خیالبافی بروشوری درباره شهادت حضرت زهرا (س)


وهابیت اخیرا بروشورهایی را در برخی از مناطق کشور از جمله استان خراسان رضوی توزیع کردند که در آن اقدام به طرح شبهه‌ای عجیب کرده‌اند.

شنیده شده وهابیت اخیرا بروشورهایی را در برخی از مناطق کشور از جمله استان خراسان رضوی توزیع کردند که در آن اقدام به انتشار شبهه ای عجیب با این مضمون که حضرت علی (ع) تمایل داشتند خلیفه اول بر پیکر حضرت زهرا (س) نماز بخواند و ابوبکر از این کار امتناع کرد!، نموده اند، در خصوص صحت این ادعا با یکی از کارشناسان فرق و ادیان به صحبت نشسته ایم که مشروح آن را در ذیل می خوانید:
حجت الاسلام سید محمدرضا طباطبایی، پژوهشگر ادیان در گفتگو با خبرنگار اندیشه شبستان در پاسخ به شبهه یاد شده گفت: وهابیت در شبهه افکنی های جدید خود مدعی شده است وقتی زهرا (س) به شهادت رسیدند، حضرت علی (ع) از ابوبکر خواست تا بر پیکر حضرت زهرا (س) نماز بخواند اما ابوبکر متواضعانه گفت: یا علی! تو خودت حضور داری و به خدا سوگند کسی جز تو بر فاطمه نماز نمی گذارد!
وی ادامه داد: وهابیت این ادعا را بدون استناد به هیچ روایتی نقل کرده و برای هر فرد که اندکی با تاریخ آشنا باشد، آشکار است که حضرت فاطمه (س) به دلیل غَضَبی که نسبت به خلیفه اول و دوم داشتند وصیت کردند آنان بر جنازه ایشان حضور پیدا نکنند؛ این مطلب چیزی نیست که شیعیان بگویند، بلکه از مسلمات تاریخی است و هم صحیح مسلم و هم صحیح بخاری آن را نقل کرده اند.
این استاد حوزه و دانشگاه ضمن اشاره به منابع موجود در این خصوص اظهار کرد: این مطلب را صحیح بخاری در جلد ۲، صفحه ۵۰۴ بیان می کند و می گوید: “فغضبت فاطمه بنت الرسول الله فهجرت ابابکر…؛ پس فاطمه (س) دختر رسول خدا (ص) خشمگین شدند پس ابوبکر را ترک کردند” یا به عبارت دیگر با ابوبکر در قهر بود و قهر ایشان ادامه داشت تا اینکه از دنیا رفتند “حتی توفیت”.
وی بیان کرد: علاوه بر این در صحیح بخاری جلد ۵، صفحه ۸۲، حدیث ۴۲۴۰ از عایشه نقل شده است: حضرت زهرا (س) پس از پیامبر (ص) شش ماه بیشتر زنده نماندند و شبانه همسرش او را دفن فرمودند و حتی به ابوبکر اجازه ندادند و خود بر ایشان نماز خواند.
حجت الاسلام سید محمدرضا طباطبایی خاطرنشان کرد: با توجه به این روایت ما می بینیم نه تنها ابوبکر بر ایشان نماز نخواند، بلکه حضرت فاطمه (س) تا آخر عمر از او دوری گزیدند و حتی سفارش کردند شبانه دفن شوند تا ابوبکر بر پیکرشان نماز نخواند؛ بنابراین انتشار قصه های خیالبافانه در قالب برورشور و کتاب و … بدون هیچ مدرک و استنادی، آنگاه که مطلب روشن شود هیچ به نحو وهابیت نخواهد بود. و این اقدام وهابیت فرار به پیش است چرا که در خود منابع آنها برعکس این روایت جعلی دیده می شود.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 + = 6