جریان های تکفیری بزرگ ترین خطر برای جهان اسلام هستند

مدیر حوزه‌های علمیه آیت‌الله حسینی بوشهری تکفیری‌ها را بزرگ‌ترین خطر برای اسلام خواند و گفت: امروز تکفیری‌ها هجمه‌ها و شبهات فراوانی را علیه تشیع به راه انداخته از این رو وظیفه ما در قبال این هجمه‌ها بسیار سنگین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه در همایش علمی کاربردی بشیران جوان که پیش از ظهر امروز در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، اهمیت تبلیغ در دین مبین اسلام را مورد توجه قرار داد و گفت: اگر تبلیغ را از دین خارج کنیم چیزی از اسلام باقی نمی‌ماند.

وی یکی از وظایف مبلغان را ترویج و پیشبرد دین اسلام در زمان غیبت کبری دانست و ابراز کرد: بر اساس روایات در روز قیامت انبیا و شهدا به حال مبلغان دینی غبطه می‌خورند.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان این‌که مبلغان نقش کلیدی و هدایتگرانه در ارتباط با مردم دارند، اظهار داشت: مبلغان وظیفه هدایت گری مردم را بر عهده دارند و اقدام آنها خیرخواهانه است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم کار مبلغان جوان در تبلیغ دین را مهم ارزیابی کرد و افزود: ائمه اطهار(ع) اهمیت ویژه‌ای به تبلیغ می‌دانند و از هر فرصتی برای تبلیغ دین و معارف الهی به مردم استفاده می کردند.

نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به روایتی از امام علی(ع) به اهمیت تبلیغ اشاره کرد و گفت: امام علی در نامه خود به مردم مصر ویژگی‌های مبلغ دینی را عدم وحشت از دشمن، در مقابل بدخواهان از آتش سوزنده تر و از دیگران به حلال الهی دانا تر عنوان می‌کنند.

امام جمعه قم بر ضرورت استفاده طلاب از فرصت‌ها تأکید کرد و ابراز داشت: طلاب حوزه علمیه باید برای اوقات فراغت خود برنامه ریزی کنند و وقت‌های آزاد خود را به مطالعه و یادداشت برداری بگذرانند.

آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان این‌که طلاب باید در عرصه‌های مختلف صاحب نظر باشند، طلاب و مبلغان دینی را به مطالعه در تاریخ اسلام، مسائل اعتقادی و تفسیر قرآن توصیه کرد.

وی با اشاره به ویژگی‌های مبلغان دینی، اظهار کرد: مبلغان از بیان مسائلی که نمی‌دانند خود داری کرده و درباره آن تحقیق کنند، در حق گویی شهامت داشته و خدا ترس باشند.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به همجمه‌ها و توطئه‌های دشمنان علیه نسل جوان بر ضرورت توجه مبلغان به این قشر از جامعه تأکید کرد و گفت: مبلغان نباید ارتباط خود را با جوانان از دست بدهند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تحمل سختی‌ها را از دیگر ویژگی‌های مبلغ خواند و افزود: پیامبر اسلام در راه تبلیغ دین سختی‌های فراوانی کشیدند و فرمودند؛ هیچ پیامبری به اندازه من در این مسیر دچار سختی نشد.

نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری یکی از عوامل مهم پیروزی انقلاب اسلامی را حضور جوانان دانست و اظهار کرد: حضور جوانان در عرصه دفاع از دین و ارزش‌ها سبب شد تا افراد دیگر نیز به آنها بپیوندند.

امام جمعه قم با تأکید بر این‌که خطرات فراوانی از سوی دشمنان اسلام را تهدید می‌کند، افزود: امروز حتی کلیساها نیز اسلام را تهدیدی برای خود می‌دانند.

آیت‌الله حسینی بوشهری تکفیری‌ها را بزرگ‌ترین خطر برای اسلام خواند و گفت: امروز تکفیری‌ها هجمه‌ها و شبهات فراوانی را علیه تشیع به راه انداخته از این رو وظیفه ما در قبال این هجمه‌ها بسیار سنگین است.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 1 = 3