عضو اتاق فکر تبلیغ استان خراسان:ارتقای بهره‌وری تولید مهمترین گزینه تحقق اقتصاد مقاومتی است

 نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مهمترین حوزه ای که باید در خلق حماسه اقتصادی مورد توجه قرار بگیرد، ارتقاء بهره وری و جلوگیری از اسراف نهاده ها در فرایند تولید ملی است.

حجت الاسلام حسین حسین زاده بحرینی، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد درباره نقش مجلس در راستای تحقق حماسه اقتصادی و اقتصاد مقاومتی گفت: نقش مجلس شورای اسلامی، قانون گذاری صحیح برای تحقق این مساله است.

عضو اتاق فکر تبلیغ استان خراسان افزود: همچنان که مقام معظم رهبری فرموده اند، کار مجلس ریل گذاری است و هر فعالیتی که در صحنه واقعی جامعه به وسیله مردم یا دولت انجام می شود در واقع، حرکتی فرهنگی یا اجتماعی یا اقتصادی است.

نقش مجلس در تحقق حماسه اقتصادی و اقتصاد مقاومتی

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: مسیر و مقصد این حرکت های متفرق را باید مجلس تعیین کند و با تصویب قوانین عالمانه، واقع بینانه و کارآمد، اثربخشی و هم افزایی این حرکت های پراکنده را افزایش دهد.

وی با بیان این که منظور از ریل گذاری که وظیفه اصلی مجلس است، تولید چنین قوانینی است، اظهار داشت: البته ممکن است مجلس ریل مناسبی را طراحی کند ولی برخی از مجریان از آن تمکین نکنند و با بی توجهی به قانون، در مسیر دیگری حرکت کنند.

حجت الاسلام بحرینی ادامه داد: در چنین مواردی وظیفه مجلس، نظارت دقیق و مؤاخذه مسؤولان اجرایی با هدف بازگرداندن آنان به ریل اصلی است  چرا که مجلس در تحقق حماسه اقتصادی و اقتصاد مقاومتی نقش بی بدیلی دارد و اگر در مسیریابی و جهت بخشی به فعالیت های فعالان اقتصادی اشتباه کند، قطعاً تلاش های دولت، قوه قضائیه و کارگزاران بخش خصوصی بی اثر خواه شد.

وی در ادامه با برشمردن شاخصه های تحقق حماسه اقتصادی مدنظررهبری تصریح کرد:مهمترین حوزه ای که باید در خلق حماسه اقتصادی مورد توجه قرار بگیرد، ارتقاء بهره وری و جلوگیری ازاسراف نهاده ها در فرایند تولید ملی است.

دلیل بی نتیجه بودن تلاش ها برای نهادینه شدن اقتصاد اسلامی 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان این که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در راستای نهادینه شدن اقتصاد اسلامی در کشور تلاش های بسیاری انجام شده است اما به اندازه کافی ثمربخش نبوده است، تصریح کرد: خیلی هاعوامل بیرونی مثل تحریم ها را علت اصلی اثربخشی اندک تلاش-های انجام شده در حوزه اقتصاد می دانند.

وی افزود: اما در واقع ریشه این مشکل، بی توجهی به این واقعیت بوده است که با توجه به فرصت ها و امکانات کم نظیر در کشورمتأسفانه ملت ما جزء مسرف ترین ملت های دنیا هستند.

وی ادامه داد: امروز تولیدکننده ما برای تولید یک واحد کالا، از مواد اولیه، نیروی کار و انرژی به مراتب بیشتری در مقایسه با رقبای خارجی خود استفاده می کند ومتأسفانه   کالای تولیدی او هم در بسیاری از موارد، کیفیتی به مراتب پایین تر از کالای مشابه خارجی دارد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی افزود: واقعیت این است که این، چالش اصلی اقتصاد ماست که تا کنون به اندازه کافی به آن توجه نشده و از حالا به بعد قرار است در«پارادایم اقتصاد مقاومتی» به این موضوع که علت العلل همه ناکامی های اقتصادی کشور است، توجه شود.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + 8 =