می رسد و این به برکت خون شهدا و نفس پاک امام خامنه ای است.

وی افزود: امروز حتی سایر علمای مذاهب دیگر، به این مسأله که هر چه هست در مکتب اهل بیت و اجتهاد پویای حوزه های علمیه کشور که الهام گرفته از قرآن و عترت و متکی به امام زمان(عج) است،  پی برده اند.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی، خطاب به طلاب حاضر در مراسم، گفت: مشکل اساسی حوزه های علمیه، عدم وجود مجتهد در ابعاد مختلف است، اما شما باید خود به فکر آینده اسلام باشید، که برای این مهم در ابتدا باید دین خود را بشناسید و مجتهدانه اسلام را در خود، شناسایی کرده و پس از آن به فکر ترویج و تبلیغ دین در جهان باشید.

این استاد اخلاق حوزه با بیان این که طلبگی یعنی ذوب کردن خیال و وهم و غرق در ربوبیت شدن است، اذعان داشت: طلبه باید «صِبْغَهَ اللّهِ وَمَنْ أَحْسَنُ مِنَ اللّهِ صِبْغَهً وَنَحْنُ لَهُ عَابِدونَ» باشد، حال با خود بی اندیشید که آیا اعمال و رفتار شما این گونه است!؟ که اگر نیستید، باید در طلبگی خود تجدید نظر کنید.

افسران ارتش امام زمان(عج) باید به دنبال فتح قلب ها باشند

امام جمعه موقت تهران، با بیان این که طلبه باید فاتح دل باشد، گفت: اصل طلبگی یعنی خودسازی و از خود گذشتن برای امام زمان(عج)، که اگر این گونه بودید، دشمن از شما هراسان می شود و هرجا رفتید، فتوحات خواهید داشت.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی افزود: امروز طلاب حوزه های علمیه نیاز به مربی دارند که صاحب نفس و متزکی باشد؛ چرا که اگر طلبه رنگ ربوبت گرفت، به یقین همه وجود آن خدایی می شود و در این صورت هیچ چیزی نمی تواند آن را از صراط مستقیم خارج کند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 + = 7