تلاش دشمن برای ضربه زدن به دین از راه هجمه به بنیان خانواده /جلوگیری از پیری نسل با افزایش جمعیت

پدر مادر خانواده

 شبکه‌های ماهواره‌ای، بنیان خانواده‌های ایرانی را هدف قرار داده است، آن‌ها توانسته‌اند از خلاء به وجود آمده در رسانه ملی ایران، به بهترین نحو استفاده کنند.

امان الله قرایی مقدم، یک جامعه‌شناس در گفت‌و‌گو با  خبرگزاری تسنیم، اظهارداشت: حجاب به معنای پوشش به تدریج در جامعه کم رنگ شده است که این امر خود نیز زمینه بی‌بند وباری، بی‌مسئولیتی و بی‌تفاوتی زن و مرد نسبت به یکدیگر را به دنبال دارد و همچنین پایه‌های خانواده را سست کرده است.

وی با بیان اینکه ماهواره‌ها نقش موثری در سست‌شدن پایه‌های خانواده داشته است و جوانان با توجه به الگو‌گیری از آن، نسبت به حجاب اسلامی بی‌تفاوت شده و به این امر دهن‌کجی می‌کنند و همچنین در خانواده از الگو و فرهنگ غربی پیروی و ما شاهد طلاق هستیم، ادامه داد: مسئولان فرهنگی باید در خصوص آموزش سبک درست زندگی اسلامی و حجاب، مسئولیت پذیری از دوران تحصیل اقدام کنند و صدا و سیما باید با پخش سریال‌های آموزنده در این زمینه گام بردارد.

این جامعه شناس افزود: اگر مرزهای امنیت اخلاقی از بین بروند پایبندی به کرامت، شرف و وجدان از بین می‌رود و راه تعرضات در جامعه به وجود می‌آید بنابراین همه باید در این زمینه تلاش کنیم و جوانان را از خطرات استفاده ماهواره آگاه سازیم.

*تنها راه هدف گرفتن اسلام، نفوذ در خانواده‌ها و فروپاشی آنهاست

قرایی مقدم با اشاره به اینکه به روز شدن خانواده‌ها با فرزندان باعث نزدیک شدن آنها به یکدیگر و جلوگیری از گسست نسلی می‌شود، عنوان کرد: شبکه‌های ماهواره‌‌ای، بنیان خانواده‌های ایرانی را هدف قرار داده است، آن‌ها توانسته‌اند از خلاء به وجود آمده در رسانه ملی ایران، به بهترین نحو استفاده کنند.

وی افزود: دشمن به خوبی متوجه شده است که تنها راه هدف گرفتن اسلام، نفوذ در خانواده‌ها و فروپاشی آنهاست، بنابراین با برنامه‌ریزی و راه‌اندازی ماهواره به دنبال این موضوع است که نظام خانواده را سست کند که همه باید هوشیار باشند و بدانند با تغییر سبک زندگی و دور شدن از فرهنگ غرب می توان این تیر دشمن را بی نشانه گذاشت.

این جامعه شناس با اشاره به اینکه والدین باید با اعضای خانواده مانند دوست باشند و بدانند که کشور‌های غربی نیز اکنون به این نتیجه رسیده اند که خود نیز به دنبال استحکام کانون خانواده در غرب باشند، اظهار داشت: افزایش جمعیت و ضرورت این امر که توسط مقام معظم رهبری تاکید شده است باید در جامعه ایرانی مدنظر قرار گیرد چراکه دوری از این فمایش دشمن را به هدف خود رسانده است و ما به سوی جمعیت سالمند پیش می‌رویم.

قرایی مقدم با بیان اینکه با افزایش جمعیت از پیری نسل جلوگیری کنیم، افزود: خانواده‌ها با گرم کردن کانون خانه و تربیت درست فرزندان می‌توانند به سوی افزایش جمعیت بروند.

منبع:خبرگزاری تسنیم






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + = 8