عضو اتاق فکر تبلیغ :تداخل نقش زن و مرد در خانواده مهم ترین دلیل افزایش آمار طلاق

 امام جمعه مشهد با تاکید بر شناسایی و تقویت جایگاه بانوان متعالی در عرصه های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و خانوادگی گفت: اختلاط زن و مرد و ویلانی زن ها در جامعه از سستی و از هم پاشیدگی خانواده و انحراف از فلسفه دینی نشات می گیرد.
IMAGE634924909364843750
 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله علم الهدی، نماینده مجلس خبرگان رهبری  در همایش« بانوان فرهیخته و فعال در عرصه دینی» به بررسی اندیشه های فمنیستی پرداخت و گفت: در واقع ورود اندیشه فمینیستی به پیکره خانواده آسیب رسانده و بنای خانواده سست می شود.

عضو اتاق فکر تبلیغ در ادامه افزود: تعریف فمینیسم از زن شایسته بدین معناست که زن کار مرد را  انجام دهد و برای اثبات این موضوع که زن از مرد ناتوان تر نیست در جامعه به ایفای نقش مردانه می پردازد که مبنای آن نادرست است چرا که در برخی جاها از مرد کاری برنمی آید و برخی عرصه ها جای حضور مبارزاتی زن در صحنه است.

تبیین نقش زنان امروز با بهره گیری از زینب(س) الگوی حماسه ساز کربلا

 امام جمعه مشهد با تاکید بر تبیین نقش زن و بیان این که در عرصه کربلا زنی مثل زینب می تواند نقش آفرین باشد و کاری را به انجام برساند که هیچ مردی از عهده اش بر نیاید، تصریح کرد: زن در نقطه ای نقش آفرین است که مرد نیست و به همین دلیل باید موقعیت زنان را شناسایی  کرد و نقش آنان در عرصه جریان های مختلف کشور اعم از سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی روشن شود.

 وی گفت: توجه به این اندیشه فمینیستی باعث شده است که اگر جریان های اسلامی می خواست حقوق زن را مطرح کند و مثلا بر حجاب تاکید کند به عنوان یک متحجر معرفی می شد.

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: تفکر فمینیستی یعنی وجود زن را پایین تر از مرد دانستن، مردانه کار کردن یعنی شخصیت زن را پایین دانستن و این دیدگاه اسلام نیست و زن در اسلام موجود با عظمتی است اما از سویی مشکلات در زندگی خانوادگی ریشه همه مشکلات اجتماعی است و مفاسد ریشه در خانواده دارد.

عضو اتاق فکر تبلیغ افزود: اختلاط زن و مرد و ویلانی زن ها در جامعه از سستی و از هم پاشیدگی خانواده نشات می گیرد، به عنوان مثال وقتی دختری طلاق گرفت دیگر به تصدی خانواده قرار نمی گیرد و زن مطلقه مشکل ایجاد می کند حتی اگر خانواده اش اصیل باشد و این خانم در هر جا که وارد شود در دانشگاه، محل کار، فامیل به عنوان زن بیوه زیبا مطرح است و مورد توجه مردان قرار می گیرد که ریشه فساد است.

تداخل نقش های زن و مرد در خانواده مهم ترین دلیل افزایش آمار طلاق

امام جمعه مشهد در ادامه به بررسی عوامل طلاق پرداخت و اظهار داشت: علت اصلی سستی بنیان خانواده ها و افزایش آمار طلاق تشکیل نشدن زندگی ها بر مبنای اصول دینی است در خانواده های امروزی مرد، زن می شود و زن، مرد و این تداخل نقش ها زن و مرد را دچار خستگی و دلزدگی از زندگی مشترک می کند.

آیت الله علم الهدی در ادامه به بررسی وضعیت زنان در قبل از انقلاب پرداخت و با طرح این سؤوال که جایگاه اجتماعی زن در رسالت های اجتماعی امروز کجاست؟ گفت: در واقع بانوان فرهیخته به عنوان برجسته ترین عناصر اتاق فکر نظام هستند و  در حوزه اجتماعی حرف اول را می زنند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 1 = 2