احترام به همسر را از حضرت زهرا(س) بیاموزیم

احترام به همسر را از حضرت زهرا(س) بیاموزیم

  گذشت، مهربانی، طلب بخشش و احترام زن و شوهر به یکدیگر از مولفه‌های سبک زندگی حضرت زهرا(س) است.

حجت الاسلام محمد جواد یاوری با بیان  اینکه سبک زندگی حضرت صدیقه طاهره در سال ۹۳ باید مد نظرخانواده های ایرانی باشد،اظهارداشت: داشتن الگو در هر زندگی مانند چراغ راهنمایی است که با تاسی از سبک زندگی حضرت زهرا(س) به دست خواهدآمد.

وی با اشاره به آیه لَقَدْ کَانَ لَکُمْ فِی رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَهٌ حَسَنَهٌ لِمَنْ کَانَ یرْجُو اللَّهَ وَالْیوْمَ الْآخِرَ وَذَکَرَ اللَّهَ کَثِیرًا(الأحزاب/۲۱)  افزود: پیامبر اسلام و اهل بیت(ع) ایشان الگوی واقعی اخلاق اجتماعی و سبک زندگی آرمانی برای هر انسان خداجوی هستند.

استاد موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا (ع) ادامه داد: شاخصه‌هایی در برخورد با اعضای خانواده، زندگی روزمره، پوشاک و عبادات مولفه های هستند که در زندگی حضرت زهرا(س) می توان بدست آورد .

حجت الاسلام یاوری تصریح کرد: برخورد با همسر،فرزندان،همسایگان مولفه های دیگر الگو ساز سبک زندگی حضرت زهرا(س) برای خانواده ها است .

وی با اشاره به روایتی از حضرت زهرا(س) گفت: دخت پیامبر اسلام ، می فرمایند:ارزشمندترین شما مردان کسانی هستند که با همسر و اهل خانواده خود با مدارا و نیکی رفتار کند .

 این کارشناس تاریخ اهل بیت(ع)  افزود: گذشت،مهربانی، طلب بخشش و احترام  زن و شوهر به یکدیگر  از مولفه های سبک زندگی حضرت زهرا است.

حجت الاسلام یاوری با اشاره به حجاب حضرت زهرا(س) اظهارداشت: پوشش و حجاب وزینت حضرت زهرا (س) همه برای خدا بوده و بانوان جامعه باید با الگو گیری از حضرت زهرا _س) بتوانند زندگی فاطمی داشته باشند.

وی در پایان با اشاره به وظایف مبلغین خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین وظایف مبلغین تبین ویژگی های الگویی حضرت صدیقه طاهره به مردم و خانواده های ایرانی است .






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 4 = 8