سبک زندگی فاطمی باید به فرهنگ جامعه تبدیل شود

%d8%b3%d8%a8%da%a9-%d8%b2%d9%86%d8%af%da%af%db%8c-%d9%81%d8%a7%d8%b7%d9%85%db%8c-%d8%a8%d8%a7%db%8c%d8%af-%d8%a8%d9%87-%d9%81%d8%b1%d9%87%d9%86%da%af-%d8%ac%d8%a7%d9%85%d8%b9%d9%87-%d8%aa%d8%a8%d8%af%db%8c%d9%84-%d8%b4%d9%88%d8%af
منتخب مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: ترویج فرهنگ و سبک زندگی فاطمی باید به گونه‌ای صورت گیرد که بین مردم نهادینه شده و جزئی از رفتار آنان محسوب شود.

حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر، منتخب مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، گفت: سبک زندگی دینی و فاطمی نیازمند یک کار عمیق فرهنگی است تا به یک رفتار اجتماعی در افراد تبدیل شود، بنابراین برای ترویج سبک زندگی فاطمی باید از ابزارهای مختلفی بهره بگیریم و ظرافت‌های فعالیت‌های فرهنگی را به خوبی بشناسیم.

وی افزود: ترویج فرهنگ فاطمی و انجام فعالیت‌های فرهنگی بین مردم، یکی از دغدغه‌های مهم رهبر معظم انقلاب است، چرا که بسیاری از مسائل جامعه ما به سادگی قابل حل است اما مسائل فرهنگی نیازمند ساز و کار ویژه‌ای است.

حجت‌الاسلام پژمان‌فر با اشاره به اینکه با یک رویکرد معمولی نمی‌توان مسائل فرهنگی را حل و فصل کرد، ابراز کرد: بعضی از مسائل با دادن سبد کالا یا یارانه‌ نقدی قابل حل است، اما ممکن است یک معضل فرهنگی به دلیل اینکه از جنس فرهنگ است، مدت‌ها در حالت یک مشکل باقی بماند.

نگاه خاصی به فعالیت‌های فرهنگی نیاز است

وی بیان کرد: ترویج فرهنگ فاطمی نیز باید به گونه‌ای صورت گیرد که بین مردم نهادینه شده و جزئی از رفتار آنان محسوب شود، برای این کار نیز نگاه خاصی به فعالیت‌های فرهنگی نیاز است.

منتخب مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ایام فاطمیه زمان مناسبی برای ترویج فرهنگ فاطمی است، گفت: هیئت‌ها و مساجد در این ایام می‌توانند با برپایی مراسم‌های سخنرانی و فعالیت‌های فرهنگی متنوع، عموم مردم را با شخصیت و سیره حضرت زهرا(س) آشنا کنند.

اثرات شناخت فرهنگ فاطمی برای مردم تبیین شود

وی ادامه داد: باید اثرات شناخت فرهنگ فاطمی برای مردم و جامعه به خوبی تبیین شود تا افرادی که به لحاظ عاطفی آمادگی دریافت فرهنگ دینی و سبک زندگی فاطمی را دارند، به خوبی از این فرهنگ تأثیر پذیرفته و در وسعت بالاتر در جامعه این تأثیرپذیری را جلوه‌گر کنند.

حجت‌الاسلام پژمانفر با اشاره به اینکه مسئولان باید برای ایام فاطمیه برنامه‌ریزی منسجمی داشته باشند، ابراز کرد: فضای مجازی نیز می‌تواند برنامه‌های خوبی را از حیث محتوا به مخاطب ارائه دهد اما باید این برنامه‌ها در فرآیند دقیقی پردازش شود.

وی گفت: تا زمانی که فرهنگ فاطمی و سبک زندگی دینی برای مردم به صورت عملیاتی تبیین نشود، ما نمی‌توانیم جلوه‌هایی از این‌گونه رفتار را در مردم شاهد باشیم.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 2 = 4