معاون بین‌الملل حوزه؛ از فرصت‌های پیشرو در عرصه تبلیغ بین‌الملل غفلت کرده‌ایم

 

  معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه گفت:امروز در تمامی کشورها، آمادگی برای پذیرش تعالیم اسلام ناب وجود دارد؛ ولی متأسفانه بسیاری از عرصه‌ها و فرصت‌های پیش روی ما قرار دارد که هنوز به آن ورود نداشته‌ایم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین زمانی در نشست «رسالت‌ بین‌المللی شیعه پژوهان» که در مرکز تخصصی شیعه شناسی در قم برگزار شد، به ترسیم وضعیت امروز کشورهای جهان و میزان آمادگی و پذیرش حضور حوزویان در آن پرداخت.

وی با بیان این که اسلام، دین خاتم است، ‌گفت: براین اساس ، چنین دینی باید دارای ویژگی جهانی باشد. یعنی اسلام باید دینی باشد که بتواند پاسخگوی تمامی نیازهای تمدن‌ها در سراسر تاریخ و جغرافیا باشد.

معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه به آیات و روایاتی در این عرصه اشاره کرد و بیان داشت: جمعیت امروز جهان نزدیک به هفت‌میلیارد نفر است که از این تعداد، تنها یک و نیم میلیارد مسلمان می‌باشند و جمعیت شیعه نیز حدود ۴۰۰ میلیون می‌باشد؛ در چنین شرایطی،‌ متوجه می‌شویم رسالتی که بر دوش ما قرار دارد، به چه اندازه است.

وی با بیان این که ما وظیفه داریم، تمامی افراد در جهان را با اسلام ناب آشنا سازیم، ادامه داد: بر اساس نص صریح قرآن کریم و وعده خداوند، مؤمنان زمام‌داران زمین خواهند بود؛ بر این اساس کار دشواری در پیش رو نخواهیم داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین زمانی با مطرح کردن این پرسش چرا این وعده‌‌ الهی تا کنون محقق نشده است؟ تصریح کرد: برای این که اسلام ناب، دین جهان‌شمول شود، باید معارف اسلامی را آنچنان ناب، عقلانی و فطری مطرح و تشریح کنیم که به راحتی مورد قبول عقل و فطرت بشریت قرار گیرد.

 وی وجود حلقه‌ای راستی که این معارف ناب را به انسان‌ها منتقل سازد را کاری ضروری در این عرصه دانست و گفت: حوزویان به عنوان مرزبانان معارف اسلام ناب، حلقه وصل این معارف با مردم هستند؛ از این رو باید آن را به گوش همگان برسانند.

معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: امروز با گذشت ۳۵ سال از انقلاب اسلامی ایران و در اختیار داشتن حجم گسترده امکانات،‌ هیچ کوتاهی در پیشگاه خداوند قابل توجیه نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین زمانی خاطرنشان کرد: در تمامی کشورها، آمادگی برای پذیرش تعالیم اسلام ناب وجود دارد؛ ولی متأسفانه بسیاری از عرصه‌ها و فرصت‌های پیش روی ما قرار دارد که هنوز در آن ورود نداشته‌ایم.

وی افزود:‌ عشق به حضور در حوزه علمیه قم، علاقه به آشنایی با معارف اسلام ناب و آموزه‌های اهل‌بیت(ع) در عالی‌ترین مراکز دینی جهان با ادیان مختلف مسئله‌ای است که کار را برای ما بسیار ساده کرده است.

معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه در پایان خاطرنشان کرد: البته باید بدانیم حضور در عرصه بین‌الملل، نیازمند شرایطی است که حداقل آن، توانایی به پاسخگویی به پرسش‌های علمای مذاهب اسلامی و ادیان دیگر است؛ دراین شرایط،‌ استقبال گرمی از تعالیم اهل‌بیت علیهم‌السلام خواهد شد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


5 + = 6