وابستگی حوزه به دولت باعث رکود آن است

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت: بهترین راه برای تامین منابع حوزه اختصاص موقوفات است.

به گزارش سرویس استان های خبرگزاری حوزه حجت‌الاسلام و المسلمین محمودرضا جمشیدی در جمع اعضای هیات‌های امنای مدارس علمیه خواهران استان اصفهان در محل این حوزه اظهار داشت: وابستگی حوزه به دولت باعث رکود حوزه‌ها است.

وی خطاب به اعضای هیات امنای مدارس علمیه خواهران اظهار داشت: به فکر منابع پایدار برای حوزه‌ها باشید و اگر می‌خواهید آن چه انجام داده‌اید پس از شما باقی بماند، بهترین راه موقوفات است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با بیان اینکه هزینه کردن برای حوزه جز خیرخواهی نیست، افزود: این کار شرکت در مسابقه خیرخواهی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین جمشیدی از حوزه‌های علمیه به عنوان بهترین مولود موسسین و اعضای هیات امنای مدارس علمیه خواهران یاد کرد و خطاب به آنان گفت: در اندیشه بهترین مولود زندگی خود باشید و کمک کنید تا حوزه‌ها روز به روز مستقل‌تر باشند.

وی ادامه داد: در نتیجه تلاش اعضای هیات‌های امنای مدارس علمیه خواهران در کشور اکنون این مدارس به نهال‌هایی قویم تبدیل شده‌اند و به بوستان‌هایی  تبدیل شده‌اند که به تدریج شاهد ثمرات آنها هستیم.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور از حضور بانوان طلبه در ۶۰۰ هزار فرصت تبلیغی به عنوان یکی از ثمرات حوزه‌های علمیه خواهران یاد کرد و ادامه داد: امروز چندهزار مربی در زمینه‌های مختلف قرآنی، عقاید، تربیتی، پاسخ به شبهات و … تربیت شده‌اند.

وی با اشاره به فعالیت‌های پژوهشی بانوان طلبه افزود: تنها در سال گذشته ۱۲ هزار بانوی طلبه در امور پژوهشی به فعالیت پرداخته‌اند.

حجت‌الاسلام و المسلمین جمشیدی از اعضای هیات‌های امنای مدارس علمیه خواهران استان اصفهان خواست تا ظرفیت خیرین را به صورت جدی‌تری به کار بگیرند.

وی کار اصلی حوزه‌های علمیه را انسان‌سازی دانست و گفت: اگر بالاتر از انسان‌سازی کاری بود، خداوند آن را به انبیا عطا می‌کرد.

شکل‌گیری حوزه در سطح ملی و بین‌المللی

 برپایه این گزارش  حجت‌الاسلام و المسلمین جمشیدی همچنین در دیدار اساتید منتخب مدارس علمیه خواهران استان اصفهان اظهار داشت: اگر تاریخ شکل‌گیری حوزه را مرور کنیم، در می‌یابیم امروز در سطح ملی و بین‌المللی شکل‌گیری حوزه‌های علمیه خواهران بی‌نظیر است و در هیچ دوره‌ای نمی‌توان نظیری برای آن یافت.

وی با اشاره به روند توسعه حوزه‌های علمیه خواهران تصریح کرد: امروز اکثر مدارس علمیه خواهران دارای استاد واجد شرایط هستند و ۷۸ درصد اساتید این مدارس را بانوان تشکیل می‌دهند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با بیان اینکه از یک سال قبل نظام آموزشی حوزه‌های علمیه خواهران مورد بازبینی جدی قرار گرفته است، گفت: البته نمی‌توان ادعا کرد که امور آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و تربیتی خالی از اشکال است، اما در این ارزیابی در پی آن هستیم که ارزیابی کنیم آیا محتوای نظام‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی لازم و کافی هستند.

وی انگیزه‌های معنوی را  عامل پیشرفت حوزه‌های علمیه در طول ۱۴۰۰ سال  دانست و یادآور شد: حتی کسانی که در قله علوم حوزوی قرار دارند، افتخارشان سربازی در آستان امام عصر(عج) است.

 به گزارش روابط عمومی حوزه‌های علمیه خواهران حجت‌الاسلام و المسلمین جمشیدی با بیان اینکه جنبه‌های مادی نمی‌تواند تلاش اساتید حوزه را جبران کند، خطاب به اساتید مدارس علمیه خواهران استان اصفهان  گفت: تلاش شما در پیشگاه الهی در هیچ وزن و میزانی قرار نمی‌گیرد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 + 3 =