آیت‌الله مقتدایی: موضع‌گیری‌های جامعه مدرسین در مقاطع حساس انقلاب ستودنی است

   قائم مقام جامعه مدرسین با بیان این که جامعه مدرسین از جایگاه عظیمی در بین مردم و جهان اسلام برخوردار است، گفت: موضع گیری های جامعه مدرسین در مقاطع بسیار حساس انقلاب، ستودنی و برای آیندگان به یادگار مانده است.به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله مرتضی مقتدایی امشب در مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن تسلیت ایام فاطمیه، اظهار داشت: جامعه مدرسین یک ظرفیت بالایی نه تنها در قم، بلکه در کل کشور و جهان اسلام را دارد.

وی با بیان اینکه جامعه مدرسین از جایگاه عظیمی در بین مومنین و مردم برخوردار است، تصریح کرد: موضع گیری های جامعه مدرسین در مقاطع بسیار حساس انقلاب، ستودنی و برای آیندگان به یادگار مانده است.

قائم مقام جامعه مدرسین با اشاره به این که از ظرفیت عظیم جامعه مدرسین هنوز به طور کامل استفاده نشده است، ابراز داشت: اساتید دست برادری و همکاری به شورای عالی جامعه مدرسین دهند تا از این ظرفیت والا، برای پیشرفت حوزه های علمیه بهره ببریم.

آیت الله مقتدایی با بیان این که اساتید مشکلات حوزه را به طور ملموس درک می کنند، گفت: انتظار این است که در مجمع مشکلات را مطرح کرده و برای رفع آن ها، لوایحی را پیش بینی کنند.

*نگران تهذیب طلاب هستیم

وی با اشاره به نگرانی های تهذیبی و اخلاقی که برای طلاب وجود دارد، گفت: در این زمینه کار خوب و اساسی صورت نگرفته است و با کمک اساتید قادر خواهیم بود که در راستای شان حوزه و اخلاق نبوی برای طلاب اقداماتی را انجام دهیم.

رئیس شورای سیاست گذاری حوزه های علمیه خواهران بر لزوم ارتقای سطح علمی طلاب تاکید کرد و گفت: متاسفانه در این مسئله نیز نشانه هایی وجود دارد که دچار ضعف هستیم، اما با همت اساتید می توان آن ها را به شکل مطلوبی برطرف کرد.

*دفاع از نظام یکی از اهداف تشکیل مجمع عمومی

آیت الله مقتدایی دفاع از اسلام و نظام را یکی از اهداف مجمع عمومی جامعه مدرسین عنوان کرد و گفت: امروز شبهات بسیاری در مجموعه متدینین، مردم و دانشگاهیان مطرح می شود که نیازمند پاسخگویی است.

*ابراز تاسف شدید از فتوای مفتی سعودی

وی با ابراز تاسف شدید از ترویج تفکرات گروه های تکفیری، اظهار داشت: متاسفانه یکی از مفتیان سعوی فتوا داده است که افراد شیعه را وقتی می کشید، جایز است که سر بریده آن ها را به عنوان تزئین ماشین های خود به نمایش بگذارید.

قائم مقام جامعه مدرسین تصریح کرد: باید مقابل این مفتیان و گروه های تکفیری ایستادگی کرد و با روشنگری ها، چهره پلید آن ها را به بشریت نشان دهیم.

آیت الله مقتدایی در پایان خاطرنشان کرد: جامعه مدرسین باید در راستای پویایی نظام، ضمن دفاع از جایگاه ولایت فقیه به تلاش های بی وقفه خود ادامه دهیم تا همچنان درخشش خود را در سطح جهان حفظ کند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 6 = 7