امام جمعه مشهد: نگران دولت هستیم نه مخالف

امام جمعه مشهد با بیان اینکه فکر نکنید تریبون نماز جمعه مشهد تریبون مخالفت با دولت است، گفت: انتقادهایی که ما بیان می‌کنیم مشکلاتی است که در کشور داریم و چیزهایی که ما می‌بینیم در واقع نگرانی حجت امام زمان(عج) است.
خبرگزاری فارس: نگران دولت هستیم نه مخالف / سفر مقام معظم رهبری به مشهد در اول فروردین 93

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مشهد مقدس در جوار ضریح منور رضوی اظهار کرد: فکر نکنید تریبون نماز جمعه مشهد تریبون مخالفت با دولت است، این دولت را مردم انتخاب کرده‌اند و مقام معظم رهبری نیز آن را تایید کرده‌اند.

وی ادامه داد: کسی حق مخالفت با این دولت را ندارد، اینها که ما بیان می‌کنیم مشکلاتی است که در کشور داریم و چیزهایی که ما می‌بینیم در واقع نگرانی حجت امام زمان است که نگرانی حجت امام زمان نیز قطعا نگرانی امام زمان(عج) است.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به مشهد و تشرفشان به حرم مطهر رضوی در روز اول فروردین ماه ۹۳ اظهار داشت: ما در آن روز پای بیانات ایشان زانو خواهیم زد و از فرمایشات ایشان بهره‌مند می‌شویم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ۲۲ اسفند و روز شهید بیان کرد: باید این روز را گرامی بداریم چرا که ما هر آنچه داریم از شهدا داریم که پای انقلاب ایستادند.

وی همچنین به فرارسیدن شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اشاره کرد و افزود: در زمان حضرت فاطمه زهرا (س) اگر رهبری اسلام در خط وحی ادامه پیدا می‌کرد، برخی از قدرت‌طلبان سهمی در قدرت آن زمان نداشتند و این عامل مظلومیت ایشان بود.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه آنچه باعث زمینه‌سازی این مظلومیت بود انقلاب‌ناپذیری برخی از مسلمانان آن زمان بود ادامه داد: بخشی از مسلمانان انقلاب رسول‌الله را نپذیرفته بودند و عامل دیگر هم خواصی بودند که با عدم رشد فکری لازم باعث به وجود آمدن زمینه مظلومیت حضرت زهرا (س) شدند.

خطیب نماز جمعه مشهد ابراز داشت: امروز آنچه انقلاب اسلامی ما را تهدید می‌کند همین مسائل است اینکه شما اکنون می‌بینید مردم ما ۳۵ سال در کنار انقلاب ایستاده‌اند این ایستادگی دقیقا در برابر همین عوامل است که باعث پدید آمدن مظلومیت برای حضرت زهرا (س) شد.

وی عنوان کرد: قدرت‌های فرصت‌طلب امروز، وقتی می‌توانند در این نظام سهمی داشته باشند که مردم وابستگی‌شان به دین کم شود بنابراین سعی می‌کنند لائیسم را در کشور گسترش دهند.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: اینکه مقام معظم رهبری می‌فرمایند: من از فرهنگ نگرانم. به مسائل امروز کشور برمی‌گردد، مگر در ۲ سال قبل جریانات لائیک نبودند پس چرا رهبری آن زمان چنین فرمایشی را نفرموده‌اند.

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: دلیل این نگرانی این است که پشت سر این جریانات فرهنگی توطئه‌های زیادی وجود دارد و در واقع رهبری از این توطئه‌ها نگران هستند.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه نگرانی مقام معظم رهبری فقط به وزارت فرهنگ کشور محدود نمی‌شود؛ افزود: ایشان نگران دانشگاه‌های کشور نیز هستند چرا که امروز کسانی به دانشگاه‌ها بازگشته‌اند که مشکلات اخلاقی داشته و یا فعالیت‌های نادرستی در برخی گروه‌ها داشته‌اند.






اخبار مرتبط

  • روحانیت نباید در مقابل مردم ژست حکومتی به خود بگیرد
  • مشکلات اقتصادی؛ نتیجه روی کارآمدن افراد نالایق
  • مسؤولان وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم را مدیریت کنند
  • آیت‌الله مصباح الگویی برای جامعه طلبگی و دینی است
  • خواص بی بصیرت؛ قصه پر غصه دیروز و امروز
  • آیت الله یزدی از نیروهای پا به کار انقلاب بود
  • امام رضا دین را از نابودی و اسلام را از انحراف نجات دادند
  • لزوم الگوگیری مسلمانان از سیره رسول‌الله در مبارزه با مستکبران
  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


    + 7 = 15