حوزه­ قدرت عرضه طرحی نو در اداره جهان دارد

رییس المصطفی با بیان این که انقلاب اسلامی نشان داد که سنت ­ها و ابزارهای کهن می­ تواند کارهای باورنکردنی در جهان رقم زند گفت:روش ­های پیشین حوزه ­های علمیه، نشان از قدرت نهفته ریشه های دینی در تغییر معادلات جهانی و عرضه طرحی نو در اداره جهان دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی، عصر امروز در اختتامیه اولین اجلاس مدیران و کارشناسان ارتباطات و بین ­­الملل جامعه ­المصطفی که در مجتمع فرهنگی نرجس برگزار شد،  اظهار داشت: مقوله ارتباطات، از مقومات جامعه بشری است و زمینه گسترش دانش و انباشت تجربه را فراهم می­ آورد.

ارتباطات رکن تعالی بشر

وی افزود: اجتماع، بدون ارتباطات برقرار نخواهد شد و انسان نیز بدون آن به شکوفایی نخواهد رسید، از این رو ارتباطات رکن تعالی بشر به شمار می­ آید.

رییس جامعه­ المصطفی چالش­های ارتباطات را متزلزل ­کننده جایگاه ارتباطات ندانست و خاطرنشان کرد: هرچند در جهان کنونی، ارتباطات تأثیرات مخربی را برای بشر به همراه داشته است، اما نمی ­توان از این لازمه زندگی بشر چشم ­پوشی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی بابیان این که ارتباطات همچون کاخی، بر استوانه ­های اندیشه بنا گردد، بیان کرد: هراندازه که قدرت عقلانی ارتباطات بیشتر شود، شاهد تأثیرات کمتر مخرب عرصه ارتباطات هستیم که این موضوع به ما یادآوری می­ کند که تنها با اندیشه می ­توان از ارتباطات در مصالح بشری استفاده کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این که پیامبران الهی(علیهم­السلام)، با استفاده از ارتباطات، پیام الهی خویش را برای مردم بیان می­کردند، عنوان نمود: بی­ تردید، گنجینه ارتباطی ما در حوزه­ های علمیه، ذی ­قیمت و کارآمد است که باید در کنار بهره­ وری، با ابزارهای مدرن و نو همراه گردد.

رییس جامعه­ المصطفی با بیان  این که انقلاب شکوهمند اسلامی ایران نشان داد که سنت­ ها و ابزارهای کهن ما می ­تواند کارهای باورنکردنی در جهان را رقم زند که ریشه در مبانی اعتقادی ما دارد، ادامه داد: روش های پیشین حوزه ­های علمیه، نشان از قدرت نهفته ریشه­ های دینی ما در تغییر معادلات جهانی و عرضه طرحی نو در اداره جهان دارد.

هفت میلیارد انسان مخاطب المصطفی

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی با اشاره به این که حوزه ارتباطات جامعه ­المصطفی وظیفه دارد تا الگوی ارتباطات حضرت زینب(س) را در دنیای کنونی نهادینه سازد، بیان کرد: مخاطبان جامعه ­المصطفی، صاحبان ادیان الهی و هفت میلیارد بشر امروز است که لازمه ایجاد ارتباط با آنها، استفاده از روش­ های غنی و آزموده پیشینیان مذهبی ما است.

وی با اظهار این که جامعه­ المصطفی باید به عنوان مرجعیت معرفتی در عرصه بین­ الملل تبدیل گردد، یادآورشد: تعامل میان­ دینی و وحدت امت اسلامی هدف و رویکرد اساسی کارهای جامعه­ المصطفی است که با گفتمان انقلاب اسلامی و اجتناب از عملکرد متعصبانه و افراطی محقق می شود.

از خانواده مبلغان غفلت نشود

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: از آن جایی که  طلاب با خانواده خود به عنوان مبلغ در اجتماع حضور پیدا می­ کنند، نباید از پرورش فکری و اعتقادی خانواده­ های مبلغان نیز غفلت کرد.

مقتدرانه از دستاوردها دفاع می کنیم

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی، با تأکید بر بومی­ گرایی و بهره ­گیری از ظرفیت­ های علمی همسو در داخل و خارج از کشور در پیشبرد کارهای جامعه ­المصطفی، عنوان کرد: با وجود برخی از چالش­های مالی که اکنون گریبان مراکز حوزوی است، باید مقتدارنه از دستاوردهای علمی، فرهنگی و اجتماعی خود در کشورهای مختلف دفاع نمود.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 + 6 =