کوثر پیامبر از نگاه یک مرجع تقلید

  گلواژه‌هایی در وصف حضرت زهرا (س)
  حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، حقیقتی از حقایق اسلام است که شناخت سیره ایشان برای جامعه بسیار لازم است. ایشان بر همه مردان و زنان جامعه ما حجّت، و درک شخصیت ایشان از دایره فهم ما خارج است.به گزارش سرویس علمی وفرهنگی خبرگزاری حوزه :حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در وصف حضرت زهرا سلام الله علیها آورده اند :

* حضرت زهرا علیها السلام سیده نساء العالمین و سیده نساء اهل الجنه، وعِدل قرآن مجید است، و در مقامات و درجات ولایت تکوینی و علم لدنّی با سایر معصومین علیهم السّلام، همانند و هم‌طراز است.

* فاطمه زهرا علیها السلام، اظهر مصادیق عترت و اهل بیت است، و به تصریح آیه تطهیر از هر رجس و آلایشی از جمله رجس جهل، پاک و منزّه است.

* قول و فعل و تقریر حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها در فقه و تفسیر قرآن و بیان عقاید و احکام، و کلّ اموری که از دین گرفته می‌شود بر حسب احادیث متواتر ثقلین و ادلّه و احادیث دیگر، حجّت است.

* در مورد آن حضرت حتی کسانی که با حضرت مخالفت داشتند، مواضع اخلاقی، دینی و عرفانی ایشان را قبول داشتند و تصدیق می‌کردند، چنان‌که عایشه می‌گفت: ما رأیت أصدق من فاطمه إلا أبیها؛ راستگوتر از فاطمه علیهاالسلام ندیدم مگر پدرش.

* آن حضرت نه تنها اسوه و الگو برای زنان است، بلکه افتخار جهان بشریت و الگوی انسان‌های آزاده می‌باشند.

* دفاع آن حضرت از ولایت حقّه امیرالمؤمنین ‌علیه‌السلام و مبارزه ایشان با ظالمین و ستمکاران، برای همه درس و پند و اندرزمی‌باشد.

نیاز جامعه امروز به حضرت زهرا س

امروز ما به تأسی به آن حضرت احتیاج داریم. جامعه ما به پیروی از روش همسرداری و تربیت فرزند – که آن حضرت بهترین طریقه و روش را داشتند- احتیاج دارد.

امروز کلمات آن حضرت باید سرمشق زندگی همه بانوان و بلکه مردان باشد. آن حضرت، مقام واقعی و کرامت حقیقی زن را به دنیا ابلاغ نمود و فرمود: بهترین زن آن است که نه او مرد نامحرمی را ببیند و نه مرد نامحرمی او را ببیند.

این است که حضرت زهرا علیها السلام را تا امروز و تا قیامت، در دل‌های مردم آگاه و خداپرست و حق‌جو زنده نگه داشته است.

 فاطمیه یک تاریخ است، ‌فاطمیه یعنی فریاد بر سر ظالمان، فاطمیه یعنی جهاد برای پیروزی حق بر باطل، و بالاخره فاطمیه یعنی روز حکومت جهانی و الهی حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف.

آری! فاطمیه عاشوراست، ‌فاطمیه شب قدر است، فاطمیه غدیر و نیمه شعبان است، و فاطمیه یعنی روز پیروزی نور بر ظلمت.

در پرتو بیان فضائل آن حضرت، همه ابعاد دین و ولایت ائمه طاهرین، و دعوت اسلام و قرآن و مکتب اهل بیت علیهم السلام و در کل، رسالت رسول اکرم صلی الله علیه و آله را باید تبلیغ نمود.

باید با بدعت‌ها، با بیگانه‌گرایی‌ها، با نابسامانی‌ها، با گناه، با شیوع مناهی و ملاهی، با فساد، با جهل و ضلالت مبارزه نمود.

مکتب اهل بیت علیهم السلام، مکتب معرفت، مکتب علم و بیداری، مکتب آگاهی و عدالت و برابری و رشد عقلی و اندیشه‌های نورانی است که همه باید آن را در این فرصت‌ها بازگو کنیم، و همه باید قدردان مجالس نورانی فاطمی باشیم، و از برکات آن کمال استفاده را نموده و مهمترین وظیفه خود را دعا با تضرع و انابه به درگاه خداوند متعال برای تعجیل در فرج موفور السرور فرزند عزیز فاطمه، حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه قرار دهیم. اللهم عجل فرجه الشریف و اجعلنا من اعوانه و انصاره و المستشهدین بین یدیه.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


5 + = 10