حال و هوای نوروز برنامه‌های ایام فاطمیه را به حاشیه برده است

امام جمعه مشهد با انتقاد از اینکه حال و هوای نوروز، برنامه‌های ایام فاطمیه را به حاشیه برده گفت: بیم دارم سال آینده این موضوع پررنگ‌تر شده و ایام سوگواری و بزرگداشت را بیشتر به حاشیه ببرد.
خبرگزاری فارس: حال و هوای نوروز برنامه‌های ایام فاطمیه را به حاشیه برده است

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در دیدار با مسئولان و دست اندرکاران اجتماع بزرگ فاطمی در روز شهادت حضرت زهرا (س) اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های بنده که چند سال قبل نیز آن را در جمع علمای مشهد مطرح کردم، موضوع بی‌حجابی در جامعه است.

وی افزود: در آن جلسه به روحانیون و وعاظ گفتم که در منابر و جلسات خود به این موضوع بپردازند و آن را به عنوان یکی از مهم‌ترین سیره‌های زندگی حضرت فاطمه برای مستمعان بازگو کرده و شرح دهند.

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه ایام دهه فاطمیه یکی از بهترین زمان‌ها برای تبیین سیره و الگوهای عملی زندگی آن حضرت برای مردم به ویژه بانوان است، یادآور شد: هر سال باید روی یکی از این شئون، در محافل و منابر کار شده و سازمان تبلیغات اسلامی در این زمینه پیشقدم شود.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: همسرداری، خانه‌داری، سبک زندگی اسلامی، حجاب و عفاف و بسیاری موارد دیگر در این ایام باید برای مردم بازگو شده و حتی به عنوان یک شعار محتوایی در روز شهادت آن حضرت توسط مردم بازگو شود.

به گفته وی، دغدغه دیگری که در این زمینه وجود دارد و سال آینده نیز بیشتر می‌شود، کم‌رنگ شدن آیین‌ها و بزرگداشت ایام شهادت حضرت زهرا(س) با توجه به همزمانی آن با عید نوروز است که متأسفانه امسال این مورد کاملاً به چشم می‌خورد.

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه نوروز و برنامه‌های آن، ایام شهادت و بزرگداشت حضرت فاطمه را به حاشیه برده یادآور شد: بیم دارم سال آینده این موضوع پررنگ‌تر شده و ایام سوگواری و بزرگداشت آن را بیشتر به حاشیه ببرد.

وی افزود: مسئول اصلی در این زمینه، شهرداری است که باید با تبلیغات محیطی و شهری به مدیریت کار بپردازد و حتی چند برابر سال‌های قبل به تبلیغات در این زمینه بپردازد تا همراهی و همزمانی اعیادی مانند نوروز، عزاداری آن حضرت را به حاشیه نراند.

آیت‌الله علم‌الهدی در پایان تصریح کرد: پررنگی و برگزاری مراسم شهادت حضرت زهرا و کلاً ایام فاطمیه امسال با توجه به همزمانی آن با روزهای پایانی سال و حال و هوای نوروز، خوب نیست و باید تبلیغات، جبران‌کننده حال و هوای عید باشد تا مردم از این مراسم و بزرگداشت آن غافل نشوند.






اخبار مرتبط

  • روحانیت نباید در مقابل مردم ژست حکومتی به خود بگیرد
  • مشکلات اقتصادی؛ نتیجه روی کارآمدن افراد نالایق
  • مسؤولان وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم را مدیریت کنند
  • آیت‌الله مصباح الگویی برای جامعه طلبگی و دینی است
  • خواص بی بصیرت؛ قصه پر غصه دیروز و امروز
  • آیت الله یزدی از نیروهای پا به کار انقلاب بود
  • امام رضا دین را از نابودی و اسلام را از انحراف نجات دادند
  • لزوم الگوگیری مسلمانان از سیره رسول‌الله در مبارزه با مستکبران
  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


    1 + 9 =