باید حقوق مسلم شیعیان عربستان را مطالبه کنیم

  مدیر حوزه علمیه قطیف عربستان

باید حقوق مسلم شیعیان عربستان را مطالبه کنیم

  مدیر حوزه علمیه قطیف عربستان گفت: شیعیان، سهم قابل توجهی از مردم عربستان را به خود اختصاص می دهند و باید حقوق مسلم شیعیان را به صورت مسالمت آمیز مطالبه نماییم.

حجت الاسلام والمسلمین شیخ فوزی آل سیف مدیر حوزه علمیه استان قطیف عربستان، اقدام علما و روحانیون قطیف و احساء در جهت آرام کرن اوضاع منطقه را تایید و بر ضرورت مطالبه حقوق مسلم شیعیان به روش مسالمت آمیز تاکید کرد.

وی که در مسجد الرفعه در جزیره تاروت سخنرانی می کرد، ابراز داشت: علمایی که این بیانیه را امضا کرده اند طیف گسترده ای از اهالی منطقه هستند که نماینده یک طیف وسیع اجتماعی به شمار میروند.

مدیر حوزه علمیه قطیف عربستان افزود: تجربه و آگاهی این علما در مسایل اجتماعی و عمومی و مشاهده وضعیت های مختلف در منطقه باعث شده این علما از حکمت و خرد بالایی در مواجهه با شرایط مختلف برخوردار باشند؛ چرا که برخی از این علما تجربه ای فراتر از نیم قرن در خدمت به جامعه دارند.

خاطر نشان می شود پیش از این علمای احساء و قطیف عربستان با انتشار بیانیه ای در مورد خشونت و تندروی به جوانان هشدار دادند. این بیانیه به امضای شیخ عبدالله الخنیزی، سید علی الناصر، شیخ عبدالکریم الحبیل، شیخ حسن الصفار، شیخ جعفر الربح، شیخ یوسف المهدی، شیخ حسین، البیات، شیخ حسن العایش، شیخ عادل ابوخمسین و سید کامل الحسن رسیده بود. این بیانیه همچنین به خاطر تاثیر در حفظ امنیت و ثبات کشور مورد تایید شماری از نویسندگان و فرهنگیان و استقبال رسانه ها و مطبوعات عربستان قرار گرفت.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


8 + = 16