سفرهای زیارتی راهی برای رسیدن به کمال مطلوب است

امام جمعه مشهد با بیان اینکه سعادت حقیقی انسان رسیدن به کمال و بالاترین سعادت رسیدن به قرب الهی است، سفرهای زیارتی را راهی برای رسیدن به کمال مطلوب دانست.
به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع رسانی حج به کربلای معلا، آیت‌الله سید احمد علم الهدی عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مشهد با حضور در بعثه نجف اشرف با روحانیون و مداحان کاروانها دیدار کرد.وی در این دیدار بر ضرورت استفاده از فرصت‌ها تأکید کرد و گفت: فرصت‌ها در زندگی انسان زودگذر است و باید با برنامه ریزی به بهترین شکل از آنها استفاده شود.

امام جمعه مشهد با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (ص) که می‌فرمایند «ان لکم فی ایام دهرکم نفحات الا فتعرضوا لها»، افزود: فرصت‌های معنوی در زندگی انسان، نسیم‌های رحمت و غفران الهی هستند که دل و جان آدمی را می‌نوازند و به آنها شادمانی و آرامشی ژرف، می‌بخشند.

وی تصریح کرد: سفر به اعتاب مقدسه یا سرزمین وحی یکی از این نفحات است؛ بنابراین چه نیکوست این فرصت گران را مغتنم بشماریم و قلب و روح خود را مالامال از صفا و معنویت کنیم.

آیت‌الله علم الهدی در ادامه تصریح کرد: افتادن در ورطه روزمرگی عمده‌ترین آسیبی است که زندگی ما را تهدید می‌کند.

وی در جای دیگری از سخنان خود گفت: مولا علی علیه السلام از وضع خودش ناراضی بود و در نیمه شب با ناله و اشک به درگاه خدا عرضه میداشت «الویل لی ثم الویل لی ان کانت زقوم طعامی الویل لی ثم الویل لی ان کان الحمیم شرابی؛ وای بر من علی اگر زقوم جهنم طعام من باشد و وای بر من اگر حمیم دزوخ آب آشامیدنی من باشد».

امام جمعه مشهد در پایان ابراز کرد: سعادت حقیقی انسان رسیدن به کمال انسانی است و بالاترین سعادت رسیدن به قرب خداوند است و هر سعادت دیگر با این ملاک و معیار سنجیده می‌شود واین کمال در این سفرها بدست می‌آید باید قدرش را بدانیم و برای خودسازی از آن بهره ببریم.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 5 = 9