آیت‌الله اراکی: تکفیری‌ها به زودی به انزوا کشیده می‌شوند

  دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: به زودی شاهد انزوای جریان های تکفیری خواهیم بود و طولی نخواهد کشید که این انزوا عملی و مشهود گردد.

به گزارش  خبرگزاری حوزه از هرمزگان،  آیت الله محسن اراکی در نشست خبری همایش طلایه داران تقریب ، که در دفتر امور اهل سنت هرمزگان برگزار شد طی سخنانی، وحدت را  شعار اسلام دانست و اظهارداشت: اساسا انقلاب اسلامی بر ایده ایجاد امت واحد مبتنی شده است و در قانون اساسی جمهوری اسلامی، ایجاد امت واحده اسلامی را از مهم ترین اهداف نظام برمی شمرد.

آیت الله اراکی  با تاکید براینکه امروز، اسراییل، آمریکا، انگلیس و قدرت های هم پیمان آنها در منطقه خاورمیانه همه نیروی خود را برای تفرقه بین مسلمانان و ایجاد جنگ بین شیعه و سنی و اقوام بسیج کرده اند، افزود: امروز اولین برنامه ای که دشمن برای نابودی کشورهای اسلامی و سلطه بر منابع اقتصادی ما و سلطه بر مقدرات جوامع پیاده می کند، جنگ طایفه ای و مذهبی است تا مسلمانان را به جان هم بیندازند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: سیاست تک محوری آمریکا در جهان و سلطه سراسری بر جوامع بشری همین هدف را در جوامع مختلف دنبال می کند اما این سیاست آمریکایی ها دیگر شکت خورده است.

آیت الله اراکی در ادامه سخنان خود  در پیرامون جریان گروه های تکفیری و برنامه های فرهنگی پیش رو یادآور شد: دست های خارجی تنها به تکفیر علیه شیعه و سنی برنمی خیزد لذا آگاهی بخشی نسبت به توطئه های دشمنان خارجی برای کشتار شیعه و سنی، لزوم اتحاد و انسجام و آَشنایی بیشتر شیعه و سنی و مشارکت میدانی و عملی در فعالیت های اجتماعی و فرهنگی از جمله اقداماتی است که باید برای خنثی کردن توطئه های تکفیری انجام داد

وی، گفت: مجمع تقریب مذاهب اسلامی با این سه رویکرد  برنامه های متنوعی را در دستور کار خود قرار داده که یکی از آنها برگزاری نشست های داخلی بین علمای شیعه و سنی است.

آیت الله اراکی بیان کرد: برگزاری برنامه های مختلف آموزشی با رویکرد داخلی و خارجی طی یکی دوسال اخیر با برگزاری کنفرانس وحدت در کشورهای پاکستان، عراق، ترکیه، لبنان برگزار شده این هدف دنبال شده و به زودی نیز این کنفرانس در کشورهای مالزی، اندونزی و ترکیه برگزار خواهد شد.

وی با تاکیدبراینکه، به زودی شاهد انزوای جریان های تکفیری خواهیم بود و طولی نخواهد کشید که این انزوا عملی و مشهود شود،گفت:  امروز جبهه اسلام و حق پیشرفت خوبی داشته است بطوریکه اقتدار بیداری اسلامی و گسترش حرکت های آزادیخواهانه و جنبش دفاع از حقوق مردم فلسطین قابل قیاس با گذشته نیست.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 + = 5