روحیه انقلابی را باید در جامعه تقویت کرد/ حمایت مردمی نظام اسلامی را به اوج اقتدار رسانده است

نوری همدانی
حضرت آیت الله نوری همدانی در دیدار با نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و جمعی از روحانیان و ائمه جمعه و مسؤولان این استان، گفت: ائمه جمعه باید به فکر پیشرفت روحیه انقلابی و همچنین به فکر پیشرفت مادی و معنوی مردم باشند.
حضرت آیت الله حسین نوری همدانی، پیش از ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و جمعی از مسؤولان و روحانیان استان، ضمن خیر مقدم برای حضور مسؤولان این استان در قم اظهار داشت: بعد از فتنه لازم دانستم که به استان‌های مختلف سفر کنم و از نزدیک حرف‌های مردم را بشنوم و سفر به استان شما پانزدهمین سفر من بود.
حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به مشکلات استان چهارمحال و بختیاری، گفت: پس از سفر به این استان، این مشکلات را با رهبر معظم انقلاب در میان گذاشتم و خوشبختانه ایشان نیز عنایت بسیار خوبی داشتند.
وی با اشاره به اهمیت جایگاه امامت جمعه گفت: قدرت بیان، قدرت مدیریت و آگاهی از اخبار داخل و خارج کشور، از ویژگی‌های مهم ائمه جمعه و جماعات است.
این استاد برجسته حوزه علمیه قم بیان کرد: ائمه جمعه باید به فکر پیشرفت روحیه انقلابی و همچنین به فکر پیشرفت مادی و معنوی مردم باشند.

وی با بیان این که برخورد خوب با مردم از ویژگی‌های پیامبران است، عنوان کرد: ائمه اطهار(ع) همواره بیان می‌کردند که در جامعه اصل مردم هستند و باید به آن‌ها احترام گذاشت.

این مرجع تقلید با اشاره به این که در انقلاب اسلامی ایران، امام(ره) همواره با مردم در ارتباط بودند، گفت: همین مردم بودند که موجب پیروزی انقلاب شدند و در طول تاریخ نیز هر موقع که مردم پشتوانه کاری بوده‌اند، موفق شده است.
حضرت آیت الله نوری‌همدانی با بیان این که ما باید همیشه مردم را در صحنه نگه داریم و حضور آن‌ها بسیار مهم است، گفت: شما باید مواظب رفتار خود باشید و بدانید که کار علما دنباله کار انبیا است.
وی در ادامه با اشاره به این که باید وصیت نامه شهدا در یک مجموعه حفظ شوند، بیان کرد: مطالب شهدا در وصیت‌نامه‌ها بسیار ارزشمند است و باید آن‌ها را همواره مدنظر قرار داد و تکریم کرد.
این استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به بخشی از وصیت‌نامه شهدا مطرح کرد: در این وصیت‌نامه‌ها بسیار به اخلاق توجه شده است.
وی تأکید کرد: شهدا تربیت شدگان نماز جمعه‌ها و نماز جماعت‌ها بوده‌اند و ما باید جوان‌ها را از این طریق تربیت کنیم.
 حضرت آیت الله نوری‌همدانی با بیان این که امروز وظیفه ما علما بسیار سنگین است، گفت: ما باید نسبت به وقایع کشور و جهان آگاه باشیم و در تربیت جوانان کشور تمام تلاش خود را انجام دهیم.





دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


8 + = 12